Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Någon som vet när det kommer tunga spel till wp8? Finns det någon sida som listar kommande spel till wp8?

Vad menas med tungt spel, typ far cry eller gta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Vad menas med tungt spel, typ far cry eller gta?

ja, eller typ. Tänker på det som visades på de olika wp8 eventeten, http://www.youtube.com/watch?v=A2W5OK-toNw 13:48 in i klippet visas lite speltitlar som inte finns än. Och 15:34 här http://www.youtube.com/watch?v=royJee1SQlY Det sintnämda kanske bara är en grafikmotor?

Permalänk
Medlem

Bank-ID

Skrivet av Thomas Torsson:

Appar som Instagram, SF Bio och Blocket har väldigt lite betydelse även om de såklart är trevliga att ha. Det som avgör för mig att appar som faktiskt behövs som t.ex. Bank-ID, Swedbank/Nordea/Handelsbanken, Skatteverket etc.

Körde Windows Phone 7 ett tag och jag gillade verkligen operativsystemet. Använder väldigt många av de integrerade tjänsterna som t.ex. Skydrive, Office och Hotmail/Outlook, Photobucket, Facebook, vilket gör att Windows Phone är väldigt lämpligt för mig, men även om just det var perfekt så försvann hälften av mobilens användbarhet eftersom de förstnämnda programmen inte fanns tillgängliga.

Väldigt trevligt operativsystem, men programstödet gör tyvärr att jag troligen håller mig borta. Synd, för Nokia Lumia 820 som telefon lockar något enormt, speciellt dess karttjänster som går att använda offline. Kommer det en applikation för Swedbank och Bank-ID, så har jag ingen anledning att vänta.

Någon som vet ifall dessa är på gång?

Läst på Bank-IDs sida, frågor och svar:

"Fungerar Mobilt Bankid på andra telefoner än iPhone och Android?
Mobilt BankID har fullt stöd i mobiltelefoner och surfplattor med iOS eller Android. Behovet av stöd för andra typer av telefoner och surfplattor utvärderas löpande.

Vi planerar att införa stöd för Windows Phone 8 med mål att vara klara till sommaren 2013."

Permalänk
Medlem

Skulls of the shogun finns nu att ladda ner..

Permalänk
Medlem

Spotify (i vad de kallar beta) finns nu tillgängligt:

http://www.windowsphone.com/s?appid=10f2995d-1f82-4203-b7fa-4...

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem

Finns det någon app likt "Resrobot" till WP?
Reser väldigt mycket men verkar inte hitta någon app som gör samma jobb som ovan nämnda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Skulls of the shogun finns nu att ladda ner..

Tog hem den när den släpptes, synd bara att den var så jävla kass...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nox84:

Finns det någon app likt "Resrobot" till WP?
Reser väldigt mycket men verkar inte hitta någon app som gör samma jobb som ovan nämnda.

Det är ju Nokia transit men den funkar väl inte i Sverige än, kanske i Stockholm?

Annars vet jag inte, har själv använt deras hemsida och tycker det funka helt ok. Kan personligen tycka att denna app hysteri kan kännas väldigt överdriven att det måste finnas en app för alla funktioner ner mycket går att göra via IE10(webläsaren). Men deras app kanske gav något mer värde som inte hemsidan bidrar med så deras app kanske är befogad.

Jag bör nog egentligen hålla tyst då jag inte testat deras app och vet inte vad jag dissar men whats done is done.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av nox84:

Jag tar mig återigen en titt på WP när det mognat lite, vilket bör vara någon gång under 2014

I wouldn't bet on it.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Det är ju Nokia transit men den funkar väl inte i Sverige än, kanske i Stockholm?

Annars vet jag inte, har själv använt deras hemsida och tycker det funka helt ok. Kan personligen tycka att denna app hysteri kan kännas väldigt över driven att det måste finnas en app för alla funktioner ner mycket går att göra via IE10(webläsaren). Men deras app kanske gav något mer värde som inte hemsidan bidrar med så deras app kanske är befogad.

Jag bör nog egentligen hålla tyst då jag inte testat deras app och vet inte vad jag dissar men whats done is done.

Vid nyttjande av hemsidan istället för appen tar det säkert 40-50 ggr längre tid att få informationen.
Skulle allt kunna göras smidigt i webbläsaren skulle inte appar existera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

I wouldn't bet on it.

Jag kan ha fel, men tror nog att det ser hyfsat intressant ut i december 2014.
Mycket av det jag efterfrågar kommer i alla fall ha åtgärdas till sommaren/hösten 2013. Lägg till ett år på detta och operativet har nog en hel del gotta att komma med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nox84:

Vid nyttjande av hemsidan istället för appen tar det säkert 40-50 ggr längre tid att få informationen.
Skulle allt kunna göras smidigt i webbläsaren skulle inte appar existera.

Men just resrobot hemsida är inte så speciellt osmidig att använda via mobilen tycker jag. Tvilar på att appen går nämnvärt snabbare att använda.

Sen tycker jag personligen att "hemsideappar" kan vara jävliga i många fall då jag upplever att de inte utnyttjar upplösning och storleken på dagens smartphones.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Men just resrobot hemsida är inte så speciellt osmidig att använda via mobilen tycker jag. Tvilar på att appen går nämnvärt snabbare att använda.

