Permalänk
Medlem
Skrivet av D0ez:

En sorts Vietnam DLC, kommer förmodligen aldrig att hända men man kan ju hoppas.....

Där håller jag med dig, trodde jag var den enda med denna önskan!

Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.

Permalänk
Medlem

Server side hit detection eller hitscan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Detta är utifrån din synvinkel, en skicklig AA kan skjuta ner jets och helis ganska friskt du, dessutom kan man göra det med tank också. Du talar utifrån din egen synvinkel så som du upplevt det. Det spelar ingen roll, så länge andra laget är bättre kommer man ha detta problem. Det du snackar om är baserape, vilket är en annan femma, men om lagen spelar "fair" så ska detta inte hända. Och jag har spelat över 400 timmar i bara tank för den delen, så det kan jag intyga. De som byter lag/server så fort de möter på lite motstånd bidrar till detta balanseringsproblem. En infantry kan ej påverka mycket, men några infantry på en map utan fordon kan, och det var ju det jag menade. Oavsett, helt fel att förbjuda fordon eftersom vissa spelare är "för" bra enligt mig. Om en AA har reactive och reparerar hela tiden så är den svår att ta ner, även med heli och jet, vilket jag kan intyga. De flesta AA drivers suger och kan inte använda fordon.

Nu kan inte svara för hur majoriteten gör, men jag byter inte server/lag bara för att infanteristerna/tanksen är generellt sett bättre än våra. Detta för att man mycket lättare kan påverka den situationen.

Alltså, en infanterist kan ta ner 1 infanterist enkelt och en tank hyffsat lätt. Men för att ta ner ett luftfordon krävs det massor av koordinerade spelare, det är det som jag inte gillar.

Så som jag har förstått det så spelar majoriteten av klanerna 4v4 Squad Rush eller 5v5 Conquest (Infantry Only) eftersom luftfordonen har alldeles av för avgörande roll.

Det går ju att välja "Infantry only", då kan man ju lika gärna få möjligheten att välja "No air vehicles" eller "No ground vehicles"?

Tror inte vi kommer särskilt längre i den här diskussionen, så det är nog lika bra att avsluta den.

Du har din åsikt och jag har min.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Avstängd

Vad heter du på battlelog?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Där håller jag med dig, trodde jag var den enda med denna önskan!

Det är du absolut inte, Vietnam DLC med den gamla soundtracken såklart! Lätt vapenmodifiering som tex annan ammo eller ett nytt sort sikte men inte samma sort modifiering för 100 olika vapen. Några vapen med några mods, det räcker gott o väl tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Vad heter du på battlelog?

Gwaniiz

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

Vet inte om det behöver vara Vietnam men djungel kartor vore nice.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

De populäraste banorna från BC2 skulle inte sitta fel.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd

Ta bort lysande skott och lysande granater! Varför ska man se sånt genom väggar!

Om du kommer i en gång där det är en fyrvägskorsning. Din höger och vänster fightas mot varandra och du ser alla skott genom att kolla rakt fram?? nää, eldskotten och lysande granater bort för all del!

Permalänk
Inaktiv

Ser att någon/några försöker kopiera min ide därför tar jag patent på min ide ang min spade i början av tråden! End of story.

Permalänk

Jag vill se:

- Bättre balansering av klasserna. Dela upp assult till 2 klasser. Medic och assult.
- Bort med alla game modes som ingen spelar. Conquest domination, tank superiority, capture the flag mm.
- Bättre skydd mot fuskare.
- Fler banor från start.
- Bandesign alá BF2.
- Inget Commander. Ser hellre dropship och mobile artillery i samtliga banor i conquest.
- Overheating på LMG's. Gillar inte hur det ser ut för tillfället med bipod och 200 skott nonstop.
- Fler nationer. Ryktas om Kina, men vill gärna ha fler. Ge mig MEC och EU också.
- Bättre suppressionsystem. Har inget emot skakningar vid träffar och att det blir suddigt, men det ska inte påverka ens egen spridning och rekyl.
-Att Dice tar det som fungerar från BF3 och rättar det som inte fungerar till BF4.
- Fler attachments till vapnen, camos och möjligheter att customisera sin egna karaktärs utseende.
- Större squads och enbart spawn på squadleadern.
- Plus ett antal fler punkter jag inte orkar räkna upp här.

