Wcc - Wood Computer Case Byggnad av datorchassi i Trä

Permalänk
Desk Master
Skrivet av JonteBondues:

Förhoppningarna blir det, men till och börja med använder jag det vanliga tills jag set att allt funkar som det ska, man ska få ekonomin att hänga ihop med när man är student Men som sagt, självklart vill jag har det och tror att det lutar till det också. Om du vill får du gärna tipsa om bra produkter och ge en kommentar om varför just man skall välja de. Har aldrig tidigare varit i kontakt med vattenkylning men efter att jag läst och kollat mycket på youtube har man lärt sig en hel del!

Brukar själv köra med EKWB oftast alltihopa men bitspower gör fantastiska fittings.

Här är det jag skruvade ihop förra veckan:

gtx 690 full cover block+backplate
1xEk XtX radiator 360 mm.
Ek supreme CPU block LGA 2011
sen massor med fittings. 90/45/0 graders men alla i nickel.
dc 4,0 pump 800 liter/timme

Här är en bild på bygget

Har man en bred radiator räcker en 360 riktigt bra. för tri sli osv skulle jag nog villa se minst det dubbla dock

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Khezan:

Brukar själv köra med EKWB oftast alltihopa men bitspower gör fantastiska fittings.

Här är det jag skruvade ihop förra veckan:

gtx 690 full cover block+backplate
1xEk XtX radiator 360 mm.
Ek supreme CPU block LGA 2011
sen massor med fittings. 90/45/0 graders men alla i nickel.
dc 4,0 pump 800 liter/timme

Här är en bild på bygget
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/602173_10151464...

Har man en bred radiator räcker en 360 riktigt bra. för tri sli osv skulle jag nog villa se minst det dubbla dock

Ser trevligt ut! Du skulle inte vilja plocka ihop ett paket till mig som ett exempel? har en 1155 cpu och radeon 6970 kort. tror jag skulle vilja ha en radiator till 230 fläkten men vet ej om det finns. Sen så kommer det synas en del så vill gärna att det ser bra ut

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Desk Master
Skrivet av JonteBondues:

Ser trevligt ut! Du skulle inte vilja plocka ihop ett paket till mig som ett exempel? har en 1155 cpu och radeon 6970 kort. tror jag skulle vilja ha en radiator till 230 fläkten men vet ej om det finns. Sen så kommer det synas en del så vill gärna att det ser bra ut

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3039184/2013-02-27

alternativt är phobyas radiator lite lättare att trycka in:

http://www.inet.se/produkt/5321918/radiator-phobya-xtreme-200

I en såpas tajt case som du har så måst du mäta väldigt noga vad du får att rymmas. Tänker mest på radiatorbredden.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Khezan:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3039184/2013-02-27

alternativt är phobyas radiator lite lättare att trycka in:

http://www.inet.se/produkt/5321918/radiator-phobya-xtreme-200

I en såpas tajt case som du har så måst du mäta väldigt noga vad du får att rymmas. Tänker mest på radiatorbredden.

Måtten är det inga problem med, bara valet av radiator som stället frågor till mig. Men snart blir det att välja de komponenter man behöver till kylningen

Visa signatur

Permalänk
Desk Master
Skrivet av JonteBondues:

Måtten är det inga problem med, bara valet av radiator som stället frågor till mig. Men snart blir det att välja de komponenter man behöver till kylningen

Ah men va kul att saker ryms då kan man ju leka destu mera:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte följt bygget eller så, men vill bara flika in ett "Snyggt jobbat!". Riktigt stiligt chassi.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Inte följt bygget eller så, men vill bara flika in ett "Snyggt jobbat!". Riktigt stiligt chassi.

Tack ska du ha MoNkeY! se till att kika in allt eftersom så att du inte missar någonting

Visa signatur

Permalänk

Vitt!