Sen tycker jag personligen att "hemsideappar" kan vara jävliga i många fall då jag upplever att de inte utnyttjar upplösning och storleken på dagens smartphones.

Som sagt, hemsidan är inte osmidig, men tar fortfarande 40-50 ggr längre tid att få korrekt information jämfört med appen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nox84:

Jag kan ha fel, men tror nog att det ser hyfsat intressant ut i december 2014.
Mycket av det jag efterfrågar kommer i alla fall ha åtgärdas till sommaren/hösten 2013. Lägg till ett år på detta och operativet har nog en hel del gotta att komma med.

Jag fick portico uppdateringen för några dar sedan. Apollo plus är väl på gång till våren också.
Även det så kallade Windows Blue kommer innefatta Windows Phone 8:
http://www.zdnet.com/microsoft-job-postings-confirm-more-abou...

Så nog händer det en hel del.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan än jag som har problem att hitta de senaste apparna/spelen? När man går in i app store och väljer appar eller spel och sen "nytt" så är den listan inte sorterad på senaste appen/spelet. Det ligger grejer högst upp som inte är de senaste osv. Hur ska jag då kunna ha koll på när det kommer nya grejer?

Permalänk
Medlem

Vädret - Väder app
har kört den ett tag nu, men efter en vecka eller två slutar den uppdatera live tile och enda lösningen är att installera om appen, är det någon annan som har samma problem med den ?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Skrivet av knaz:

Vädret - Väder app
har kört den ett tag nu, men efter en vecka eller två slutar den uppdatera live tile och enda lösningen är att installera om appen, är det någon annan som har samma problem med den ?

Jag hade exakt samma problem. Opålitlig i mitt tycke, därför tog jag bort den och skaffade en annan.

Permalänk
Medlem

Vba8 - GBA emulator

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Tyvärr är fortfarande apputbudet mycket tamt. Fanns bättre appar till min Iphone 3GS för 3 år sedan. Bara hoppas folk börjar handla Windows phones.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Är det någon som har koll på en bra app till google-chat?

Vad använder ni för browser i telefonen? Inbyggda IE?

Känner någon till en app för listor, anteckningar eller liknande som man kan det över olika plattformar? Enligt wunderlist ska de ha för Iphone, WP8 och android, men jag lyckats iallafall inte hitta den i store...

Permalänk
Skrivet av GrumpyOldMan:

Är det någon som har koll på en bra app till google-chat?

Vad använder ni för browser i telefonen? Inbyggda IE?

Känner någon till en app för listor, anteckningar eller liknande som man kan det över olika plattformar? Enligt wunderlist ska de ha för Iphone, WP8 och android, men jag lyckats iallafall inte hitta den i store...

Svarar på min egen post här...
Hittade den här artikeln:
http://betanews.com/2013/03/11/third-party-alternatives-to-of...

Och testar Talk.to för google-talk, verkar bra än så länge.

Permalänk
Medlem

Finns en app som heter 'Nokia Lockscreen' där man ser hur det kommer se ut efter GDR2-uppdateringen. Man får en aktiv sleep screen, sk aktiv standby, och denna appen gör att man kan se klockan på en förövrigt bäcksvart skärm. Detta kan man alltså göra sedan när den uppdateringen kommer, då behöver man inte denna appen. Men denna appen ger iaf en liten hint om vad som komma skall. Jag diggar den finessen som fan. Skillnaden mellan att behöva trycka in powerknappen för att få info om luren och att bara behöva titta på den är enligt mig väldigt stor, och mycket mindre stressande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrumpyOldMan:

Känner någon till en app för listor, anteckningar eller liknande som man kan det över olika plattformar? Enligt wunderlist ska de ha för Iphone, WP8 och android, men jag lyckats iallafall inte hitta den i store...

OneNote som finns integrerat i WP8. Finns appar för IOS och Android. Evernote är ett annat bra alternativ som stöder alla platformar.

Permalänk
Skrivet av Josafo:

OneNote som finns integrerat i WP8. Finns appar för IOS och Android. Evernote är ett annat bra alternativ som stöder alla platformar.

Tack, ska testas så fort jag har ett par minuter över (typ september).
Jag läste något i förra veckan om outlook-integration mot google-chat, och att det skulle komma ganska snart, någon som vet mer om det? Kommer även integration mot hangouts?

Permalänk
Medlem

Mobilt BankID

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Tycker det programmet är totalt meningslöst. Telefonen dyker ju ändå upp som en extern enhet när man pluggar i den med USB, vad är liksom vitsen med att använda ett speciellt program när det funkar precis lika bra med drag-and-drop?

Sen fattar jag inte hur Microsoft har tänkt när dom har tagit bort möjligheten att synca/överföra filer via wifi! Den funktion fanns ju i det tidigare Zune programmet så varför i helvete tar man bort en sådan viktig funktion!?! Orka hålla på med kablar och skit...

Permalänk
Medlem

Sweclockers+ för att läsa SweClockers-nyheter.

Visa signatur

Don't be afraid to give up the good to go for the great.

Permalänk
Medlem

Finns det benchmark som även finns på android?

Permalänk

Talk.to slutar supporta 3:e partsprodukter nu, google talk mm, blir direkt uninstall för mig.
Provar med IM+ istället.