Permalänk
Medlem
Skrivet av nickepicke00:

Fläktarna snurrar som det ska och inget tyder på temp-problem? Vill ni ha exakta siffror? Hur vet man om CPU-kylaren är monterad rätt, den sitter ordentligt fast?

med denna kan du se temperaturen på dem flesta komponenterna bland annat processor och grafikkortet http://download.cnet.com/SpeedFan/3000-2094_4-10067444.html

Permalänk
Medlem

Alltså detta är andra tråden som TS skapar nu om exakt samma ämne trots att han redan fått svar i andra tråden. Utnyttja garantin för i h(/&%¤%%&!

Permalänk

Jag kan nästan få under fingret mellan moderkortet och chassit, någon typ av distanser finns där. Är det tillräckligt? Mitt operativsystem har skadats pga av alla avstängningar så måste installera om det/reparera, vilket tar en stund och då hinner datorn stänga av.. Så har svårt att testa och se siffror..

Permalänk
Medlem

Testa med ett annat nätagg om du har möjlighet. Det du också kan testa är att plocka ur allt igen(ja det är kanske inte kul å plocka in och ur allt igen), så kanske det blir bättre. Det låter kanske konstigt men det kan vara att moderkortet som ligger konstigt, någon kabel som glappar. Jag hade själv för ett halv år sedan också problem med att datorn stängde av sig, det visade sig att jag hade varit klumpig nog att inte dra i spärren som gör att 24 pinnaren inte "åker ur". Där med så glappade 24 pinns kabeln för mig.

Permalänk

Får testa detta. Vad innebär 24 pinnaren och var hittar man den? Hur ser man om moderkortet sitter fel eller något annat glappar?

Permalänk
Skrivet av nickepicke00:

Vad innebär det när det är fabrikationsfel, något man kan göra för att fixa det? Vad innebär när moderkortet kortsluts? Ingen aning, hur kollar man distanser?

ursäkta för segt svar men det är om det är fel på produkten som inte du har orsakat. Om till exempel ett nätagg går sönder efter 7 dagars användning är det ju något som kan ha gått snett när den producerades.

Visa signatur

Att felsöka en dator på håll är som att köra bil från baksätet.

Nedanstående påstående är sant.
Ovanstående påstående är falskt.

Permalänk

Ingen fara! Då är jag med. Lite konstigt att den gick hur bra som helst första dagen, sedan började den och krångla. 2 gånger första dagen. Sedan kunde jag sitta konstant i 2 dygn och inget hände. Nu har det bara blivit värre och värre, kan inte ens ha på den i 1 h. Måste va något med nätagget kan man tycka? Eftersom jag måste göra den strömlös så fort den dött annars kan jag inte ens starta den ( dra ut strömkabeln ).

Permalänk
Medlem

Om du köpt den färdig nånstans, lämna in den på garantin som redan tipsats om tidigare...
Du kan ju kolla efter uppenbara fel innan, men börja inte plocka ner den till minsta beståndsdel i nuläget IMHO.

Du frågade förut om ifall man kunde se om CPU-kylaren är monterad korrekt. Om det är en standard Intelkylare (liten cirkelformad kylare) och om du har en låda med en öppning så man kan se baksidan på moderkortet, så kan det gå att se om pushpinsen gått genom ordentligt. moderkort så kan det gå att se relativt enkelt.
Varje fäste borde se ut ungefär såhär på baksidan:

Sticker inte plasten genom ordentligt på det där sättet i alla fyra hörnen så sitter kylaren antagligen inte fast ordentligt, vilken kan leda till frysningar/avstängningar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Hej igen,

Ser inte någon typ av plast, annars måste jag vara blind.

Öppna länge och titta själva, kanske är orsaken till problemet?

BILD:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/922810...

Permalänk
Medlem

Alltså, om du inte haft datorn i mer än en vecka och upplever sådana här problem så kan det ju kanske vara en idé att ta kontakt med handlaren du köpte din dator av för att få det fixat och eventuellt få en annan istället. Har inte så bra koll på hur det funkar med garantier, så rätta mig gärna om jag har fel, men en del garantier kan väl sluta gälla om man pillat runt för mycket på/i grejerna och råkat ha sönder något annat eller förvärrat skadan.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Min CPU ligger på 49-51 C.
System temperatur: 35-36 C.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Zicsoen:

Alltså, om du inte haft datorn i mer än en vecka och upplever sådana här problem så kan det ju kanske vara en idé att ta kontakt med handlaren du köpte din dator av för att få det fixat och eventuellt få en annan istället. Har inte så bra koll på hur det funkar med garantier, så rätta mig gärna om jag har fel, men en del garantier kan väl sluta gälla om man pillat runt för mycket på/i grejerna och råkat ha sönder något annat eller förvärrat skadan.

Jag har kontakt företaget. Och dom ger mig råd och tips om det nu bara är ett "skit fel". Så länge kan man kolla runt här om någon annan vet vad det kan vara för fel, så länge man inte gör för stora ändringar i burken så att garantin försvinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickepicke00:

Öppna länge och titta själva, kanske är orsaken till problemet?

BILD:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/922810...

Ah, du har en AMD processor va? Isåfall är det en annan monteringsmetod, och det finns inga pushpins som kan vara dåligt monterade. Då är det kanske mest troligt att det är nätagget ändå...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Legendarisk

*Sammanfogat dubbla trådar*

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Greattech
Skrivet av nickepicke00:

Jag har kontakt företaget. Och dom ger mig råd och tips om det nu bara är ett "skit fel". Så länge kan man kolla runt här om någon annan vet vad det kan vara för fel, så länge man inte gör för stora ändringar i burken så att garantin försvinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Nickepicke,

Alla Infinity datorer har 2 års garanti med livtidssupport. Om du misstänker att felet inte ligger på mjukvaran så är det lika bra att skicka in datorn istället för att börja undersöka felet själv om det är fel på hårdvaran. Vi står för fraktkostnaden så länge det är fel på produkten och det handlar om 2-5 arbetsdagar. Felsökning ingår redan i garantin vi erbjuder, du behöver därför inte ta onödiga risker eftersom du ändå kommer behöva skicka in datorn till oss för service oavsett om det är fel på moderkortet eller grafikkortet.

Garantin kvarstår oavsett om man öppnar locket till chassit eller inte. Du kan även utföra ändringar i hårdvaran om du vill utan att garantin påverkas så länge du fysiskt inte skadar något.

Nu vet jag inte vart du har mejlat men försök gärna till support@infinitygaming.se för support. Om du redan vet att felet inte ligger på mjukvaran så kan du skippa mejla supporten och skapa ett RMA ärende på greattech.se (genom din kundprofil). Mer info om hur returen kommer gå till får du oftast inom en arbetsdag.

Nätaggregatet du har i datorn är ett FSP 500W 80 plus, räcker gott och väl till ett AMD HD7750 grafikkort och AMD X4 740/X750K CPU.

// Infinity Supporten
www.greattech.se
www.infinitygaming.se

Permalänk
Medlem

Om du först vill utesluta fel i mjukvara så måste du ta bort och installera om Windows osv.

Om det är nåt partitions relaterat så behöver samtidigt ta bort och skapa ny som du installerar Windows på. Man går så långt för att fixa mjukvarufel för att det vid vissa fel inte räcker att bara formatera och installera om.