Tycker helt klart att du ska köra på vitt, mycket stilrenare

Visa signatur

MSI Z77A-GD55 ATX | 2TB WD Caviar Green| Intel Core i5 3570K 3,4Ghz | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | EVGA GeForce GTX 650 | Corsair CX 600W|NZXT Tempest Evo

Permalänk
Skrivet av emmafosho:

Tycker helt klart att du ska köra på vitt, mycket stilrenare

Hej Emma, då många säger olika så är jag riktigt osäker, så jag väntar lite till innan jag bestämmer mig! Fördelen med svart är att jag har färg liggandes och då kostar det ingenting, men som sagt skall fundera ett tag till

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Kör på så kort slangdragning som möjligt med många 45 & 90 graders adapters som möjligt så tycker jag. Här är en bild på mitt ej klara bygge -:) ursäkta dålig bild

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Jaha, har du inte bestämt färg än? Har väl fåredan sagt min åsikt men här kommer den igen: vitt! Synd bara att du hade mörktonat glas, tror fortfarande att det vore snyggast med klart frostat. Men men.. Inte så mycket att göra åt nu.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Skrivet av To33e:

Kör på så kort slangdragning som möjligt med många 45 & 90 graders adapters som möjligt så tycker jag. Här är en bild på mitt ej klara bygge -:) ursäkta dålig bild

http://i.imgur.com/btZXs9G.jpg

Ja det kan vara bra att tänka på alla tips är användbara! Skitsnygg dragning i alla fall!

Skrivet av hag.com:

Jaha, har du inte bestämt färg än? Har väl fåredan sagt min åsikt men här kommer den igen: vitt! Synd bara att du hade mörktonat glas, tror fortfarande att det vore snyggast med klart frostat. Men men.. Inte så mycket att göra åt nu.

Ja det börjar bli lite osäker på färgvalet, plexiglaset fanns till hands så passade på att använda det, aldrig fel att utnyttja sina sponsorer lite när man har tillfälle i akt

Visa signatur

Permalänk

Uppdate om sleeving och lite annat!

Visa signatur

Permalänk
Desk Master

update på bygget?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Khezan:

update på bygget?

han lägger dem på första inlägget ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Skrivet av Khezan:

update på bygget?

Skrivet av gs242:

han lägger dem på första inlägget ^^

Tänkte göra så att jag skriver en ny kommentar att det blivit uppdate, har gjort en del nu men har som sagt inte haft tid med att uppdatera tråden, har hänt en del och kommer i morgon om jag får tid över slänga in lite nytt i första inlägget och skriver ett nytt inlägg med uppdate info.

Roligt att ni väntar, lite smådumt av mig då att jag inte har lagt ner tid på det men denna skola tar ju lite väl mycket tid, skall skriva en hel rapport om just datorchassit med så första prioritet är ju det viktiga först om man säger så, skall försöka fixa det i morgon!

Visa signatur

Permalänk

Uppdate i garaget! nya bilder med text i första inlägget syns längst ner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteBondues:

Uppdate i garaget! nya bilder med text i första inlägget syns längst ner.

Mycket fint, nu fattas bara helhetsbilder. Jäkligt snyggt du lyckats med hålen för kontakterna, håller själv på och bråkar lite med sådana.
Och btw, ett nätagg är 86 mm högt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hag.com:

Mycket fint, nu fattas bara helhetsbilder. Jäkligt snyggt du lyckats med hålen för kontakterna, håller själv på och bråkar lite med sådana.
Och btw, ett nätagg är 86 mm högt.

Tack ska du ha! blir rätt nöjd själv än så länge faktiskt. ja, kontakt urjackningen blev bra, men man får vara riktigt försiktig... det tar tid om det skall bli bra
Det måttet är inte så kritiskt, kan vara 90 om det behövs
kör hårt och var försiktig med ditt jobb

Visa signatur

Permalänk

Ny uppdate med allt ihopmonterat! kolla första inlägg för att se allt!

Visa signatur

Permalänk

NYUPPDATE, KLART CHASSI KOLLA FÖRSTA INLÄGG!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt resultat! Kontrasten mellan det svarta och träet ser jättebra ut. Det enda som fattas är väl som sagt bättre bilder på insidan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hag.com:

Riktigt snyggt resultat! Kontrasten mellan det svarta och träet ser jättebra ut. Det enda som fattas är väl som sagt bättre bilder på insidan.

Det lovar jag att det kommer när jag kommer hem efter Dreamhack! Kul att du gillar det, tanken var precis som du påpekar att få en riktig utsmyckare.

Visa signatur

Permalänk

GALLERIET SYNS HÄR -> GALLERY

Nya bilder tagna på färdig produkt! Kika in och ge ett omdöme, uppskattas till max

Visa signatur