Se ifall kort är överklockat

Permalänk

Se ifall kort är överklockat

Hej!

Som rubriken lyder undrar jag ifall man på något sätt kan se ifall ett grafikkort är överklockat eller har varit överklockat?

Vad brukar oftast ligga bakom ifall ett grafikkort helt plötsligt börjar lagga vid spel?

ty

Permalänk
Skrivet av JohanGashi:

Hej!

Som rubriken lyder undrar jag ifall man på något sätt kan se ifall ett grafikkort är överklockat eller har varit överklockat?

Vad brukar oftast ligga bakom ifall ett grafikkort helt plötsligt börjar lagga vid spel?

ty

Ta och ladda ner:http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/GPU-Z/, Gpu-z visar frekvenser etc, sen tar du och kollar på frekvenserna, och ser om dom är normala(Gemför dom emot t.ex. inets info.).

Och är det samma spel på samma inställningar som det laggar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanGashi:

... eller har varit överklockat?

Nej, det kan du inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JohanGashi:

Hej!

Som rubriken lyder undrar jag ifall man på något sätt kan se ifall ett grafikkort är överklockat eller har varit överklockat?

Vad brukar oftast ligga bakom ifall ett grafikkort helt plötsligt börjar lagga vid spel?

ty

Köp aldrig begagnat så vet du att det inte är överklockat

Permalänk

Då överklockning i regel sker mjukvarumässigt så går det inte att upptäcka

Permalänk
Skrivet av JohanGashi:

Hej!

Som rubriken lyder undrar jag ifall man på något sätt kan se ifall ett grafikkort är överklockat eller har varit överklockat?

Vad brukar oftast ligga bakom ifall ett grafikkort helt plötsligt börjar lagga vid spel?

ty

Om det börjar lagga efter t.ex. 1 minut och har flytit på fint innan det så skulle jag säga VÄRME:

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||