HTML/CSS/JS - Varifrån kommer den vita bakgrunden?

Permalänk
Medlem

HTML/CSS/JS - Varifrån kommer den vita bakgrunden?

Hej!

Håller på med ett litet skolprojekt, där jag ska ha olika div boxar som man kan scrolla horisontellt. För att göra det lite enklare för mig så har jag använt ett plugin till detta: http://www.queness.com/post/356/create-a-vertical-horizontal-...

Hursom så har jag stött på ett problem.

I body har jag en background-img, men denna täcks över av någon annan div med vit färg, men jag kan inte för mitt liv lyckas hitta den och få ordning på det. Vill alltså ha bort den vita bakgrundsfärgen, så min bakgrundsbild syns.

Här är min kod:

HTML:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>Electry - Electronic music news and releases!</title> <link href="css/stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <script src="js/jquery-1.7.2.min.js" type="text/javascript"></script> <script type="text/javascript" src="js/jquery.scrollTo.js"></script> <!-- Activates slider plugin ---> <script> $(document).ready(function() { $('a.panel').click(function () { $('a.panel').removeClass('selected'); $(this).addClass('selected'); current = $(this); $('#wrapper').scrollTo($(this).attr('href'), 800); return false; }); $(window).resize(function () { resizePanel(); }); }); function resizePanel() { width = $(window).width(); height = $(window).height(); mask_width = width * $('.item').length; $('#debug').html(width + ' ' + height + ' ' + mask_width); $('#wrapper, .item').css({width: width, height: height}); $('#mask').css({width: mask_width, height: height}); $('#wrapper').scrollTo($('a.selected').attr('href'), 0); } </script> </head> <body> <!--------------- Menu -------------------------------------------------> <div class="topmenu"> <div class="menu_buttons"> <div class="music_button">Music</div> <div class="mixes_button">Mixes</div> <div class="news_button">News</div> </div> </div> <div class="underline"></div> <!------------- End Menu -----------------------------------------------> <!------------- Slider -------------------------------------------------> <div id="wrapper"> <div id="mask"> <div id="item1" class="item"> <a name="item1"></a> <div class="content">item1 <a href="#item1" class="panel">1</a> | <a href="#item2" class="panel">2</a> | <a href="#item3" class="panel">3</a> | <a href="#item4" class="panel">4</a> | <a href="#item5" class="panel">5</a> | <a href="#item6" class="panel">6</a> | <a href="#item7" class="panel">7</a> </div> </div> <div id="item2" class="item"> <a name="item2"></a> <div class="content">item2 <a href="#item1" class="panel">back</a></div> </div> <div id="item3" class="item"> <a name="item3"></a> <div class="content">item3 <a href="#item1" class="panel">back</a></div> </div> <div id="item4" class="item"> <a name="item4"></a> <div class="content">item4 <a href="#item1" class="panel">back</a></div> </div> <div id="item5" class="item"> <a name="item5"></a> <div class="content">item5 <a href="#item1" class="panel">back</a></div> </div> <div id="item6" class="item"> <a name="item6"></a> <div class="content">item6 <a href="#item1" class="panel">back</a></div> </div> <div id="item7" class="item"> <a name="item7"></a> <div class="content">item7 <a href="#item1" class="panel">back</a></div> </div> </div> </div> <!----------- End Slider -----------------------------------------------> <!------------- Footer -------------------------------------------------> <div class="footer"> <div class="footer_menu"> <div class="footer_home_button">Home</div> <div class="footer_services_button">Services</div> <div class="footer_sound_button">Sound</div> <div class="footer_light_button">Light</div> <div class="footer_djs_button">DJs</div> <div class="footer_about_button">About</div> <div class="footer_contact_button">Contact</div> </div> </div> <div class="madeby">NAME, 2013</div> </body> </html>

Dold text

CSS:

@charset "utf-8"; /* CSS Document */ body { background-color:#2f373b; /* Background img, auto resize img for screen, while keeping aspect ratio */ background: url(img/SHM-COACHELLA.jpg) no-repeat center center fixed; -webkit-background-size: cover; -moz-background-size: cover; -o-background-size: cover; background-size: cover; /* Stop background img */ margin:0px; font-family:Verdana, Geneva, sans-serif; color:#FFF; height:100%; width:100%; margin:0;padding:0; } /* -------------------Menu------------------------ */ .topmenu { background-color:#404040; width:100%; height:33px; } .underline { background-color:#D14501; width:100%; height:2px; } .menu_buttons { width:50%; margin-left:auto; margin-right:auto; height:33px; } .music_button { float:left; margin-right:20px; margin-top:7px; } .mixes_button { float:left; margin-right:20px; margin-top:7px; } .news_button { float:left; margin-right:20px; margin-top:7px; } /* -----------------End Menu---------------------- */ /* -----------------SLIDER------------------------ */ #wrapper { width:100%; height:100%; position:absolute; top:33;left:0; overflow:hidden; } #mask { width:700%; height:100%; background-color:rgba(0,0,0,0); } .item { width:14%; height:100%; float:left; } .content { width:900px; height:600px; top:20%; margin:0 auto; background-color:#aaa; position:relative; } .selected { background:#fff; font-weight:700; } .clear { clear:both; } /* ---------------END SLIDER---------------------- */ /* -----------------Footer------------------------ */ .footer { background-color:rgba(255,255,255,0.3); height:50px; width:100%; position:absolute; bottom:35px; } .footer_menu { padding-top:13px; font-size:15px; width:530px; margin-left:auto; margin-right:auto; } .footer_left_buttons { float:left; margin-right:30px; } .footer_right_buttons { float:left; margin-right:30px; } .footer_home_button { margin-right:30px; float:left; } .footer_services_button { margin-right:30px; float:left; } .footer_sound_button { margin-right:30px; float:left; } .footer_light_button { margin-right:30px; float:left; } .footer_djs_button { margin-right:30px; float:left; } .footer_about_button { margin-right:30px; float:left; } .footer_contact_button { margin-right:30px; float:left; } .madeby { margin-right:10px; color:rgba(255,255,255,0.2); position:absolute; bottom:7px; right:5px; } /* ----------------End Footer--------------------- */

Dold text

JS:

