Ni som tänker skaffa Samsung Galaxy S4

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BoToss:

Kan inte förstå hur man ska uppleva denna "premiumkänsla" alla aluminiumfetischister pratar om med ett plastskal på den? Det är väl plasten ni inte vill ha? Och så betalar ni för den vid sidan om? What´s up with that mate?

Det är bra om du läser vad det står innan du skriver ett svar. Läs om, läs rätt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Det är bra om du läser vad det står innan du skriver ett svar. Läs om, läs rätt.

Hade du svårt att svara på dessa fyra frågor?

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BoToss:

Hade du svårt att svara på dessa fyra frågor?

Inte alls, men eftersom det redan finns ett svar i det inlägget du citerade så kände jag inte behovet av att skriva samma sak igen.

Om du läser inlägget, så ser du att jag påpekade att om jag hade köpt en HTC One så hade jag inte köpt ett skal till den då den faktiskt har en premiumkänsla, till skillnad mot S4.

Läs rätt istället för att hetsa upp dig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

men för fan, det går inte att jämföra mhz/ghz och säga "Jaha". Försök jämföra AMD och Intel och övertyga en insatt att en AMD klockad över 4 GHz är snabbare än i5/i7 på runt samma eller tom mindre frekvens.

Exynos är snabbare och säkert effektivare, jag må köpa grisen i säcken men tom när samsung släppte första sgs:en som jag har så var den exynos "hummingbird" som samsung hade i den bättre prestanda än dåvarande flaggsskepp från qualcomm som tom hade högre klockfrekvens om jag inte minns fel. Samsung är bra på att göra arm processorer, qualcomm med men samsung har slagit dem förr

Edit: Jag får medge att jag är lite partisk dock, jag har aldrig ägt en apparat med snapdragon och de kan mycket väl vara bättre än jag gett uttryck för

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

men för fan, det går inte att jämföra mhz/ghz och säga "Jaha". Försök jämföra AMD och Intel och övertyga en insatt att en AMD klockad över 4 GHz är snabbare än i5/i7 på runt samma eller tom mindre frekvens.

Det är något som verkar vara extremt svårt för folk att ta in när det gäller mobila CPU:er. Är fortfarande väldigt vanligt att man ser folk på Sweclockers som jämför MHz mellan två olika CPU-designer och säger att den en är snabbare p g a att den är klockad högre.

För ett par år sen var de lättare då majoriteten av tillverkare körde ARM egna CPU designer som Cortex A8/A9, om än inte alla. Även då var det ju lite tweakningar mellan de olika modellerna. Nu har vi ju ARMs egna Cortex A9 och Cortex A15 (+A7 i big.LITTLE konfigurationen), Qualcomms Krait (i flera versioner) och Apples egna Swift. Dags att folk lär sig att man, precis som för desktop CPU:erna, inte bara kan jämföra MHz rakt av för att bestämma prestanda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Varför?

Har man köpt en sån väldigt dyr telefon vill man kanske inte repa eller skada den det första man gör. På en S4 finns det ju ingen premiumkänsla att bevara heller, så då är det verkligen inga problem med att slänga på ett skal.

Det hade varit andra bullar om man köpt en HTC One som faktiskt har en premiumkänsla man kanske inte vill gömma under ett skal.

Skrivet av Dunder:

Kan Samsung "misshandla" telefonen med ett plastigt skal så kan jag "misshandla" det med ett bättre skal, tycker jag.

Skrivet av Dunder:

Inte alls, men eftersom det redan finns ett svar i det inlägget du citerade så kände jag inte behovet av att skriva samma sak igen.

Om du läser inlägget, så ser du att jag påpekade att om jag hade köpt en HTC One så hade jag inte köpt ett skal till den då den faktiskt har en premiumkänsla, till skillnad mot S4.

Läs rätt istället för att hetsa upp dig.

Nu läst dina inlägg två gånger till, rörigt värre...
I alla fall, du menar att man ska skydda plasten med plast på en plasttelefon men inte på en skörare aluminiumtelefon om jag förstått dig rätt?

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BoToss:

Nu läst dina inlägg två gånger till, rörigt värre...
I alla fall, du menar att man ska skydda plasten med plast på en plasttelefon men inte på en skörare aluminiumtelefon om jag förstått dig rätt?

Du skämtar..?
Hopp, då tar vi det enkelt då...

EDIT: Jag menar inte nödvändigtvis att det är för att skydda plasttelefonen, snarare att man slänger på ett skal för att få en bättre yta och kanske även ett bättre utseende. Att telefonen sen hålls i nyskick mycket längre är bara ett plus i kanten.

Personen jag citerade skrev:

Citat:

Behöver man ett sådant case så har man valt fel telefon från början tycker jag.

Jag svarade med:

Citat:

På en S4 finns det ju ingen premiumkänsla att bevara heller, så då är det verkligen inga problem med att slänga på ett skal.

