Permalänk
Medlem

Heroes & Generals

Ni som är trötta på nutida shooters som BF3 och vill gå tillbaks till WWII så känns det som att ett helt underbart spel är påväg. Just nu är spelet i Pre-beta stadiet.

Tänkte att jag kunde upplysa om det här spelet då det verkar ha gått ganska obemärkt förbi.
Kan väl liknas med battlefield med stora banor, en uppsjö av fordon, olika klasser och vapenmodifikationer

http://www.gametrailers.com/video/developer-diary-heroes/7296...
http://www.gametrailers.com/video/developer-diary-heroes/7275...
http://www.gametrailers.com/video/soundtrack-teaser-heroes/72...

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut, redan nu i utveclingen! Verkar ha djup, vilket uppskattas!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, och som Mas111 skrev verkar det finnas mer under ytan.

Detta måste jag definitivt testa när det släpps!

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att inte alltför mycket fokus kommer att läggas på grejer som man måste betala för. Jag betalar gärna för spelet men inte om man måste köpa massor av equipments för riktiga pengar för att ens ha chans att vinna.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Kommer se hur roligt som helst ut med en hel grupp soldater komma cyklandes rakt mot en
Ser riktigt bra ut, Har verkligen saknat bra ww2 shooters.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem

Jag har kommit med i alphan. Det är rätt kul men vapnen är väldig obalanserade. Lyckades ta över en kontrollpunkt själv mot 5st genom lite smyg och att jag hade ett maskingevär och de hade nåt semiauto gevär. Det har potential!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Fick ett mail om att det ska vara ett stresstest på söndag! Det kommer säkert skickas ut massor av invites:)

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen testa detta spel, har riktigt stor tro på det faktiskt :P. Gillar delen som liknar Risk

Permalänk

Jag kan inte ens registrera mig för beta-key? Det står bara "Error creating user: Unwilling To Perform" när jag klickar på länken i aktiveringsmailet...

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Jag kan inte ens registrera mig för beta-key? Det står bara "Error creating user: Unwilling To Perform" när jag klickar på länken i aktiveringsmailet...

Skrev upp mig på betan, får dock samma problem som pull.

Permalänk
Skrivet av Zimbaa:

Skrev upp mig på betan, får dock samma problem som pull.

Samma fel här...

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Jag har kommit med i alphan. Det är rätt kul men vapnen är väldig obalanserade. Lyckades ta över en kontrollpunkt själv mot 5st genom lite smyg och att jag hade ett maskingevär och de hade nåt semiauto gevär. Det har potential!

Låter ganska rätt att man kan ta ut 5stk om man överaskar dem med ett MG.

Sålänge det balanseras med att man rör sig som en snigel och tar lång tid att ladda om så är det OK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Jag kan inte ens registrera mig för beta-key? Det står bara "Error creating user: Unwilling To Perform" när jag klickar på länken i aktiveringsmailet...

Skrivet av Keyser Soze:

Samma fel här...

FYI.
Mailade med supporten, de sa att de hade tagit ner servern för användare igår men att den nu skulle vara igång igen.
Dock testade jag precis och fick samma problem.

EDIT: Nu skall det fungera

Permalänk

Någon som lyckats få betakey än? Jag är extremt taggad inför detta! Jag har lirat WW2Online emellanåt ända sen 2001 och detta verkar vara ett perfekt alternativ nu när man tröttnat på WW2Online.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Någon som lyckats få betakey än? Jag är extremt taggad inför detta! Jag har lirat WW2Online emellanåt ända sen 2001 och detta verkar vara ett perfekt alternativ nu när man tröttnat på WW2Online.

Ingen key ännu, läste något om att de kanske skulle släppa flera till helgen, vet dock inte om det var 100%.

Känns som detta är ett bra alternativ till WWIIOnline, spelade själv det från 2006-2011.