/** * jQuery.ScrollTo * Copyright (c) 2007-2009 Ariel Flesler - aflesler(at)gmail(dot)com | http://flesler.blogspot.com * Dual licensed under MIT and GPL. * Date: 5/25/2009 * * @projectDescription Easy element scrolling using jQuery. * http://flesler.blogspot.com/2007/10/jqueryscrollto.html * Works with jQuery +1.2.6. Tested on FF 2/3, IE 6/7/8, Opera 9.5/6, Safari 3, Chrome 1 on WinXP. * * @author Ariel Flesler * @version 1.4.2 * * @id jQuery.scrollTo * @id jQuery.fn.scrollTo * @param {String, Number, DOMElement, jQuery, Object} target Where to scroll the matched elements. * The different options for target are: * - A number position (will be applied to all axes). * - A string position ('44', '100px', '+=90', etc ) will be applied to all axes * - A jQuery/DOM element ( logically, child of the element to scroll ) * - A string selector, that will be relative to the element to scroll ( 'li:eq(2)', etc ) * - A hash { top:x, left:y }, x and y can be any kind of number/string like above. * - A percentage of the container's dimension/s, for example: 50% to go to the middle. * - The string 'max' for go-to-end. * @param {Number} duration The OVERALL length of the animation, this argument can be the settings object instead. * @param {Object,Function} settings Optional set of settings or the onAfter callback. * @option {String} axis Which axis must be scrolled, use 'x', 'y', 'xy' or 'yx'. * @option {Number} duration The OVERALL length of the animation. * @option {String} easing The easing method for the animation. * @option {Boolean} margin If true, the margin of the target element will be deducted from the final position. * @option {Object, Number} offset Add/deduct from the end position. One number for both axes or { top:x, left:y }. * @option {Object, Number} over Add/deduct the height/width multiplied by 'over', can be { top:x, left:y } when using both axes. * @option {Boolean} queue If true, and both axis are given, the 2nd axis will only be animated after the first one ends. * @option {Function} onAfter Function to be called after the scrolling ends. * @option {Function} onAfterFirst If queuing is activated, this function will be called after the first scrolling ends. * @return {jQuery} Returns the same jQuery object, for chaining. * * @desc Scroll to a fixed position * @example $('div').scrollTo( 340 ); * * @desc Scroll relatively to the actual position * @example $('div').scrollTo( '+=340px', { axis:'y' } ); * * @dec Scroll using a selector (relative to the scrolled element) * @example $('div').scrollTo( 'p.paragraph:eq(2)', 500, { easing:'swing', queue:true, axis:'xy' } ); * * @ Scroll to a DOM element (same for jQuery object) * @example var second_child = document.getElementById('container').firstChild.nextSibling; * $('#container').scrollTo( second_child, { duration:500, axis:'x', onAfter:function(){ * alert('scrolled!!'); * }}); * * @desc Scroll on both axes, to different values * @example $('div').scrollTo( { top: 300, left:'+=200' }, { axis:'xy', offset:-20 } ); */ ;(function( $ ){ var $scrollTo = $.scrollTo = function( target, duration, settings ){ $(window).scrollTo( target, duration, settings ); }; $scrollTo.defaults = { axis:'xy', duration: parseFloat($.fn.jquery) >= 1.3 ? 0 : 1 }; // Returns the element that needs to be animated to scroll the window. // Kept for backwards compatibility (specially for localScroll & serialScroll) $scrollTo.window = function( scope ){ return $(window)._scrollable(); }; // Hack, hack, hack :) // Returns the real elements to scroll (supports window/iframes, documents and regular nodes) $.fn._scrollable = function(){ return this.map(function(){ var elem = this, isWin = !elem.nodeName || $.inArray( elem.nodeName.toLowerCase(), ['iframe','#document','html','body'] ) != -1; if( !isWin ) return elem; var doc = (elem.contentWindow || elem).document || elem.ownerDocument || elem; return $.browser.safari || doc.compatMode == 'BackCompat' ? doc.body : doc.documentElement; }); }; $.fn.scrollTo = function( target, duration, settings ){ if( typeof duration == 'object' ){ settings = duration; duration = 0; } if( typeof settings == 'function' ) settings = { onAfter:settings }; if( target == 'max' ) target = 9e9; settings = $.extend( {}, $scrollTo.defaults, settings ); // Speed is still recognized for backwards compatibility duration = duration || settings.speed || settings.duration; // Make sure the settings are given right settings.queue = settings.queue && settings.axis.length > 1; if( settings.queue ) // Let's keep the overall duration duration /= 2; settings.offset = both( settings.offset ); settings.over = both( settings.over ); return this._scrollable().each(function(){ var elem = this, $elem = $(elem), targ = target, toff, attr = {}, win = $elem.is('html,body'); switch( typeof targ ){ // A number will pass the regex case 'number': case 'string': if( /^([+-]=)?\d+(\.\d+)?(px|%)?$/.test(targ) ){ targ = both( targ ); // We are done break; } // Relative selector, no break! targ = $(targ,this); case 'object': // DOMElement / jQuery if( targ.is || targ.style ) // Get the real position of the target toff = (targ = $(targ)).offset(); } $.each( settings.axis.split(''), function( i, axis ){ var Pos = axis == 'x' ? 'Left' : 'Top', pos = Pos.toLowerCase(), key = 'scroll' + Pos, old = elem[key], max = $scrollTo.max(elem, axis); if( toff ){// jQuery / DOMElement attr[key] = toff[pos] + ( win ? 0 : old - $elem.offset()[pos] ); // If it's a dom element, reduce the margin if( settings.margin ){ attr[key] -= parseInt(targ.css('margin'+Pos)) || 0; attr[key] -= parseInt(targ.css('border'+Pos+'Width')) || 0; } attr[key] += settings.offset[pos] || 0; if( settings.over[pos] ) // Scroll to a fraction of its width/height attr[key] += targ[axis="='x'?'width':'height'"]() * settings.over[pos]; }else{ var val = targ[pos]; // Handle percentage values attr[key] = val.slice && val.slice(-1) == '%' ? parseFloat(val) / 100 * max : val; } // Number or 'number' if( /^\d+$/.test(attr[key]) ) // Check the limits attr[key] = attr[key] <= 0 ? 0 : Math.min( attr[key], max ); // Queueing axes if( !i && settings.queue ){ // Don't waste time animating, if there's no need. if( old != attr[key] ) // Intermediate animation animate( settings.onAfterFirst ); // Don't animate this axis again in the next iteration. delete attr[key]; } }); animate( settings.onAfter ); function animate( callback ){ $elem.animate( attr, duration, settings.easing, callback && function(){ callback.call(this, target, settings); }); }; }).end(); }; // Max scrolling position, works on quirks mode // It only fails (not too badly) on IE, quirks mode. $scrollTo.max = function( elem, axis ){ var Dim = axis == 'x' ? 'Width' : 'Height', scroll = 'scroll'+Dim; if( !$(elem).is('html,body') ) return elem[scroll] - $(elem)[Dim.toLowerCase()](); var size = 'client' + Dim, html = elem.ownerDocument.documentElement, body = elem.ownerDocument.body; return Math.max( html[scroll], body[scroll] ) - Math.min( html[size] , body[size] ); }; function both( val ){ return typeof val == 'object' ? val : { top:val, left:val }; }; })( jQuery );