Och lade sen till:

Citat:

Det hade varit andra bullar om man köpt en HTC One som faktiskt har en premiumkänsla man kanske inte vill gömma under ett skal.

Du skrev sen detta och bevisade att du helt struntat i att läsa det jag skrev i det inlägget du citerade:

Citat:

Kan inte förstå hur man ska uppleva denna "premiumkänsla" alla aluminiumfetischister pratar om med ett plastskal på den? Det är väl plasten ni inte vill ha? Och så betalar ni för den vid sidan om? What´s up with that mate?

Jag har alltså inte sagt att jag skulle köpa ett skal om jag hade köpt en HTC One då den har en premiumkänsla jag inte hade velat bli av med, men då en S4 inte har den premiumkänslan så hade jag med en sådan inte haft några problem med att slänga på ett skal, skalet måste inte vara av ett särskilt material, det måste inte vara plast.

Som sagt: Läs om, läs rätt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Du skämtar..?
Hopp, då tar vi det enkelt då...

EDIT: Jag menar inte nödvändigtvis att det är för att skydda plasttelefonen, snarare att man slänger på ett skal för att få en bättre yta och kanske även ett bättre utseende. Att telefonen sen hålls i nyskick mycket längre är bara ett plus i kanten.

Personen jag citerade skrev:

Jag svarade med:

Och lade sen till:

Du skrev sen detta och bevisade att du helt struntat i att läsa det jag skrev i det inlägget du citerade:

Jag har alltså inte sagt att jag skulle köpa ett skal om jag hade köpt en HTC One då den har en premiumkänsla jag inte hade velat bli av med, men då en S4 inte har den premiumkänslan så hade jag med en sådan inte haft några problem med att slänga på ett skal, skalet måste inte vara av ett särskilt material, det måste inte vara plast.

Som sagt: Läs om, läs rätt.

Hjälper inte, ingen logik.
Stoppar här, finns inget att lära.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du skämtar..?
Hopp, då tar vi det enkelt då...

EDIT: Jag menar inte nödvändigtvis att det är för att skydda plasttelefonen, snarare att man slänger på ett skal för att få en bättre yta och kanske även ett bättre utseende. Att telefonen sen hålls i nyskick mycket längre är bara ett plus i kanten.

Personen jag citerade skrev:

Jag svarade med:

Och lade sen till:

Du skrev sen detta och bevisade att du helt struntat i att läsa det jag skrev i det inlägget du citerade:

Jag har alltså inte sagt att jag skulle köpa ett skal om jag hade köpt en HTC One då den har en premiumkänsla jag inte hade velat bli av med, men då en S4 inte har den premiumkänslan så hade jag med en sådan inte haft några problem med att slänga på ett skal, skalet måste inte vara av ett särskilt material, det måste inte vara plast.

Som sagt: Läs om, läs rätt.

Alltså jag är också förvirrad här. Du vill skydda din telefon gjord av plast för att bevara den repfri under skalet längre? Även om det är under ett skal du aldrig tar av? Men har du en telefon med "premiumkänsla" som mycket lättare blir repad och ful så vill du inte ha ett skal som skyddar? Korrekt?

Ni människor som dillar om "premiumkänsla" framför kvalitet förstår jag mig inte på alltså.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BoToss:

Hjälper inte, ingen logik.
Stoppar här, finns inget att lära.

Nej, somliga har det väl svårare än andra, antar jag. Ingen större idé att diskutera med någon som inte läser.

Skrivet av Aleshi:

Alltså jag är också förvirrad här. Du vill skydda din telefon gjord av plast för att bevara den repfri under skalet längre? Även om det är under ett skal du aldrig tar av? Men har du en telefon med "premiumkänsla" som mycket lättare blir repad och ful så vill du inte ha ett skal som skyddar? Korrekt?

Ni människor som dillar om "premiumkänsla" framför kvalitet förstår jag mig inte på alltså.

Ta och läs inlägget du citerade igen, särskilt den kursiva delen.

Skulle jag köpa ett skal till en S4 hade det inte i första hand varit för att skydda den, det hade varit för att få en bättre yta, istället för den plastiga ytan som är standard.
Hade jag köpt en telefon som HTC One hade jag inte velat bli av med den härliga premiumkänslan genom att gömma den under ett skal.

Min huvudsakliga anledning till att köpa ett skal skulle alltså vara för att ändra de standardegenskaper som Samsung tråkigt nog gett sin telefon.

Så, läs som, läs rätt igen... Förstår inte varför det ska vara så svårt för somliga.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, somliga har det väl svårare än andra, antar jag. Ingen större idé att diskutera med någon som inte läser.

Ta och läs inlägget du citerade igen, särskilt den kursiva delen.

Skulle jag köpa ett skal till en S4 hade det inte i första hand varit för att skydda den, det hade varit för att få en bättre yta, istället för den plastiga ytan som är standard.
Hade jag köpt en telefon som HTC One hade jag inte velat bli av med den härliga premiumkänslan genom att gömma den under ett skal.

