Permalänk

Speldator för 7000 riksdaler.

Hejsan

Nu är det så att jag är ute efter en ny dator, men i min gamla dator har jag redan ett rätt fungerande grafikkort, samt att jag inte behöver en ny HDD då jag ska använda mitt gamla.
Jag är väldigt dum i det här fältet så jag undrar om någon snäll själ skulle kunna slänga ihop en dator på inet.se eller något dylikt.

Tacksam för svar.

Visa signatur

what's the point of having an internet connection if yur not gonna use it to look at fucked up sex you'll never have yourself. -Clerks II
Planing is for simple people, a genius controls the chaos.
Women are all about equalism... Until it's no longer in their favor.

Permalänk
Medlem

Hej, du nämnde inte vilket grafikkort du hade men jag antog att du inte har ett starkare än ett 7950?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3338342/2013-05-14 jag slängde in en SSD när din budget ändå ligger på 7000:- så kan du installera OS på den.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Skrivet av Schizofreak:

Hejsan

Nu är det så att jag är ute efter en ny dator, men i min gamla dator har jag redan ett rätt fungerande grafikkort, samt att jag inte behöver en ny HDD då jag ska använda mitt gamla.
Jag är väldigt dum i det här fältet så jag undrar om någon snäll själ skulle kunna slänga ihop en dator på inet.se eller något dylikt.

Tacksam för svar.

Vad är det för grafikkort och vad spelar du? Det har att göra med valet av CPU. För den budgeten så får bu fina grejer som t.ex den som ovan länkar. Men att dra ner lite på kostnaderna skadar väl aldrig?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Jag har ett ATI Radeon HD 5700, är det fungerande till dagens spel?
Som sagt, jag är väldigt dålig på allt detta

Visa signatur

what's the point of having an internet connection if yur not gonna use it to look at fucked up sex you'll never have yourself. -Clerks II
Planing is for simple people, a genius controls the chaos.
Women are all about equalism... Until it's no longer in their favor.

Permalänk
Medlem

Ett ATI Radeon HD 5700 är rätt gammalt och hänger inte riktigt med i dagens spel om du inte kör på lägsta LOW.
Men jag tog bort SSD:n och la till ett grafikkort som du hänger med i BF3 på ultra settings. Avg fps: 60
https://www.inet.se/kundvagn/visa/3338422/2013-05-14

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Skrivet av lome:

Ett ATI Radeon HD 5700 är rätt gammalt och hänger inte riktigt med i dagens spel om du inte kör på lägsta LOW.
Men jag tog bort SSD:n och la till ett grafikkort som du hänger med i BF3 på high settings.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3338406/2013-05-14

Hur är det med kylare och dylikt?
Jag har kollat på ett antal sidor och forum, men ingen har nämnt något om kylare. Är det ingenting eller?

Visa signatur

what's the point of having an internet connection if yur not gonna use it to look at fucked up sex you'll never have yourself. -Clerks II
Planing is for simple people, a genius controls the chaos.
Women are all about equalism... Until it's no longer in their favor.

Permalänk

Grafikkortet, chassit och psu har inbygda flaktar. Processorn kommer med en flakt ocksa!

Permalänk
Medlem

Är mest om man ska överklocka ordentligt som det behöves andra kylare än dom som medföljer.
En annan anledning är att det finns tredjeparts som antagligen är tystare också.. men dom bättre cpu kylarna kostar antagligen 700-1000kr och är troligtvis onödiga om du inte tänker överklocka.

Permalänk
Medlem