Dold text

MVH

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Det är inte .content classen du syftar på som har färgkoden; #aaa? Det är ju grå.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

La upp den på jsFiddle: http://jsfiddle.net/qWHdN/1/

Ser ingen vit bakgrund. Vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152042:

Det blir en vit bakgrund: http://mattias.piratkopia13.com/fels%C3%B6k/ och det verkar vara dina ".item"'s som spökar.. (Högerklicka > Granska komponent)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Det är inte .content classen du syftar på som har färgkoden; #aaa? Det är ju grå.

Näe, .content är själva rutan i mitten som glider runt. Den gråa färgen är bara tillfällig undertiden jag håller på och mixtrar med grejerna.

Skrivet av anon152042:

Det är precis så jag vill ha den! Mycket lustigt... Du har inte rört koden mer än bytt bakgrund?

Skrivet av Haptic:

Det blir en vit bakgrund: http://mattias.piratkopia13.com/fels%C3%B6k/ och det verkar vara dina ".item"'s som spökar.. (Högerklicka > Granska komponent)

Precis så blir det för mig. Ska kolla lite närmare på dem tack!

EDIT: Hittat ett sätt som funkar. Tydligen kan jag inte längre använda lokala bilder. Använder jag däremot valfri bild som finns på internet så funkar det... Wierd...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Näe, .content är själva rutan i mitten som glider runt. Den gråa färgen är bara tillfällig undertiden jag håller på och mixtrar med grejerna.

Det är precis så jag vill ha den! Mycket lustigt... Du har inte rört koden mer än bytt bakgrund?

Precis så blir det för mig. Ska kolla lite närmare på dem tack!

EDIT: Hittat ett sätt som funkar. Tydligen kan jag inte längre använda lokala bilder. Använder jag däremot valfri bild som finns på internet så funkar det... Wierd...

Kan ju vara så att du länkar fel? Du måste skriva hela pathen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Kan ju vara så att du länkar fel? Du måste skriva hela pathen.

Lyckades lösa det! Det var tyvärr så länge sen att jag inte kommer ihåg hur... Suttit hela dagen med detta nu.

Iaf har ett litet problem till. Sitter med en liten knapp, som har en drop shadow som simulerar en "outter-glow". Jag vill att denna försvinner när jag trycker på en annan knapp. Problemet är att jag inte vet hur jag ska formulera rgba delen (använder den för att ställa in genomskinlighet på outter-glow) i jquery. Hoppas ni förstår.

Såhär ser koden ut:

//On menu click, set home button glow to 0 $('.panel').click(function() { $("#home_link").css(XXXXXX) }); //On home button click, set home button wheight to bold $('#home_link').click(function() { $("#home_link").css(XXXXXX) });

Vad ska jag skriva där det står XXXXX? Den övriga koden fungerar, testade med att ha bara text istället för bildknappen. Texten blev då Bold/inte bold när jag klickade.

