Apple, Microsoft och Sony strömmar video från kvällens presskonferenser

Permalänk
Medlem

Startar det för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Startar det för er?

Det är en halvtimme kvar innan sändning.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Menar du att en spelkonsols huvuduppgift inte är spel? Eller har jag missat något?

Menar det motsatta. Kan ju hända att jag missat något men stormen startade ju efter en presskonferens där speldelen presenterades kortfattat och luddigt.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Entusiast

http://www.ign.com/events/e3#

Live på IGN pre-show. De kommer ha live coverage över allt!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jaha, då blir det en uppesittarkväll ikväll. Ser mest fram emot Sonys presskonferens men ska även kolla Microsofts.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Inaktiv

Allt på en kväll! Fastän jag själv suttit på Sonys konsoler sedan PS2, är det irriterande att alla helt plötsligt börjar skrika på Microsoft. Kan inte folk inse att det är bra om de båda finns, i slutändan tror jag de kommer vara väldigt lika.

Hur som helst, jag är mest nyfiken på Sonys presskonferens, men visas lite väl sent när man ska jobba imorgon, bara att se hur konsolen kommer se ut ska bli roligt, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Precis. Jag menar att alla går på riktigt hårt när det gäller Microsoft och försöker få t.ex Sony att framstå som änglar. Lulzsec visade när de hackade PSN att även Sony har sina brister och jag tror att inget har gjort mer skada för tv- spels konsumenterna än just detta hack. Folk var t.ex tvugna att byta kreditkort m.m. och detta pga av att Sony inte kunde skydda sina kunder ordentligt.

Även detta med övervakning av Microsoft och Xbox One. Folk sitter och klagar på detta sedan är de inloggade på Android dygnet runt och ger bort hur mycket om sig själva till Google & Facebook hela tiden. Vilket jag tror är mycket mer övervakning än just Kinect. Men ja just ja, det är ju Linux så då är det ju okey pga att det är en öppet. Även Steam får ju hur mycket info som helst om t.ex spel och köp m.m.

Jaja, det är ju så klart detta företagen bygger marknadsföringen på. Båda sidor vinner på detta krig. Precis som Apple och Google gör med sin telefoner.

Jag ska se så många presskonferenser som möjligt iaf och försöka vara så öppen som möjligt. Kan vara svårt ibland jag vet.

Du förtjänar en gillning för en utmärkt poäng angående android, facebook, google samt steam. Hade inte tänkt på det innan!

Permalänk
Medlem

Här finns lite försnack inför eventet, http://www.gametrailers.com/netstorage/e3/live.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Du förtjänar en gillning för en utmärkt poäng angående android, facebook, google samt steam. Hade inte tänkt på det innan!

Skrivet av KaakaaN:

Förstår helt hur du menar, detta var väl ett tag sen så har inte så stor koll längre. Det var väl inte så hård kryptering på användarinformationen eller om det ens var någon alls?
Och detta exemplet med Android är väldigt bra då vi som du säger skickar information hela tiden om var vi är o.s.v.

Själv har jag iaf bokat in mig på MS och EA, får se om jag orkar hålla mig uppe till Sonys!

Tack så mycket. Låt oss nu njuta av en helkväll med säkert mycket smått och gott. Är lite som julafton.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

18:31 ingenting ? =(

Här händer de något i alla fall : http://www.twitch.tv/twitch

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

18:31 ingenting ? =(

Samma här. bara står och snurrar..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

http://www.gamespot.com/e3/microsoft-press-conference?tag=Top...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är fint att sverige finns med i Xbox Summer of Arcade: Charlie Murder, TMNT: Out of the Shadows, Flashback och Brothers: A Tale of Two Sons (Starbreeze med Josef Farez).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

ännu bättre

Permalänk
Medlem

funkar på xboxen iaf:)

Permalänk
Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

http://www.ign.com/events/e3

wow fick ni också ett högt ljud i mitten av videon? lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Precis. Jag menar att alla går på riktigt hårt när det gäller Microsoft och försöker få t.ex Sony att framstå som änglar. Lulzsec visade när de hackade PSN att även Sony har sina brister och jag tror att inget har gjort mer skada för tv- spels konsumenterna än just detta hack. Folk var t.ex tvugna att byta kreditkort m.m. och detta pga av att Sony inte kunde skydda sina kunder ordentligt.

Även detta med övervakning av Microsoft och Xbox One. Folk sitter och klagar på detta sedan är de inloggade på Android dygnet runt och ger bort hur mycket om sig själva till Google & Facebook hela tiden. Vilket jag tror är mycket mer övervakning än just Kinect. Men ja just ja, det är ju Linux så då är det ju okey pga att det är en öppet. Även Steam får ju hur mycket info som helst om t.ex spel och köp m.m.

Jaja, det är ju så klart detta företagen bygger marknadsföringen på. Båda sidor vinner på detta krig. Precis som Apple och Google gör med sin telefoner.

Jag ska se så många presskonferenser som möjligt iaf och försöka vara så öppen som möjligt. Kan vara svårt ibland jag vet.

Därför lägger jag inte upp massa info om mig själv på FB, Google osv.
Gör man det och klagar på Kinect är väl kanske lite konstigt dock.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jahaa, det var ett Metal Gear. Jag trodde ett tag att det var nån udda J-RPG

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Nytt xbox 360? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!! VAFAN HÄNDE MED FRAMTIDEN!!!

Jag gillar det starkt, En 360 som är stilren och elegant

Lite mer "appealing" för äldre gamers som inte vill att en konsol ska se ut som en leksak

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Jahaa, det var ett Metal Gear. Jag trodde ett tag att det var nån udda J-RPG

Tänkte precis fråga vad det var för spel man fick se. Cowboys i Afghanistan var min första tanke
Xbox ONE bara antar ja då.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

En tredje variant av 360, tja med tanke på att one inte är backwards compatible så måste de väll mjölka den bäst de kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Nytt xbox 360? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!! VAFAN HÄNDE MED FRAMTIDEN!!!

xbox 360 är fortfarande god för 10 år till "ironi"

Permalänk
Medlem

Nu fattar jag inte, World of Tanks till 360?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk
Medlem

Trodde nästan att den skulle kunna visa TV...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Jag gillar det starkt, En 360 som är stilren och elegant

Lite mer "appealing" för äldre gamers som inte vill att en konsol ska se ut som en leksak

Hoppas innerligt att det där var ironi.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Har missat runt 15 min ,kan nån ge en round-up på vad som har visats sålänge?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaboo:

Har missat runt 15 min ,kan nån ge en round-up på vad som har visats sålänge?

Spel till Xbox 360

Prenumerationstjänsten Xbox Live Gold får ett tillägg, man får likt Playstation Plus 2 spel i månaden som man får behålla.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc