Permalänk
Medlem

Relevant?

Tweet från Bethesda.

www.vine.co/v/bFldAQgTIr6

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Hmm, ny kryptisk bethesda video, dock inga fallout vibbar direkt?

https://vine.co/v/bFldAQgTIr6

Edit: Startade en ny tråd Vad håller Bethesda på med? för att undvika att denna tråd spårar ifall det inte är Fallout 4

Skrivet av azmodan:

https://vine.co/v/bFPjjheVnau

Vad har vi här för lurerier från Bethesdas twitter tro?

https://twitter.com/Bethblog

Skrivet av dr. Dunkel:

Relevant?

Tweet från Bethesda.

www.vine.co/v/bFldAQgTIr6

Så ungefär Varit uppe tidigare i tråden och är nu bekräftat att det inte är det (Fallout4) : http://www.ign.com/articles/2013/04/18/shinji-mikamis-new-gam...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Entusiast

Trailer för bethesdas nya survival horror spel.
http://www.ign.com/articles/2013/04/19/shinji-mikamis-new-gam...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Oh, craptacular... inget F4 innan hösten 2014/våren 2015 då?

Visa signatur

NES.

Permalänk

Bethesda laddade upp trailern till fallout 3 på youtube igen med kommentarer avstängda http://www.youtube.com/watch?v=O7a1GVlC9SM

Kan vara en tease inför fallout 4?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Bethesda laddade upp trailern till fallout 3 på youtube igen med kommentarer avstängda http://www.youtube.com/watch?v=O7a1GVlC9SM

Kan vara en tease inför fallout 4?

Tyckte det stod nåt om att dem vile försäkra sig om att den låg uppe. Man kan alltid hoppas, Fallout 4 skulle vara glädjande

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Moderator
Moderator

*trådtitel uppdaterad*

Inte så snällt att bara kalla en tråd för "Fallout 4" när det bara handlar om spekuleringar. Bättre trådtitel nästa gång, TS.

OnT: Jag tror inte vi ser ett Fallout 4 på minst ett år. Sällan som lanseringar sker på mindre tid, speciellt idag med "beta" stadier i evighet. Dock tror jag det kommer, bara en fråga om när.

Mitt tips till de som skapar Fallout 4 vore Co-op läge och möjlighet att skapa eget material (quest & world editor). Ta betalt för editor och utveckla nya paletter som dlc för små kostnader. Ska man spela en quest utvecklad med en palett, då måste man köpa den. Med andra ord, lägg vinsten på verktygen och låt communityt skapa resten. Snappa upp de bästa designerna som content writers till Fallout 5.

Win.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

utnyttjar denna tråden lite snabbt! Vilka Fallout spel ska man lira och i vilken ordning, enligt er Fallout fanboys?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av running_wild:

utnyttjar denna tråden lite snabbt! Vilka Fallout spel ska man lira och i vilken ordning, enligt er Fallout fanboys?

Fallout 1 & 2 i kronologisk ordning. Fallout 3 kan du med gott samvete hoppa över för det är värdelöst jämfört med de två första spelen. New Vegas är bättre än 3:an men fortfarande ljusår ifrån Fallout 1 & 2.

Äh. Spela bara Fallout 1 & 2 så blir det nog bra.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem

Själv hade jag roligast i Fallout 3 medans New Vegas orkade jag inte ta mig igenom.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av running_wild:

Lira alla spel i nummerordning... men skippa Fallout Tactics som är tråkigt och skiljer sig från de andra spelen där friheten att göra exakt vad du vill är A&O.

Permalänk
Snusfri

Visst är Fallout 1 och 2 bra spel, men jag tycker att 3an och New Vegas är bättre spel ändå då jag har svårt för vyn i de två första spelen.

Skulle de få med mer av humorn och den bättre storyn som de har i de två första samt att kunna bygga ihop egna fordon eller laga befintliga så skulle 4an kunna bli oerhört bra.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av running_wild:

Ettan och tvåan är ganska så överlägsna efterföljande titlar. Trean och New Vegas saknar helt det som gjorde deras föregångare till två av de bästa rollspelen någonsin.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har försökt mig på både 1:an och 2:an eftersom jag aldrig spelade dem när de var nya, och tyvärr är grafiken så fruktansvärd att de helt enkelt är ospelbara för mig. Det är synd, för jag känner att jag aldrig fick uppleva det som ni fanboys går igång på. Däremot tycker jag att 3:an var grym. NV var lite mer "meh"... storyn i sig tyckte jag var rätt sunkig. Man märker att 3:an är Bethesda som skrivit, men jag tycker inte att NV skiljde sig särskilt mycket, förutom att upplägget var tristare

Permalänk
Medlem

Man får väl sitta och hoppas på att något dyker upp nu under E3 då

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Distordera:

Jag kom in ny i Fallout-serien iom släppet av Fallout 3 och älskade det direkt ...
Frågan är: Vad har jag missat? Märker att det är många fans av tidigare Fallout som inte gillar 3:an. Är det verkligen så illa eller är det bara nostalgins fula tryne som visar sig?
Får fortfarande ont i magen när jag tänker på Bethesda-kontoret i Fallout 3.. hemsökt. Läskigt.

Skulle väl vara skoj med mer utbyggt "DIY" i Fallout 4. Modda ihop egna grejer. Fordon kanske skulle vara lattjo att lägga till också.

Själv spyr jag galla över top-down spel, speciellt fallout 1 och 2.. Jag fick 2an gratis av grannen när det släpptes, han fick dubbletter.
Jag försökte i en timme men nej fy fan, intro videon var imponerande men resten var skit.

MEN det är mitt personliga tycke, hyser inget negativt mot dom som gillar spelen.

Jävligt tacksam att 3an blev spelbar och slipper spyhink.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Visas det något av Fallout 4 på E3?

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadPixel:

Visas det något av Fallout 4 på E3?

Hoppas det

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Jag skulle säga Fallout 2, Fallout 3 och sen modda skiten ur Fallout 3 alt New Vegas. Fallout 1 är också bra, men tycker Fallout 2 är tveklöst bäst

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

http://www.gamereactor.se/nyheter/111111/Rykte+om+att+Fallout...

Hoppas på någon mer ingående rapport om detta

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Fallout 3 var riktigt bra. Spelade även New Vegas men tyckte storyn var sämre där. Väldigt delade åsikter om vilket spel som var bäst. Många verkar tycka att Fallout 3 var totalt värdelöst medans New Vegas var underbart. Förstår verkligen inte varför då det är likadana spel..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Fallout 3 var riktigt bra. Spelade även New Vegas men tyckte storyn var sämre där. Väldigt delade åsikter om vilket spel som var bäst. Många verkar tycka att Fallout 3 var totalt värdelöst medans New Vegas var underbart. Förstår verkligen inte varför då det är likadana spel..

Rent spelmässigt ja men verkligen inte när det gäller att återge en trovärdig (så gott det går) värld och storymässigt. Jag tror många av oss som spelat 1:an och 2:an anser 3:an vara dåligt, inte på grund av att det i sig var ett dåligt spel, utan för att det inte kändes som ett äkta Fallout-spel. New Vegas däremot var mycket mer troget de tidigare spelen (rätt naturligt eftersom folk från de tidiga Fallout spelen fanns bland utvecklarna). Jag tycker som sagt inte alls om 3:an men älskar New Vegas

Permalänk
Skrivet av pixelpuke:

New Vegas är bättre än 3:an men fortfarande ljusår ifrån Fallout 1 & 2.

Håller absolut inte med. New Vegas är segare än frusen sirap, 3:an är betydligt bättre.
Och 3:an är ett riktigt bra spel.

Skrivet av darkmoon:

Har försökt mig på både 1:an och 2:an eftersom jag aldrig spelade dem när de var nya, och tyvärr är grafiken så fruktansvärd att de helt enkelt är ospelbara för mig.

