Synpunkter på mitt första bygge? :)

Permalänk
Skrivet av VeryMadMeatball:

Det finns faktiskt folk som (tro det eller ej) har saker på CD skivor

Ja, förrutom ett fåtal spel så har jag en fläskig cd-samling som jag tänkte stoppa in delar av i datorn. Jag har visserligen en extern optisk, men det känns en aning smidigare med en intern.

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Tänkte bara poängtera att det där moderkortet inte stödjer SLI så ifall du nu funderar på att köpa ett till 660TI i framtiden så bör du ta ett annat. https://www.inet.se/produkt/1902224/asrock-z77-extreme4-atx är ett av de billigare z77 ATX korten som stödjer SLI (väldigt prisvärt och populärt moderkort). Annars funkar det asus kortet du valt bra och resterande kundvagnen ser bra ut förutom musen kanske, som sagt ovan så är g400 ett bättre val.

Jag har i ärlighetens namn mest kollat på Asus-kort. Har en känsla av att det är bäst kvalitet på dem. Men jag kan ha helt fel såklart. Synpunkter på fabrikat emottages gärna

Skrivet av LemonIllusion:

Släng ut de extra fläktarna och byt moderkortet till ett LX2 (eller extreme4 om du ska köra flera grafikkort) så blir det finemang.

Ja, det där med moderkortet är lite svårt tycker jag. Men det kanske är dumt att inte ha möjligheten till fler grafikkort.

Permalänk
Skrivet av Sathaniel:

Jaså! Är det sant? Jag tror jag har läst trådar där folk rekommenderar dem. Men om de inte är nåt att ha så är det klart att de ska bort.

Ta inte dem, de är väldigt tysta som flyttar som sagt ingen luft alls! (Har 4st som nu är utbytta)

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Skrivet av David_Doomsday:

Ta inte dem, de är väldigt tysta som flyttar som sagt ingen luft alls! (Har 4st som nu är utbytta)

En tanke med mitt bygge är också att det ska vara tyst. Eller så tyst som möjligt trots hygglig prestanda inklusive överklock. Därför hade jag tänkt att de fläktarna vore bra i och med att de är tysta. Dock trodde jag att de fyllde sin funktion faktiskt.

Permalänk
Skrivet av Sathaniel:

En tanke med mitt bygge är också att det ska vara tyst. Eller så tyst som möjligt trots hygglig prestanda inklusive överklock. Därför hade jag tänkt att de fläktarna vore bra i och med att de är tysta. Dock trodde jag att de fyllde sin funktion faktiskt.

Tro mig, de är rätt så värdelösa. Kör på Noctua, Atric Cooling eller Corsair istället! Flyttar mer än dubbelt så mycket luft och när fortfarande tysta. Tänk på att man inte kör fläktarna på 100% hela tiden heller

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Skrivet av David_Doomsday:

Tro mig, de är rätt så värdelösa. Kör på Noctua, Atric Cooling eller Corsair istället! Flyttar mer än dubbelt så mycket luft och när fortfarande tysta. Tänk på att man inte kör fläktarna på 100% hela tiden heller

Ok! Tack för förslagen där

Permalänk
Skrivet av Sathaniel:

Ok! Tack för förslagen där

Np!

Jag har omkring 20st fläktar men endast plats för 10 xD Känner mig tvingad att köpa när jag ser en på tex Inet, Webhalle osv haha

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk

Nu har jag nog bestämt mig för de här grejerna tror jag

Jag bestämde mig för att vänta med chassifläktar och tar det vid ett senare tillfälle. Får se om jag tycker att det behövs.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3269263/my-stuff

Tack för alla era synpunkter på mitt bygge, hoppas jag får ihop det bara