Xbox "Durango" blir Xbox Infinity – eller endast Xbox

Permalänk
Medlem

Har inga andra märkt att Xbox 8 passar på så många sätt? Infinity tecknet är en liggande åtta. Xbox Durango följer Modern UI designspråket, som alla andra 8:e grejer i Microsofts familjer följer, etc etc.

8 > 4, vilket enligt Microsoft är en svinbra anledning att döpa det till 8, bara för att ha en siffra högre än Sony.

Skrivet av klove:

ja you name it, it happend

Du har alltså fått en eller flera RRoD som du löste med handdukstricket. Det är i alla fall bra att du fick en variant av RRoD som du faktiskt kunde lösa!

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk

Endast "XBOX" som namn tycker jag om. Kan ju tillägga årtal, och eller möjligtvis generation.
Xbox 2001/Gen 6
Xbox 2005/Gen 7
Xbox 2013/Gen 8
Xbox 2025/Gen 9

Permalänk
Medlem

Givetvis bör den ju heta: xXxboxXx till ära av alla CoD-spelande fjortisar som använder namn i still med xXx_ShadowKiller_xXx eller XxX-SnIPerDudE-XxX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Skönt att det är snack om namnändring. Xbox 720 låter riktigt löjligt

Och Xbox 360 lät inte löjligt? enligt mig så känns Xbox 720 som det rätta namnet efter deras tidigare val, att gå ifrån Xbox till Xbox 360 och sedan återvända till enbart Xbox låter väldigt konstigt, åtminstone failar inte Sony på detta sättet.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Jag tycker Xbox Infinity låter modernare och passande!

Xbox 720 - Då tror man ju vafan att den körs i 720p?

Xbox - Finns redan och det skulle kännas både fel och förvirrat att ta ett namn som redan har existerats.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Och Xbox 360 lät inte löjligt? enligt mig så känns Xbox 720 som det rätta namnet efter deras tidigare val, att gå ifrån Xbox till Xbox 360 och sedan återvända till enbart Xbox låter väldigt konstigt, åtminstone failar inte Sony på detta sättet.

Tanken bakom Xbox 360 var dess ring som är 360 grader och som fyllde en funktion i designen. Skulle man döpa nästa xbox till 720 och slänga på två lysande ringar så skulle kanske även det namnet passa men jag har väldigt svårt att tro att Microsoft skulle göra så.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Antor:

Givetvis bör den ju heta: xXxboxXx till ära av alla CoD-spelande fjortisar som använder namn i still med xXx_ShadowKiller_xXx eller XxX-SnIPerDudE-XxX.

Jag tycker alltid det är lika intressant att se hur många ungdomar på internet som är Straight Edge...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Och Xbox 360 lät inte löjligt? enligt mig så känns Xbox 720 som det rätta namnet efter deras tidigare val, att gå ifrån Xbox till Xbox 360 och sedan återvända till enbart Xbox låter väldigt konstigt, åtminstone failar inte Sony på detta sättet.

Klart 360 också låter löjligt, men det finns ju inte så mycket att göra åt det nu flera år efter lanseringen. Eventuellt lär de ju ändå ha en namnändring - jag menar, Xbox 1080, 1260, 1440.... Det funkar helt enkelt inte i längden och de lär Microsoft också förstå. Låter mer som ett snowboardtrick.
Nae, ändra det till ett ord snarare än massa siffror redan nu.

Tycker dock ändå endast "Xbox" är ett bättre namn än Xbox 720 av skälet ovan, men också för då kan man småskratta lite åt Microsofts halvdana räddning i en situation de själva satt sig i genom att på något namnmöte för ~10 år sedan säga "Men 360 låter ju häftigt!" utan att tänka på konsekvenserna det kan ha på framtida konsoler

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Xbox 720 vore väl det logiska namnet på uppföljaren.. Men skitsamma var det väl, kommer ju ändå köpa en, oavsett namn!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Jaaa! "The new Xbox". Genialiskt! >.>

Xbox Infinity är ju ungefär lika smart det med..

Eksboks hade ju varit ultimat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Xbox 720 vore väl det logiska namnet på uppföljaren.. Men skitsamma var det väl, kommer ju ändå köpa en, oavsett namn!

Du borde nog se dig för innan du köper en produkt. Du är en dålig konsument om du inte konsumerar vettigt och detta skadar alla förstår du
Om ryktena stämmer så kan Xbox "720" ha många dumma designval som du antagligen kommer ogilla. Saker som always-on är ju inte någonting som en vettig person ser någon som helst fördel med.

Förresten, din sig är grammatiskt fel. Skippa det sista kommat. Man säger "innan du skriver det", inte "innan *kort paus* du skriver det". (punkt = paus, komma = kort paus i tal)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Om ryktena stämmer så kan Xbox "720" ha många dumma designval som du antagligen kommer ogilla. Saker som always-on är ju inte någonting som en vettig person ser någon som helst fördel med.