CSS som ska ändras, fetstilt:

#home_link_button { width:50px; height:auto; -webkit-filter: drop-shadow(0px 0px 10px rgba(255,255,255,1)); filter: url(#drop-shadow); -ms-filter: "progid:DXImageTransform.Microsoft.Dropshadow(OffX=12, OffY=12, Color='#FFF')"; filter: "progid:DXImageTransform.Microsoft.Dropshadow(OffX=12, OffY=12, Color='#FFF')"; }

Ska alltså ändra alphakanalen från 1 till 0.5 eller liknande för att få bort outter-glow.

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Lyckades lösa det! Det var tyvärr så länge sen att jag inte kommer ihåg hur... Suttit hela dagen med detta nu.

Iaf har ett litet problem till. Sitter med en liten knapp, som har en drop shadow som simulerar en "outter-glow". Jag vill att denna försvinner när jag trycker på en annan knapp. Problemet är att jag inte vet hur jag ska formulera rgba delen (använder den för att ställa in genomskinlighet på outter-glow) i jquery. Hoppas ni förstår.

Såhär ser koden ut:

//On menu click, set home button glow to 0 $('.panel').click(function() { $("#home_link").css(XXXXXX) }); //On home button click, set home button wheight to bold $('#home_link').click(function() { $("#home_link").css(XXXXXX) });

Vad ska jag skriva där det står XXXXX? Den övriga koden fungerar, testade med att ha bara text istället för bildknappen. Texten blev då Bold/inte bold när jag klickade.

CSS som ska ändras, fetstilt:

#home_link_button { width:50px; height:auto; -webkit-filter: drop-shadow(0px 0px 10px rgba(255,255,255,1)); filter: url(#drop-shadow); -ms-filter: "progid:DXImageTransform.Microsoft.Dropshadow(OffX=12, OffY=12, Color='#FFF')"; filter: "progid:DXImageTransform.Microsoft.Dropshadow(OffX=12, OffY=12, Color='#FFF')"; }

Ska alltså ändra alphakanalen från 1 till 0.5 eller liknande för att få bort outter-glow.

MVH

Tror inte jQuery har stöd att manipulera webkit-filter, (däremot funkar CSS3 box-shadow manipulera). Om du vill ha webkit-filter som ändras får du skapa två klasser att exempelvis toggla mellan.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

Tror inte jQuery har stöd att manipulera webkit-filter, (däremot funkar CSS3 box-shadow manipulera). Om du vill ha webkit-filter som ändras får du skapa två klasser att exempelvis toggla mellan.

Fixade det! Är tvungen att använda webkit-filter för att få få shadow runt själva bilden, och inte i en fyrkant runt det.

//On menu click, set home button glow to 0 $('.panel').click(function() { $("#home_link_button").css("-webkit-filter","drop-shadow(0px 0px 10px rgba(255,255,255,0))") }); //On home button click, set home button wheight to bold $('#home_link').click(function() { $("#home_link_button").css("-webkit-filter","drop-shadow(0px 0px 10px rgba(255,255,255,1))") });

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Fixade det! Är tvungen att använda webkit-filter för att få få shadow runt själva bilden, och inte i en fyrkant runt det.

//On menu click, set home button glow to 0 $('.panel').click(function() { $("#home_link_button").css("-webkit-filter","drop-shadow(0px 0px 10px rgba(255,255,255,0))") }); //On home button click, set home button wheight to bold $('#home_link').click(function() { $("#home_link_button").css("-webkit-filter","drop-shadow(0px 0px 10px rgba(255,255,255,1))") });

Najs, jo medveten om webkits möjligheter jämfört med box-shadow men hittade inget om jQuerys stöd, men ska komma ihåg det där, vet aldrig när det kan komma till nytta!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Sådär, då börjar jag känna mig klar med mitt lilla projekt. Uppgiften var alltså att göra en hemsida åt ett påhittat företag. Valde att göra en sida åt ett företag som hyr ut högtalare, ljus/effekter, DJs osv till större evenemang/fester. Uppgiften är gjort i kursen webbutveckling 1, så kom ihåg att det är designen som är viktigast, inte innehåll i form av text osv!