Jo. De här gamla spelen har bra feeling, men det är inte lätt att överse med den usla grafiken. Jag rekommenderar dem inte längre. Trean är inte direkt nån skönhetsupplevelse den heller, men fortfarande klart spelbar.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Rent spelmässigt ja men verkligen inte när det gäller att återge en trovärdig (så gott det går) värld och storymässigt. Jag tror många av oss som spelat 1:an och 2:an anser 3:an vara dåligt, inte på grund av att det i sig var ett dåligt spel, utan för att det inte kändes som ett äkta Fallout-spel. New Vegas däremot var mycket mer troget de tidigare spelen (rätt naturligt eftersom folk från de tidiga Fallout spelen fanns bland utvecklarna). Jag tycker som sagt inte alls om 3:an men älskar New Vegas

Ok. Missade tyvärr Fallout som grabb vilket jag ångrar för skulle säkert älskar dom..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv

Fallout 3 var ganska bra anser jag, spelade igenom det och utforskade det mesta. Lade nog ner en 30h i effektiv speltid på det. New Vegas har jag bara orkat med någon timme i, rätt trist spel. Fallout 1 hade bra story och lade ju grunden för allting men det är knappt bättre än 3:an.
Men inget av dessa spel kommer ens i närheten av Fallout 2, världens bästa RPG och ett av världens bästa spel. Har nog spelat det någonstans mellan 300-600h och kört enormt många olika karaktärer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luminous:

Jag har inte spelat skyrim, men sett det och även om creation engine liknar gamebryo mycket så verkar den fullgod för ett bra jobb
Men jag är grymt besviken på id, rage failar när de själva påstått att rage stöder stora utomhusmiljöer och så gör rage det, men mest för ögonen och inte så man kan bevandra världen. Jag köpte rage ganska sent och provade på min dator med gtx 560 ti och jag hade bitvis minimala problem med texture pop-ups, men vid ett visst tillfälle laggade det fruktansvärt vilket verkade bero på att datorn inte lyckades ladda in texture(r/n) tillräckligt fort.

Dålig motor då det mesta körs på CPU som skuggor och annat. Vilket leder till prestanda problem.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

vad sugen man blev att spela Fallout New vegas

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

Fallout 3 var ganska bra anser jag, spelade igenom det och utforskade det mesta. Lade nog ner en 30h i effektiv speltid på det. New Vegas har jag bara orkat med någon timme i, rätt trist spel. Fallout 1 hade bra story och lade ju grunden för allting men det är knappt bättre än 3:an.
Men inget av dessa spel kommer ens i närheten av Fallout 2, världens bästa RPG och ett av världens bästa spel. Har nog spelat det någonstans mellan 300-600h och kört enormt många olika karaktärer.

Jag är en sån som gillar fallout new vegas mer än fallout 3. Gameplayer är förbättrat, roligare crafting, hardcore, mods till vapen och fler val i quests. Till och med mainquestet har fler quests. Det som är sämre är att världen är sämre än i fallout 3. Tycker folk har det för bra. I fallout 3 får de flesta slita för att överleva.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

vad sugen man blev att spela Fallout New vegas

Samma här, sitter o väntar på lön så ska dem inhandlas både 3an o NV. Bara körts på ps3 för längesen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Jag är en sån som gillar fallout new vegas mer än fallout 3. Gameplayer är förbättrat, roligare crafting, hardcore, mods till vapen och fler val i quests. Till och med mainquestet har fler quests. Det som är sämre är att världen är sämre än i fallout 3. Tycker folk har det för bra. I fallout 3 får de flesta slita för att överleva.

Håller inte alls med gällande världen. I Fallout 3 finns ingen förklaring hur folk överlever överhuvudtaget. Vad livnär sig folk på, hur får de ström till de husen som har det och så vidare. Finns ingen tanke bakom saker och ting, ingen logik. Till skillnad från New Vegas där de har tänkt på sånt vilket gör världen mycket mer trovärdig vilket jag gillar.