När jag sitter vid datorn och spelar och internet går ner eller det blir maintenance så brukar jag spela lite på PS3an.
Med always online går inte det och då sitter man i skiten eller måste göra något vettigt med sin tid som att gå ut och hoppa i vattenpölar i regnet eller liknande.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Xbox 720 känns logiskt men kom o tänka på att det kan låta missvisande eller "dåligt" om man syftar på upplösning. Xbox 1080 eller Xbox 4k ftw.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Att bara kalla systemet "Xbox" vore vansinnigt dumt. Men det följer Microsofts tradition utav att kalla liknande tjänster för samma sak.
Zune HD - både namn på en filmuthyrningstjänst och en musikspelare.
Outlook - både namn på ett program för eposthantering och en online-epostdomän.
Windows Live - både namn på en uppsättning enkla Microsoft-orienterade program och en dåligt fungerande speltjänst.

Med mera.

Skrivet av zwete:

Att kalla den 720 känns som det kan blandas ihop med det förlegade 720p.

Det kan även dra paraleller till eventuell hjärnskada då Xbox 720, som uppföjare till Xbox 360, är fullkomligt idiotiskt till ett produktnamn.

Permalänk
Medlem

Trodde att den där "Xbox Infinity"-bilden postades på Reddit av en användare som ett skämt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

XBox π∞ ( Xbox PInfinity)

Haha låter lite lame

Permalänk
Medlem

Hur vore det med Xbox: Fuck people who want to play offline and/or don't have a decent internet connection and/or want to play in the woods.

Kanske för bör ha en förkortning istället.

Xbox: FUCK YOU ASSHOLE!

Näe fortfarande för komplicerat och Arnold Schwarzenegger är för gammal att göra reklamen.

Xbox: ASS

Där har vi det! Kommer bli asbra ju om man har både senaste Nintendo och Xbox och vill ragga upp en tjej. -Vill du hem och leka lite "kiss på dig" eller spel röv? ;D.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Suger att den kräver att man är internetuppkopplad, även om man inte ska spela online spel.

Dom vill bara göra dig till en passiv konsumerist slav utan rättigheter. Du kan inte ens äga din egen enhet och använda den hur du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Xbox: ASS

Där har vi det! Kommer bli asbra ju om man har både senaste Nintendo och Xbox och vill ragga upp en tjej. -Vill du hem och leka lite "kiss på dig" eller spel röv? ;D.

Får döpa den till Kissbox/Kisslåda istället då

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Den heter krysslåda!

flexbox är vad jag referera till på jobbet.
för övrigt är väll durango bara kodnamnet? och hur ofta har en konsol fått samma namn som kod namn?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk

Har aldrig trott på Xbox 720, har alltid kallat den för Xbox 3 eller The New Xbox.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Borka:

Att bara kalla systemet "Xbox" vore vansinnigt dumt. Men det följer Microsofts tradition utav att kalla liknande tjänster för samma sak.
Zune HD - både namn på en filmuthyrningstjänst och en musikspelare.
Outlook - både namn på ett program för eposthantering och en online-epostdomän.
Windows Live - både namn på en uppsättning enkla Microsoft-orienterade program och en dåligt fungerande speltjänst.

En snygg uppställning. Med det här i åtanke föreslår jag namnet Xbox Vista.

Det skulle symbolisera nivån på den datorhårdvara som finns i boxen och det skulle också ge en flygande start till nylanseringen av Windows Vista som snart kommer för alla dom som har tröttnat på Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Du borde nog se dig för innan du köper en produkt. Du är en dålig konsument om du inte konsumerar vettigt och detta skadar alla förstår du
Om ryktena stämmer så kan Xbox "720" ha många dumma designval som du antagligen kommer ogilla. Saker som always-on är ju inte någonting som en vettig person ser någon som helst fördel med.

Förresten, din sig är grammatiskt fel. Skippa det sista kommat. Man säger "innan du skriver det", inte "innan *kort paus* du skriver det". (punkt = paus, komma = kort paus i tal)

Jo det är klart att man kollar in produkten innan ett köp. Men jag antar att jag kommer köpa den

Haha, tack! Härligt med lite konstruktiv kritik! Jag filar fortfarande på min grammatik

Edit: Men nu när jag kollar på min sig, det är ju så där jag vill att det ska se ut, det är ju så jag skulle säga det.. jag vill ha en kort paus innan jag säger "du skriver det", det blir mer feeling då

Nej, glöm vad jag sa, den feta texten gör ju det hela rätt. tar bort kommat!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Efter det nya xboxet har varit ute ett tag och inte är nytt längre kommer jag ändå bara säga xbox, precis som jag gör med xbox 360 nu.

Permalänk
Medlem

RageBox...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Kan ju inte heta bara xbox, ett sådant har jag undangömt

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Nya Xbox + Microsoft IllumiRoom vore riktigt grymt!

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Borde heta "Xbox" rakt av bara, då detta högst sannolikt är den sista krysslådan vi får

Skrivet av Yooriitzz:

Man kan ju hoppas. Lämna konsolmarknaden åt nintendo och sega.

Sega har ingen konsol och Xbox Infinity låter bäst.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Att kalla något för "Infinity" känns väl egentligen rätt begränsande om man tänker på det: Vad kallar man (den oundvikliga) efterföljaren sen utan att det blir krystat?
(Xbox Infinity +1 ?? )

Kanske "To infinity and beyond" ?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||