Permalänk

Bättre fungerande squad-system. Att slippa behöva spawnas i bas utan tillgängliga fordon och därför behöva springa 5min innan man når action... Förstår inte hur någon kan tycka detta är okej. Ok, 5 min är lite överdrivet, men ni förstår vad jag menar!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Skrivet av ShockCore:

Bättre fungerande squad-system. Att slippa behöva spawnas i bas utan tillgängliga fordon och därför behöva springa 5min innan man når action... Förstår inte hur någon kan tycka detta är okej. Ok, 5 min är lite överdrivet, men ni förstår vad jag menar!

Eller när den man ska spawna på springer och dör och man automatiskt hamnar i deployment. Finns få saker som är lika irriterande.

Permalänk
Medlem

Möjlighet och rättighet för server admins att välja vilka kit som är valbara. Det skulle vara undarbart att slippa alla värdelösa snipers.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Pip & kolvstöt... när man har vapen med kolv.
Låt Hardcore mode och suppression finnas kvar. Nedhållande eld (suppression) är ett måste annars är ju LMGs värdelösa att jaga bort snipers med.
Vill gärna ha en kikare.

Permalänk
Medlem

Jag vill se:

* Bättre åtgärder för att bekämpa fusk!
* Bättre premiering för teamplay! Den som spelar för att vinna åt laget men kanske har en negativ K/D får för lite cred!
* "Hopp-och-lek-servrar" åt kidsen som bara tar plats för de seriösa spelarna.
* Bättre balanseringsfunktioner. När man som grupp joinar en server för att spela tillsammans är det ju lagom skoj om en elller två blir överbalanserade till andra laget. Detta tycker jag fungerade bättre i början av BF3.
* Nån sorts limit på punish-systemet. Vissa verkar ju ha ett macro för punish? Alla TK är faktiskt inte avsiktliga!

* En kikare hade varit trevligt!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

*Bättre playermovement, högre rörelse acceleration när man inte sprintar, man springer så fruktansvärt segt utan att sprinta(No skill)
*Man ska inte få högre acceleration av att bara trycka på space
*Svårare rekyl, snipern är det ända vapen som är välbalanserat i spelet(BF3)
*Bättre net-code/hitbox
*Bättre dmg scaling nu är det såhär, Head x2 Chest x1 Legs x0.9, skulle vara trevligare med kanske Head x2.5 Upper chest x1.4 Stomach x1 Legs x0.7
*Det ska inte vara någon fånig animation när man hoppar över objekt, det förstör bara hitboxen och man kan inte skjuta på 10 år när man hoppat
*Ingen kniv animation, men man ska fortfarande bara one hit kniva i ryggen och inte framifrån
*Man ska kunna stänga av killcam som server admin
*Någon form av spectator och Battlerecorder
*Bort med battlelog helt och hållet och integrera alla dess funktioner(Förutom forum kanske) i spelet
*Bort med suppression, eller gör det iaf till ett alternativ

Glömde nämna en sak, FÄRRE VAPEN!!! Och ta gärna tillbaka Kina<3

Detta är mina våta drömmar om BF4, max en kommer kanske uppfyllas... Finns fler saker men listan skulle bli för lång

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Ser att någon/några försöker kopiera min ide därför tar jag patent på min ide ang min spade i början av tråden! End of story.

Ironi?

Din idé? Vart är detta din idé? It's been done. Teamfortress? Och vart fick de idén ifrån?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Ta bort lysande skott och lysande granater! Varför ska man se sånt genom väggar!

Om du kommer i en gång där det är en fyrvägskorsning. Din höger och vänster fightas mot varandra och du ser alla skott genom att kolla rakt fram?? nää, eldskotten och lysande granater bort för all del!

Lysande skott håller jag med om att det ska bort, dock skulle de gärna kunna lägga till olika sorters ammunition, där tracer rounds finns med, användbart framförallt för långrange snipers osv

Gällande granaterna så tror jag att det är för att det skulle bli extremt mycket enklare att få kills med granater annars, så dem har jag inget emot, är ändå rätt förvirrande var de är på nära håll eftersom de följer granaten så konstigt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MoNkeY-05:

Ironi?
Din idé? Vart är detta din idé? It's been done. Teamfortress? Och vart fick de idén ifrån?