http://axelfyreskar.kaggteknik.se/

Lite kritik?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Sådär, då börjar jag känna mig klar med mitt lilla projekt. Uppgiften var alltså att göra en hemsida åt ett påhittat företag. Valde att göra en sida åt ett företag som hyr ut högtalare, ljus/effekter, DJs osv till större evenemang/fester. Uppgiften är gjort i kursen webbutveckling 1, så kom ihåg att det är designen som är viktigast, inte innehåll i form av text osv!

http://axelfyreskar.kaggteknik.se/

Lite kritik?

Wow, mycket imponerad faktiskt, själv är jag riktigt usel på design, men kan koda relativt bra. Något avis faktiskt

Du bör dock stoppa animerings backloggen (håll in vänster/höger pil en stund..)

(jquery selector).stop(true, false).valfri animering (i detta fall shake)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Wow, mycket imponerad faktiskt, själv är jag riktigt usel på design, men kan koda relativt bra. Något avis faktiskt

Du bör dock stoppa animerings backloggen (håll in vänster/höger pil en stund..)

(jquery selector).stop(true, false).valfri animering (i detta fall shake)

Tack tack, mycket kul att höra!

Lite tvärt om för mig, tycker jag är hyffsad på design, men sämre på koden... Vilket leder mig in på att jag inte lyckas med koden som du skriver.
Div:arna som skakar har id #item1, samt #item7. Så koden för mig blir alltså:

$('#item7').stop(true, false).shake;

Detta stoppar dock hela skakfunktionen som jag har skrivit ihop på detta sätt:

if ( key_nav == 1 && (e.keyCode || e.which) == 39) { if( page_counter == 7) { $('#item7').effect("bounce", {direction:"right", distance:"150", times:1}, 300); // Set direction, how far the bounce shall be, $('#item7').effect("bounce", {direction:"left", distance:"80", times:1}, 250); // how many bounces and time for the effect $('#item7').effect("bounce", {direction:"right", distance:"50", times:1}, 200); $('#item7').stop(true, false).shake; } else{ page_counter = page_counter+1; $('#link' + page_counter).trigger('click'); } } if ( key_nav == 1 && (e.keyCode || e.which) == 37) { if( page_counter == 1) { $('#item1').effect("bounce", {direction:"left", distance:"150", times:1}, 300); $('#item1').effect("bounce", {direction:"right", distance:"80", times:1}, 250); $('#item1').effect("bounce", {direction:"left", distance:"50", times:1}, 200); $('#item1').stop(true, false).shake; } else{ page_counter = page_counter-1; $('#link' + page_counter).trigger('click'); } }

Dold text

Ska försöka läsa på lite om den där .stop funktionen, förstår inte riktigt hur den funkar.

EDIT: kommit någonstans på vägen, men nu funkar bara shakefunktionen varannan gång.

if ( key_nav == 1 && (e.keyCode || e.which) == 39) { if( page_counter == 7) { if( shake_counter == 3){ $('#item1').stop().shake; shake_counter = 0; } else{ $('#item7').effect("bounce", {direction:"right", distance:"150", times:1}, 300); $('#item7').effect("bounce", {direction:"left", distance:"80", times:1}, 250); $('#item7').effect("bounce", {direction:"right", distance:"50", times:1}, 200, function(){ shake_counter = 3; }); } } else{ page_counter = page_counter+1; $('#link' + page_counter).trigger('click'); } }

Dold text

Ett enkelt sätt att fixa det hela vore ju annars att bara göra om så att sidbytet sker vid keyup istället för keydown, men det gör ju att hela sidan känns betydligt segare...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta funkar, har inte provat det men du kan ju prova med:

$('#item7').stop(true, false).effect("bounce", {direction:"right", distance:"150", times:1}, 300).effect("bounce", {direction:"left", distance:"80", times:1}, 250).effect("bounce", {direction:"right", distance:"50", times:1}, 200);

Visa signatur