Köpråd - GoPro HERO3 Silver eller Sony HDR-AS15?

Permalänk
Medlem

Köpråd - GoPro HERO3 Silver eller Sony HDR-AS15?

Hej, nu är det så att jag vill införskaffa mig en liten kamera som jag kommer ha när jag är ute och "sportar", simmar under vatten, kör bil och allmän filmning och fototagningar.

GoPro verkar ju vara en kamera som är ett "måste" ha, de är de största inom denna genre och det gör det svårare för andra att komma in och konkurrera mot de. GoPro har gjort bra med att inbilla en att deras kamera är den enda man ska köpa om man ska filma äventyrliga aktiviteter.

Även jag känner att det vore så mycket finare att ha en GoPro än en Sony men jag har kollat lite på skillnader, som app till kameran, batteritid, upplösning osv osv. och jag tycker att Sony kan vara snäppet bättre än GoPro.

Jag undrar nu, vad hade ni köpt?
Om ni har någon av dessa kameror, hur är de?

Permalänk
Medlem

Ge mig lite tips snälla!

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Kollade lite på Storbritanniens ebay, där kostar Black cirka 2500kr vilket är stor skillnad. Men om man köper det därifrån så kanske det inte följer med en europeisk kontakt? sån man laddar batteriet med, iofs så laddar man ju genom usb också men den kanske inte är kompatibel med den svenska mjukvaran och i kommande firmware uppgraderingar. Fast det lär väl inte vara någon större skillnad att köpa den från ebay i england? det är över 1k billigare och man slipper tullen.

Permalänk
Medlem

När sonyn kom kostade den 4000.
Ägde en sån i ca en vecka sen skickade jag tillbaka skiten.

Numera kostar den väl runt 2500?
Säger väl en del?

Om du inte förstår vad jag menar så, rekomenderar inte sonyn.

Permalänk
Medlem

Contour och GoPro är väl de jag skulle välja mellan personligen. GoPro är lite mer fisheye än Contour. Contour har problem när det är dåligt ljus. Alla har för eller nackdelar. Beror ju på vilken prisklass man skall sikta på med.

Finns okej videos på youtube om du skall jämföra de mesta kameror.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska dumt att jämföra videos på youtube.
Youtube komprimerar filmerna så hårt att man knappt ser nån skillnad på kvalitén mellan kamerorna.
Bättre att söka runt efter originafiler och jämföra.

Permalänk
Medlem

pröva.
http://www.ebay.com/itm/ION-AIR-PRO-Plus-HD-sports-camera-reg...

har haft HD hero 2 och har nu en Hero 3 black, vetefan om bytet var så värt egentligen, just lite bättre bildkvalitet och jag har ännu inte behövt trådlöst eller 4k så... batteritiden är absolut inget att hänga i julgranen heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Ge mig lite tips snälla!

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Kollade lite på Storbritanniens ebay, där kostar Black cirka 2500kr vilket är stor skillnad. Men om man köper det därifrån så kanske det inte följer med en europeisk kontakt? sån man laddar batteriet med, iofs så laddar man ju genom usb också men den kanske inte är kompatibel med den svenska mjukvaran och i kommande firmware uppgraderingar. Fast det lär väl inte vara någon större skillnad att köpa den från ebay i england? det är över 1k billigare och man slipper tullen.

Tjena!

Var hittade du den för 2.5k från UK? Dvs vem på ebay Hittar den bara för dyrare...

Black är det jag snackar om då.

Permalänk
Medlem

Är jäkligt nöjd med min GoPro(Black) förutom batteritiden, den är horribel!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Är jäkligt nöjd med min GoPro(Black) förutom batteritiden, den är horribel!

Hur är den då? Hur länge spelar du in på 1080p?