Ironi så det skriker om det haha

Om jag måste svara på din fråga så var det väl någon befolkning i afrika/europa som gjorde en spade först och inte teamfortress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Ironi så det skriker om det haha

Om jag måste svara på din fråga så var det väl någon befolkning i afrika/europa som gjorde en spade först och inte teamfortress?

Menade bara att det antagligen blir en lång lista av vem som lånat idéer från vem.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MoNkeY-05:

Menade bara att det antagligen blir en lång lista av vem som lånat idéer från vem.

oja där håller jag med dig !

fast en spade hade varit nice i bf4. Med en ficklampa där fram som på vapnet man får

Permalänk
Entusiast

Fungerande färgblindhetsläge. Just nu så är squad-markers och fiende-markers samma färg eller, med färgblindhetsläge, så är alla fiende markers röda i det gröna landskapet. Helt hopplöst.

Banor med bättre blandning. Det ska inte vara antingen mycket hus eller mycket öppna ytor, det ska blandas. Ett bra exempel på där de har lyckats är Gulf om Oman, men det är en raritet.

Samma användbara förstörelse som i Bad Company spelen. Fanns inget så tillfredsställande som att bränna rakt igenom ett hus med sin tank. Och den enorma skillnaden på banorna beroende på hur länge matchen hade varit igång var också awesome.

Skulle också vara kul med lite mer balans mellan fordonen, t.ex att du i nuläget ser mycket mer när du sitter i Amerikanarnas helikopter än i Ryssarnas, och lika dant med stridsvagnarna. Det borde förbättras även om det går ifrån verkligheten lite mer då.

Permalänk
Medlem

Fler addons till vapnen, många camos och flera banor som är lite mer stealth- inriktade. Skulle även vara kul om man kunde använda Frostbite till sin fulla potential ála BC2

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av olfertfriberg:

Fler fordon och vapen! Alltså mer utbud. Vill även se att man kan customizea lite mer.

Du är p12, eller hur?
Inge fel med det, bara undrar

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Du är p12, eller hur?
Inge fel med det, bara undrar

Ser inget fel med fler vapen eller att kunna lägga till fler saker.
Lixom, att ha en personlig stil på sitt vapen skulle ju vara trevligt.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Ser inget fel med fler vapen eller att kunna lägga till fler saker.
Lixom, att ha en personlig stil på sitt vapen skulle ju vara trevligt.

Absolut får man tycka det. Personligen kan dom ta bort allt och göra som bf2. Ett vapen i varje klass som är olika i vilka lag man spelar i. Det är för stor fokus på att låsa upp vapen osv. Det var när man skulle få något vapen och man skulle döda folk med RPG/SMAW. Alla sprang fan runt och sköt hejvilt. Likadant med M320.

Som sagt, för stor fokus på sånt istället för spelet.
Jag respekterar dig och vad du tycker. Tror nog du har större chans att få din "dröm" igenom än jag.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Skrivet av larssa87:

Absolut får man tycka det. Personligen kan dom ta bort allt och göra som bf2. Ett vapen i varje klass som är olika i vilka lag man spelar i.

Varför dra upp BF2 om du ska komma med fel info?
I bf2 låste man också upp vapen i varje klass. Lite drygare och mer tidskrävande att göra det men ändå.
Bara vapnet man började med som level 1 som var olika mellan lagen.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

inget oridgin
inga buggar
ett bra skydd mot fusk "viktigast"
ingen comander
inga radars och skit som pekar ut spelare
inga flaskhals banor utan stora jävla sandbox
nerfade snipers så inte alla vill vara sån hela tiden
spawn endast på teamleader ...om ens det
itne en massa löst skit man köper extra utan släng allt i expansioner och lägg på dom kronorna där
känns frestande att säga inget EA men det lär väll inte hända
lite luft enheter mycket marktrupper och fordon

finns en massa mer men det är första tanken

Seriöst?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Varför dra upp BF2 om du ska komma med fel info?
I bf2 låste man också upp vapen i varje klass. Lite drygare och mer tidskrävande att göra det men ändå.
Bara vapnet man började med som level 1 som var olika mellan lagen.

Kan vara så att jag är helt fel ute men bf2 vanillia hade dom inga upplåsbara vapen utan kom senare i expansioner. Jag kan fan ha helt fel.
Då får jag ta tillbaka allt. Det var så jag kom ihåg spelet. Dock så har man förträngt allt det dåliga. Då kan jag bara be om ursäkt

Visa signatur

- Its all about the game