Permalänk

köra server på bbb?

Hur kan jag köra server på bbb de byter ju ip varje timme

Jag vill starta en server, men men

har bbb hört av sig till er som har server på bbb?

Visa signatur

Nero burning rom(e)
Hmm ahead... lite dålig fantasi där

Permalänk
Medlem

vad för server?? FTP?... du kan köra server med BBB det är bara att lägga upp den.. om du har testat vad är det som blir fel?

Permalänk
Medlem

Kör med dynamisk ip, typ no-ip.com

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

sorry
jag menar ju webbserver först å främst
jag kör med apache det funkar, men bara en timme åtgången.

sedan måste man skriva i nytt ipnummer

Visa signatur

Nero burning rom(e)

Permalänk

så där ja
någon som har fått utskällning av bbb eller

Visa signatur

Nero burning rom(e)

Permalänk
Medlem

funkar utmärkt att köra server på bbb.
web/ftp, ja vad man känner för.
titta på www.dyndns.org för att regga en adress med dynamiskt ipnummer.

Permalänk
Medlem

de bästa är att skaffa ett domän namn på tex domainmonger.com och sedan köra en dynamisk ip uppdaterare... dyndns.org känns väl lite billit? =>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkVillage
så där ja
någon som har fått utskällning av bbb eller

Jag personligen har inte fått det men jag "känner" en kille som fick varningsbrev när han maxade sin lina i två månader. Hans ftp va tjock.

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkVillage
sorry
jag menar ju webbserver först å främst
jag kör med apache det funkar, men bara en timme åtgången.

sedan måste man skriva i nytt ipnummer

Hmm så är det iaf inte för mig och vad jag vet ska det inte vara så. Det fungerar väl på ett sådant sätt att du hyr ett ip från en av B2:s DHCP servrar. Var tionde lr tjugonde minut(är inte riktigt säker på exakta minuter) kollar DHCP servern om din dator fortfarande är påslagen. Om du fortfarande har på datorn låter den ditt ip vara.

Jag har haft en FBSD server och en Debian server uppe i ca 200 dagar och enda gången dom har fått nya ip:n är när det varit problem med B2:s DHCP servrar. Vilket det har varit 1st gång under denna tid.

Visa signatur

SYSTEM1 -AMD TB 1000@1500[AXIA]-Iwill KK266R-Silverrado-256mb mosel-Addtronics 7896A-

SYSTEM2 -SN45G + Silent powersupply -AMD Athlon 2800+ barton- 2x256MB Twinmos Winbond - 36gb RAPTOR - Pioneer A07-

Permalänk
Medlem

Jag kör en bunt servrar på min studiecirkels BBB-lina. Till alla har jag reggat dynamisaka DNS:er på www.dyndns.org och det fungerar finfint. Jag har samma IP så länge servern är igång. För er som inte viste det så får man 5 IPn av BBB.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Jag kör en bunt servrar på min studiecirkels BBB-lina. Till alla har jag reggat dynamisaka DNS:er på www.dyndns.org och det fungerar finfint. Jag har samma IP så länge servern är igång. För er som inte viste det så får man 5 IPn av BBB.

Har dem inte ändrat på sig på senare dar? Vet iaf att BBB har väldigt knapert med nya ipn, hade för mig att dem gav ut dynamiska nu o inte fasta som förr i tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0nny
de bästa är att skaffa ett domän namn på tex domainmonger.com och sedan köra en dynamisk ip uppdaterare... dyndns.org känns väl lite billit? =>

Billigt? Varför känns dyndns.org billigt? Fungerar mycket bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gizzo^

Hmm så är det iaf inte för mig och vad jag vet ska det inte vara så. Det fungerar väl på ett sådant sätt att du hyr ett ip från en av B2:s DHCP servrar. Var tionde lr tjugonde minut(är inte riktigt säker på exakta minuter) kollar DHCP servern om din dator fortfarande är påslagen. Om du fortfarande har på datorn låter den ditt ip vara.

Precis! funkar likadant för mig, är datorn på så byter den inte ip.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Packe

Billigt? Varför känns dyndns.org billigt? Fungerar mycket bra.

Jag kan tycka att det känns billigt eftersom adresserna är opersonliga och trista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan tycka att det känns billigt eftersom adresserna är opersonliga och trista.

Men vart får du då bättre gratis? Ska du ha mer personlig adress får du nog betala, eller?

Permalänk
Medlem

stämmer mycket bra, men är en hundring om året, så har man råd o ha en websrever finns det en chans att man har råd med en domän.
Men de e bara vad jag tycker. Men dyndns är självklart ett fint alternativ om man inte tycker som mig.

Permalänk
Medlem

Visst, jag kan hålla med om att en egen vald adress är mer personlig än dom man skaffar på t.ex. dyndns.org. Men det duger oftast om man bara ska ha domänen privat.

Permalänk
Citat:

Har dem inte ändrat på sig på senare dar? Vet iaf att BBB har väldigt knapert med nya ipn, hade för mig att dem gav ut dynamiska nu o inte fasta som förr i tiden.

Du får fem ipadresser av b2 fortfarande men de delar naturligtvis inte dem förrän du efterfrågar dem (pluggar in en till burk t ex) och det har väl ändå alltid varit dynamiskt, för fasta tror jag inte en chans att de har kört med..