[Arma2] Wasted Wasteland - Ny server behöver en population

Permalänk
Skrivet av jacke910:

Njae stammen på trädet var det inte eftersom du stod mellan 2 träd och jag siktade mitt på, aja Arma är ju inte känt för att vara utan buggar.
Tog ni hand om min fina As50 då?:D

Vill minnas att den kom till bra användning

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk

Servern dog förut, fortfarande inte uppe?

Permalänk
Medlem

kan inte se serven, hoppas den kommer online snart

riktigt rolig server att spela på, tror det är den bästa som jag testat hittils

Permalänk
Medlem

För er som missat det så är servern online igen.

/Nodiac

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Skrivet av Bonnis1992:

Servern dog förut, fortfarande inte uppe?

Skrivet av Krym:

kan inte se serven, hoppas den kommer online snart

riktigt rolig server att spela på, tror det är den bästa som jag testat hittils

Skrivet av jacke910:

För er som missat det så är servern online igen.

Ledsen, strömavbrott pga. gången säkring.

EDIT: Bra att ni hojtar till här då jag var hos tjejen och inte märkte det själv. Därför det dröjde, då jag fick åka hem till mig och felsöka.

EDIT 2: För kännedom så kommer servern från och med idag/i morgon någon gång ligga på en 100/100-lina, vilket förhoppningsvis låter mig öka maximala antalet spelare igen.

EDIT 3: Nu ligger servern på en 100/100-lina och har 90 spelare som maximalt antal. Kommer ev. öka senare om 90 går bra.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |

Permalänk
Medlem

Var inne och lirade nyss. För många hackare och Friendly Fires. Tyvärr.

Hoppas ni kan rekrytera lite fler admins som styr upp det, vore kul om servern blev en favorit med aktiva admins som ser till att fuskare och systematiska teamkillers försvinner.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Avstängd

Letar efter några eller någon att spela med , känns ju förnedrande att ingen får sitta med 50cal kulsprutan när man åker i en Humvee
hör av er i PM om någon vill spela, kan spela tills sent ikväll!

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Skrivet av xtQ:

Var inne och lirade nyss. För många hackare och Friendly Fires. Tyvärr.

Hoppas ni kan rekrytera lite fler admins som styr upp det, vore kul om servern blev en favorit med aktiva admins som ser till att fuskare och systematiska teamkillers försvinner.

Jag håller på att jobba med det, adminskaran är för närvarande begränsad. Och jag är ibland iväg ett par dagar till några veckor i stöten i jobbet.
Men som sagt, vi håller på att jobba med rekrytering av admins. Vi har även ett gäng moderatorer som verkar mer "i det tysta".

Mvh/Apelsingummi

ADDITION: Såg precis att servern låg nere;

Log Name: Application
Source: Application Error
Date: 2013-04-05 00:35:19
Event ID: 1000
Task Category: (100)
Level: Error
Keywords: Classic
User: N/A
Computer: XXXXXXX
Description:
Faulting application name: arma2oaserver.exe, version: 1.62.103.419, time stamp: 0x515004c1
Faulting module name: arma2oaserver.exe, version: 1.62.103.419, time stamp: 0x515004c1
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x001799d7
Faulting process id: 0x140c
Faulting application start time: 0x01ce313cb319e2df
Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Arma 2 Operation Arrowhead\Expansion\beta\arma2oaserver.exe
Faulting module path: C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Arma 2 Operation Arrowhead\Expansion\beta\arma2oaserver.exe
Report Id: ed3ef749-9d77-11e2-b485-d43d7e35eff1
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Application Error" />
<EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>100</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2013-04-04T22:35:19.000000000Z" />
<EventRecordID>1344</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>Skynet_Server</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>arma2oaserver.exe</Data>
<Data>1.62.103.419</Data>
<Data>515004c1</Data>
<Data>arma2oaserver.exe</Data>
<Data>1.62.103.419</Data>
<Data>515004c1</Data>
<Data>c0000005</Data>
<Data>001799d7</Data>
<Data>140c</Data>
<Data>01ce313cb319e2df</Data>
<Data>C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Arma 2 Operation Arrowhead\Expansion\beta\arma2oaserver.exe</Data>
<Data>C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Arma 2 Operation Arrowhead\Expansion\beta\arma2oaserver.exe</Data>
<Data>ed3ef749-9d77-11e2-b485-d43d7e35eff1</Data>
</EventData>
</Event>

Alltså en applikationscrash.

