Speldator - prestandaproblem och nvidia surround frågor

Permalänk

Speldator - prestandaproblem och nvidia surround frågor

Hej!

Jag har 2 frågor angående min spelburk. Kan ju börja med att visa mina specs:

Intel i7 950 3.07GHZ
Gigabyte GeForce 560 ti OC x2
MSI X58A-GD65
6GB RAM
1TB Hårddisk
XFX Core Edition 650W

Skärmar:

Benq G2420HD, 60hz
Benq G2420HDBL, 60hz
Benq XL2411T, 144hz

Första är angående prestanda i spel. Det är så att jag spelar väldigt mycket HoN (Heroes of Newerth) och skaffade mig nyligen ett extra 560 ti. Nu sitter jag på 2st men jag har inte upplevt någon prestandaökning alls, snarare laggar spelet när jag aktiverar SLI. Jag kollade på HoNs egna forum där de sa att det skulle funka bra med 560 ti SLI. Är det så att HoN inte kan utnyttja dubbla GPU:er? Dessutom så upplever jag att spelet flyter på väldigt dåligt trots att min fps är en bra bit över 60 stundtals, vad beror detta på?

Den andra frågan är angående nvidia surround, vad jag läst på forum och liknande så har många haft problem med att få upplösningen rätt. När jag spelar till exempel battlefield 3 på 3st monitors, så är allt så himla utdraget och konstigt. Den bästa upplösningen jag har lyckats få är 4096x780 ish, då den önskvärda upplösningen ligger på 5760x1080. Är det så att nvidia är steget efter när de kommer till tripple-monitor gaming? Ska man skaffa sig ett AMD-kort och köra eyefinity om man vill ha en vettig upplösning och upplevelse?

Tack för era svar!

mvh,
Slasketmaa

Permalänk

Kör du nvidia surround på tre olika skärmar? Är inte säker men måste inte skärmarna vara av exakt samma typ?

Kör själv med nvidia surround och enda gången jag har problem är vid tillfällen när infinity också har det.

Permalänk
Skrivet av Utgardaloki:

Kör du nvidia surround på tre olika skärmar? Är inte säker men måste inte skärmarna vara av exakt samma typ?

Kör själv med nvidia surround och enda gången jag har problem är vid tillfällen när infinity också har det.

Japp 3 olika, hade varit segt om man skulle behöva 3 exakt likadana. Tycker personligen att mina är rätt lika redan ^^. Vad kör du för setup för att få det att fungera bra?

Permalänk
Medlem

Lite sent svar, men det är tyvärr Battlefield 3 som ligger efter när det gäller gaming på tre skärmar, max fov som stöds är t.ex. 90.

Visa signatur

AsRock Z790 PG Riptide | i7 13700k | Noctua NH-D15 | 32 GB DDR5 @ 6000 Mhz | Gigabyte AORUS RTX 2070 Super 8GB | OS@2TB Samsung 990 PRO | 2+4 TB SSD/HDD | Corsair RM750X V2 750W | Fractal Design Define C | 1x Alienware AW3423DW 34" 21:9 | 1x LG 27UL850 27" 16:9 | Razer DeathAdder V3 | Gigabyte Osmium Aivia MX Red & Ducky Shine6 MX Brown | Steelseries Arctis Nova 7