"Bästa" 7950 kortet för mig?

Permalänk

"Bästa" 7950 kortet för mig?

Hej

Jag har bestämt mig för en 7950 Crossfire och jag vill helst ha ett kort som är "bra" med crossfire och låter mig överklocka. Jag vill helst att varje kort ska kosta runt ~2500 Kr give or take. Med det sagt så letar jag också efter ett chassi som har bra luftflöde och är något snyggt(fractal serien tex) för cirka 1000 Kr.

En annan sak, ni användare av RadeonPro hur mycket microstuttering upplever ni med RadeonPro av/på? Mycket skillnad?

Tack så mycket.

Permalänk
Inaktiv

Vill du ha crossfire så rekommenderar jag vattenkylning, även om det inte behövs i alla fall. Vill du däremot både köra crossfire SAMT överklocka så krävs nästan vattenkylning.

Kan förövrigt säga att mina 6870 har ägt i crossfire, trots att dom blev väldigt varma (och det är anledningen till att jag plockade ur ett). Närmare 100 grader under max load i ett chassi med påkostad luftkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av renderlessPi:

Hej

Jag har bestämt mig för en 7950 Crossfire och jag vill helst ha ett kort som är "bra" med crossfire och låter mig överklocka. Jag vill helst att varje kort ska kosta runt ~2500 Kr give or take. Med det sagt så letar jag också efter ett chassi som har bra luftflöde och är något snyggt(fractal serien tex) för cirka 1000 Kr.

En annan sak, ni användare av RadeonPro hur mycket microstuttering upplever ni med RadeonPro av/på? Mycket skillnad?

Tack så mycket.

kör på sapphire 7950 vapor-x, det bästa som finns

angående microstuttering, så beror det på vilka spel du tänker spela, och radeonpro tar bort allt

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem

Sapphire vapor x är ett riktigt bra kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Håller med de två föregående. Med Sapphire får man kvalitet enligt mig.
Vapor-X är riktigt vass.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Okej tackar, jag hade Sapphiren i tanke från början och nu fick jag bekräftlese.

Tack, blir nog Sapphire.