Kan lägga till info när jag ändå är igång. Har bytt de flesta av skinsen på Blufor så att de har bättre avpassat camo utifrån omgivningen.
Har lagt till en del vapen och IED'er till gunstore. Har bytt lite vapen på Ai grupperna på uppdragen. Har även ändrat/lagt till vapen i lådor och även lagt till IED'er i dessa. Ändrat lite priser i gunstore.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om ni behöver flera admins skulle jag lätt kunna tänka mig att ställa upp.
Lirar varje dag på eran server.

En annan sak, ni skrev att maxslots var 90, men det är väl 75 som är max?
Skulle även vara bra om det fanns fler independent slots.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt grejen med independent. Oftast när man kommer in är det drygt 33/33 ind cirka 17/17 ibland lägre på OPFOR och BLUFOR.

Känns som att man egentligen kan skrota antingen OPFOR eller BLUFOR och köra Ind vs BLUFOR/OPFOR. De som vill lira på lag kan lira på lag, de som vill lira Ind får klara sig bäst man kan.

Någon kanske kan förklara för mig varför ind är så populärt i en mod som skapats med coop som huvudsyfte?

Vill samtligt påpekat att cheaters m.fl. är mycket färre än tidigare. Jag spelar några dagar i veckan på er server Apelsingummi och jag gillar den skarpt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Förstår inte riktigt grejen med independent. Oftast när man kommer in är det drygt 33/33 ind cirka 17/17 ibland lägre på OPFOR och BLUFOR.

Känns som att man egentligen kan skrota antingen OPFOR eller BLUFOR och köra Ind vs BLUFOR/OPFOR. De som vill lira på lag kan lira på lag, de som vill lira Ind får klara sig bäst man kan.

Någon kanske kan förklara för mig varför ind är så populärt i en mod som skapats med coop som huvudsyfte?

Independent brukar bestå av folk som gör sina egna grupper och snackar via teamspeak, inte bara folk som kör lone wolf. Opfor/bluefor brukar väll mest vara folk som inte har någon att spela med just då så dom kan teama upp med främlingar. Om alla körde independent hade det varit rätt svårt att komma in som ny(om man inte har några kompisar att spela med), när man har spelat några gånger på samma server och börjar bli lite bekant med några så skapar man gärna en egen grupp har jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mowleen:

Independent brukar bestå av folk som gör sina egna grupper och snackar via teamspeak, inte bara folk som kör lone wolf. Opfor/bluefor brukar väll mest vara folk som inte har någon att spela med just då så dom kan teama upp med främlingar. Om alla körde independent hade det varit rätt svårt att komma in som ny(om man inte har några kompisar att spela med), när man har spelat några gånger på samma server och börjar bli lite bekant med några så skapar man gärna en egen grupp har jag sett.

Helt förståeligt att man gör så! Men varför duger Ind bättre än OPFOR/BLUFOR om det bara handlar om att lira med några kompisar? Känns ju som att ett team i det fallet är bättre än Ind då man dels kan identifiera varandra lättare och dels kan dela karta med varandra och skapa markers.

Nåja. Jag ska inte gnälla. Folk ska givetvis få spela precis hur de vill, så länge de inte fuskar och förstör för andra. Min personliga åsikt är dock att servrar med en majoritet Ind snabbt blir tråkig för oss som lirar ensamma och vill spela i lag. Men min åsikt är knappast bättre eller sämre än någon annans

Visa signatur

Permalänk

Stacks, du får hoppa in på TS-servern så man får sig en uppfattning om dig

Är lite kluven till hur man skall lösa den situation som ni diskuterar. I den bästa av världar så skall ju den mesta action ske genom krigföring emellan de två större fraktionerna, opfor och blufor, medan indep skall verka i mindre grupper och störa/raida etc. Så har jag uppfattat att tanken var från början. Som ni säger så är det oftast mkt folk på indep, och i de lägena brukar jag hoppa in på något av de andra.

Kanske det skulle kunna förändra situationen om man kunde göra sub-groups inom opfor/blufor?

Kul förresten att diskussionen lever här på forumet! Har köpt wastedwasteland.se och en ordentlig sida med changelog, forumdel, nyheter, diskussioner, ban appeals etc. är på gång där.

EDIT: Numera finns åter igen ACR innehåll, alltså saker från det tjeckiska DLC't. Detta innebär att spelare antingen måste äga tillägget, eller ladda ner en light-version gratis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men vart tog servern vägen?

Permalänk

Håller med ? jag och mina vänner spelade som fan i förgår men igår/idag är servern borta riktigt synd då vi ansåg att det var roligare än dom andra där ute.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jankey:

Skrivet av Garderoben:

Håller med ? jag och mina vänner spelade som fan i förgår men igår/idag är servern borta riktigt synd då vi ansåg att det var roligare än dom andra där ute.

Strömmen försvann för oss, så den kommer vara nere tills måndag, beklagar detta men finns inget vi kan göra åt det atm

Permalänk
Skrivet av Jankey:

Skrivet av Garderoben:

Skrivet av Ekou:

Strömmen försvann för oss, så den kommer vara nere tills måndag, beklagar detta men finns inget vi kan göra åt det atm

Hej!

Hemskt ledsen för nedtiden sista dagarna. Hela den stadsdel där servern står drabbades av ett strömavbrott, och jag var iväg med jobbet.
Har ingen UPS tyvärr, och servern fick ett nytt dhcp-lease i samband med strömavbrottet, vilket gjorde att vi inte kunde nå den via remote, då dyndns-klienten startar först när man loggat in.

Skall se över setupen lite för att försöka få det mer driftsäkert. Dock har jag inte stålar till att ordna med UPS, det får vi vara utan helt enkelt.

Servern är nu alltså igång igen, så hopp in och spela!

Mvh/Apelsingummi

EDIT: Skriv gärna här de ändringar/tillägg ni skulle vilja se på server. Det är ju för er/oss spelare som vi satt upp servern!
Tiden är en återkommande fråga, just nu velar jag emellan att snabba upp tiden genom att skippa ett antal minuter vid vissa intervall, eller köra 3/1, 3/2, 4/2 delat eller ngt. liknande.

Som sagt, bara skriv vad ni vill se!

EDIT 2: Har tagit bort ACR fordonen igen då alltför många inte orkade ladda ner ACR Lite. Får se om de återkommer eller ej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tjena admins!

Vart tog servern vägen? poff så blev man en förrädere och började lire arma 3 betan.... upp med servern nu!

Permalänk
Skrivet av Dreh:

Vart tog servern vägen? poff så blev man en förrädere och började lire arma 3 betan.... upp med servern nu!

Hej Dreh!

Utan förvarning så sjönk spelarantalet enormt och servern stod i princip tom bra länge, vilket fick mig att tappa sugen =/
Den finns fortf. uppe, men under namnet "Titties n' Beer" eller liknande. Bytte i ren desperation namn på den för att se om fler spelade på den då.

Mvh/Apelsingummi

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har servern samma ip nr?

Permalänk

Kan du byta namn till Wasted wasteland SWE igen? Tror att "Swe" kommer locka till sig fler spelare för det finns ju inte så många svenska servrar vad jag vet. Och dessutom så känner fler personer till namnet Wasted wasteland. Jag har också märkt att man inte hittar servern om man söker på Titties n' Beer.

Permalänk
Medlem

Vad behövs för att spela detta?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Skrivet av Dreh:

Har servern samma ip nr?

Svar nej, som privatperson så har jag inte hittat en ISP som levererar tjänster i mitt stadsnät som erbjuder statiska IP-adresser tyvärr. Dock finner du IP't i den numera uppdatera Gametracker-bannern i första inlägget. Ledsen att svaret dröjt så, SweC slutar tydligen skicka mail om nya inlägg ibland.

Skrivet av NiTroNooB96:

Kan du byta namn till Wasted wasteland SWE igen? Tror att "Swe" kommer locka till sig fler spelare för det finns ju inte så många svenska servrar vad jag vet. Och dessutom så känner fler personer till namnet Wasted wasteland. Jag har också märkt att man inte hittar servern om man söker på Titties n' Beer.

Som jag tidigare meddelade dig så är servernamnet nu åter ändrat till det ursprungliga, skriver här för allmän kännedom.

Skrivet av SweCarn:

Vad behövs för att spela detta?

Arma II med Operation Arrowhead, a.k.a. Combined Operations som det kallades tidigare. Senaste beta patch och sen är det bara att joina.

