Söker en AMIGA 500 worbench 1.2 start diskett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plinkington:

Visst är det så men jag är inte helt blyg för lite elektronikbygge själv, efter denna tråden fick jag lite blodad tand och har redan byggt en ps/2 tangentbords adapter till min 600, en ny extern diskettstation som tar pc-floppys och kronan på verket en ps2 kontroll som agerar joystick i digital läge och mus i analog läge.
Kul att komma igång med amigorna igen efter lite paus, ska börja kika lite på floppy controllers.

Det är ett större projekt än man tror, mycket tid/kunskap och kärlek är lagt på catweaseln.
Att bygga en floppy kontroller samt signalomvandlare är ett ordentligt bygge samt mycket mjukvaru arbete och drivrutins skrivande är inget man gör i en handvändning sen kräver det en hel del utrustning.
Men känner du att du har hundratals timmar över och vill lägga tusentals kronor och har kunskap nog så kör på, skulle uppskattas av Amiga användare världen över och jag samt många andra skulle säkert hjälpa till med kontakter och sponsring till produktionskostnader om det skulle lyckas

Jag önskar dig lycka till, det lär behövas

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.