Permalänk

Danskt spel? Berättaren lät dansk iaf. 8) Spelet verkade dock grymt tills dom gick in på hur man måste köpa vapen in-game samt att man kan t.o.m. betala med riktiga pengar. Med andra ord, allt som är fel på med dagens spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennywize:

Danskt spel? Berättaren lät dansk iaf. 8) Spelet verkade dock grymt tills dom gick in på hur man måste köpa vapen in-game samt att man kan t.o.m. betala med riktiga pengar. Med andra ord, allt som är fel på med dagens spel.

Ja, det är ett danskt spel.

Vet inte om jag har missförstått men jag tror inte du måste köpa vapen in-game. Du kan hela tiden spela klasserna i standard utförande.
Det du kan köpa är uppgraderingar/modifikationer för in-game value, alltså något du får när du spelar, inget du måste betala pengar för.

Permalänk
Skrivet av Zimbaa:

Ja, det är ett danskt spel.

Vet inte om jag har missförstått men jag tror inte du måste köpa vapen in-game. Du kan hela tiden spela klasserna i standard utförande.
Det du kan köpa är uppgraderingar/modifikationer för in-game value, alltså något du får när du spelar, inget du måste betala pengar för.

Det verkar ju ändå av samma modell som typ CoD och Battlefield, som belönar spelad tid framför skicklighet. Sen nej så såklart att du inte måste köpa uppgraderingar/vapen, men om du inte vill ständigt spela i underläge så ja, då måste du köpa tillägg i spelet.

Sen låt oss inte vara naiva och tro att dom inte prioriterar handel av riktiga pengar i spelet, det är ju trots allt ett företag som alla andra där ekonomisk vinst är målet. Synd bara att dom väljer det sättet att dra in pengar på.

Permalänk
Medlem

Behöver lite folk för att spela lite på Axis-sidan med lite mig och lite annat folk, just nu i är vi mest i behov av några Karabiners. Du ska kunna ta dig fram på engelska.

Permalänk
Skrivet av ripan_:

Behöver lite folk för att spela lite på Axis-sidan med lite mig och lite annat folk, just nu i är vi mest i behov av några Karabiners. Du ska kunna ta dig fram på engelska.

Jag reggade mig för beta key för längesen, inte fått någon än.
Går det att få tag på dessa på något annat sätt? Riktigt sugen på detta spel.

Jag kommer från WW2Online.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

fick min BETA key igår, riktigt kul spel måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Jag hade missat att jag fått nyckel, men tänkte bara testa lite ikväll. Tre timmar senare och jag måste säga att jag ser potential i spelet, men också skepsism kring in game valuta osv. Ju mer man spelar desto bättre kan man göra sin utrustning och att köpa guld för riktiga pengar är alltid vanskligt för spelbalansen, men någonstans måste ju pengarna komma in.

Hela upplägget och även den grafiska stilen påminner mycket om World of Tanks. Det skall definitivt spelas mer.

Permalänk
Medlem

Hur går det med det här spelet egentligen? Något som har uppdateringar på vilka fordon man kan flyga, köra och navigera?

Permalänk

Hej hopp! Här var de dött, de var den ända tråden jag hitta och jag kände inte för att skapa en ny såååå atte... ja... är det någon här på forumet som spelar Heores & Generals förutom jag?

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Började spela idag. Återkommer när jag spelat lite mer, men än så länge har jag haft riktigt kul!
Mullig grafik också

Permalänk
Medlem

Jag testade det idag var förvånansvärt bra.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Detta måste testas!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att lira lite?

Permalänk
Medlem

@alex5573: kanske lite sent nu, men jag kör en hel del! Lirar främst tysk men har ett par amerikaner också. Skicka pm så får du mitt username där!

Ninjaedit: självklart gäller det er andra som läser också, vore kul att lira med någon ny!

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk

Någon som kör som fighter pilot? Funderar på att göra om min paratrooper/nån av inf gubbar till det men är fortfarande lite tveksam