Mvh/Apelsingummi

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får detta felmeddelande när jag ska connecta till sweclockers arma 2 server : please wait for your player to setup . och inget händer 10 min senare... Vad gör jag för fel ? :S

Permalänk
Skrivet av xonic501:

Får detta felmeddelande när jag ska connecta till sweclockers arma 2 server : please wait for your player to setup . och inget händer 10 min senare... Vad gör jag för fel ? :S

Nu är ju inte detta sweclockers-servern utan Wasted Wasteland. Men har du testat att installera senaste beta patchen? FYI så är denna server nere då jag fick donera nätdelen till en kollega i nöd. Kommer igång igen med ny nätdel i morgon eller på måndag. Mvh/Apelsingummi

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Apelsingummi:

Nu är ju inte detta sweclockers-servern utan Wasted Wasteland. Men har du testat att installera senaste beta patchen? FYI så är denna server nere då jag fick donera nätdelen till en kollega i nöd. Kommer igång igen med ny nätdel i morgon eller på måndag. Mvh/Apelsingummi

Servern har fortsatt ligga nere då jag tröttnade på att inga spelade på den. Blev less och tappade orken helt enkelt.
Den orken har dock hittat tillbaks! Saknar fortf. nätdel, men det löses i detta nu. Dock har jag nyligen flyttat och saknar duglig internetuppkoppling.
Fått nya hyresvärden att förhandla med lokala stadsnätet, så förhoppningsvis dyker servern upp inom kort igen!

Visa signatur

Permalänk

En idé vore kanske att slänga in Sweclockerserverns gamla mod som var riktigt populär. Finns ingen server som kör den längre tyvärr. Vanlig Wasteland upplever nog många som väldigt oseriöst när det spawnar femhundra tanks på samma ställe, eller när folk spawnar in med en AS50 TWS. Det blir nästan endast team deathmatch- Sweclockers har moddat om i en mycket fin balans där det är betydligt mer "måste överleva"-känsla än de övriga modsen. Du måste faktiskt kämpa dig fram till bättre vapen, börjar ifrån noll. Allt handlar om missions och krig blir ofta fokuserade på samma ställen.

Kanske kan vara ett alternativ för att få liv i servern. Vanliga kaos Wasteland-moddar finns det hur många som helst.

Permalänk
Skrivet av jagardaniel:

En idé vore kanske att slänga in Sweclockerserverns gamla mod som var riktigt populär. Finns ingen server som kör den längre tyvärr. Vanlig Wasteland upplever nog många som väldigt oseriöst när det spawnar femhundra tanks på samma ställe, eller när folk spawnar in med en AS50 TWS. Det blir nästan endast team deathmatch- Sweclockers har moddat om i en mycket fin balans där det är betydligt mer "måste överleva"-känsla än de övriga modsen. Du måste faktiskt kämpa dig fram till bättre vapen, börjar ifrån noll. Allt handlar om missions och krig blir ofta fokuserade på samma ställen.

Kanske kan vara ett alternativ för att få liv i servern. Vanliga kaos Wasteland-moddar finns det hur många som helst.

Fick faktiskt en del hjälp av Gn1p back in the day med min mod. Så de har lagt ner sin alltså?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Apelsingummi:

Fick faktiskt en del hjälp av Gn1p back in the day med min mod. Så de har lagt ner sin alltså?

Servern lades ner. Gissar på att det var p.g.a engagemang. Krävs nog en del tid för att administrera en ostabil mod i en ostabil spelmotor, så det är ganska förståeligt. Gn1p länkade mission-filen i servertråden här i forumet efter att den lades ner. Det var någon server som nappade och körde på, men som av oklar anledning la ner efter ett tag den också.

Permalänk
Skrivet av jagardaniel:

Servern lades ner. Gissar på att det var p.g.a engagemang. Krävs nog en del tid för att administrera en ostabil mod i en ostabil spelmotor, så det är ganska förståeligt. Gn1p länkade mission-filen i servertråden här i forumet efter att den lades ner. Det var någon server som nappade och körde på, men som av oklar anledning la ner efter ett tag den också.

Se där, skall kolla upp det nästa vecka när jag är hemma. Har fixat allt utom OS, steam och mission file nu.

EDIT: Har nu kört igång servern igen, men sedan Gamespy gått i graven så hittas servern inte i serverlistan. Enda sättet att joina är att välja "remote" och mata in IP manuellt, vilket suger...

Någon som har en lösning på detta? Har lagt till Steam-tillägg i confen.

Visa signatur