Min huvudsakliga anledning till att köpa ett skal skulle alltså vara för att ändra de standardegenskaper som Samsung tråkigt nog gett sin telefon.

Så, läs som, läs rätt igen... Förstår inte varför det ska vara så svårt för somliga.

Vart provade du S4:an? Jag vill också känna lite på den nu innan den släpps så man vet om man ska förboka.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Aleshi:

Vart provade du S4:an? Jag vill också känna lite på den nu innan den släpps så man vet om man ska förboka.

Jaha, S4'an är alltså byggd av helt andra material och har en helt omgjord design jämfört med S3'an?

Det var nyheter för mig, då antar jag att alla förhandstittar och alla jämförelser har ljugit, då...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jaha, S4'an är alltså byggd av helt andra material och har en helt omgjord design jämfört med S3'an?

Det var nyheter för mig, då antar jag att alla förhandstittar och alla jämförelser har ljugit, då...

sluta överdriva, du vet mycket väl att 2 föremål i samma material kan ha mycket annorlunda känsla.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jaha, S4'an är alltså byggd av helt andra material och har en helt omgjord design jämfört med S3'an?

Det var nyheter för mig, då antar jag att alla förhandstittar och alla jämförelser har ljugit, då...

Jag har inget emot plasten då den håller bättre, haft min s2 i två år nu och har inte en skråma på den.
Tycker inte den blir fulare av det heller men det är ju en smaksak.

Men om man verkligen inte gillar plasten och tycker designen är jätteviktig så är det ju bara att ta nån annan telefon eller hitta nåt skal som gör den snyggare.

För mig är S4 given iaf, jag har förbokat den på 3 och dom har leveranstid på 6 veckor från datumet man beställer vilket är jobbigt!

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Skrivet av speedway:

Jag har inget emot plasten då den håller bättre, haft min s2 i två år nu och har inte en skråma på den.
Tycker inte den blir fulare av det heller men det är ju en smaksak.

Men om man verkligen inte gillar plasten och tycker designen är jätteviktig så är det ju bara att ta nån annan telefon eller hitta nåt skal som gör den snyggare.

För mig är S4 given iaf, jag har förbokat den på 3 och dom har leveranstid på 6 veckor från datumet man beställer vilket är jobbigt!

6 veckor? Wtf?

Jag tog den från Inet.se de lovar ingenting men nästa vecka låter lovande sa dem.

Dock är den ju utan abonnemang då.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

6 veckor? Wtf?

Jag tog den från Inet.se de lovar ingenting men nästa vecka låter lovande sa dem.

Dock är den ju utan abonnemang då.

Ja det var det svar jag fick när jag mailade dom. Jag beställde min för en vecka sen.
Förstår inte att det kan ta så lång tid!

Ja precis borde ju inte skilja typ 2 månader bara för att det är abonnemang tycker man ju..

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Plasmatic:

sluta överdriva, du vet mycket väl att 2 föremål i samma material kan ha mycket annorlunda känsla.

Ja, hade det varit två helt olika föremål så visst... Men nu är det ju i princip samma föremål.

Skrivet av speedway:

Jag har inget emot plasten då den håller bättre, haft min s2 i två år nu och har inte en skråma på den.
Tycker inte den blir fulare av det heller men det är ju en smaksak.

Men om man verkligen inte gillar plasten och tycker designen är jätteviktig så är det ju bara att ta nån annan telefon eller hitta nåt skal som gör den snyggare.

För mig är S4 given iaf, jag har förbokat den på 3 och dom har leveranstid på 6 veckor från datumet man beställer vilket är jobbigt!

Självklart är det subjektivt, jag har inte sagt något annat... Jag tycker bara det är synd.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag hör dig Dunderklumpen
Skulle aldrig sätta ett skal på min Iphone eller min framtida htc one, men skulle jag köpt en samsung g4 så skulle jag nog gjort det för den e så ful så det gör inget om den blir lite tjockare och antagligen lite fulare.

Med reservation för att missförstått alla tidigare inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, hade det varit två helt olika föremål så visst... Men nu är det ju i princip samma föremål.

Ett tips annars kan vara att sätta blyvikter i den. Ett vanligt trick om man vill ge "premiumkänsla" till lätta föremål.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av RedigPojk:

Jag hör dig Dunderklumpen
Skulle aldrig sätta ett skal på min Iphone eller min framtida htc one, men skulle jag köpt en samsung g4 så skulle jag nog gjort det för den e så ful så det gör inget om den blir lite tjockare och antagligen lite fulare.

Med reservation för att missförstått alla tidigare inlägg

Nej, du verkar ha förstått det. Skalen man kan köpa är oftast snyggare än Samsungs egna design dock.

Skrivet av Aleshi:

Ett tips annars kan vara att sätta blyvikter i den. Ett vanligt trick om man vill ge "premiumkänsla" till lätta föremål.

Fast vikten spelar ingen som helst roll, så varför skulle det hjälpt?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.