Permalänk

Android 2000kr

Hej alla sweclockers jag undrar om ni har några förslag på en mobil runt 2000 kr som är bra kvalité och okej prestanda och skärm. Jag skiter i kameran.

Permalänk
Medlem

S3 Mini ligger ju åt det hållet. Vill du ha vattentät och stöttålig mobil
finns ju Xcover 2 för samma pris. Det är en S3 Mini skulle man kunna säga
som är annorlunda design och mer stryktålig. Dom har samma prestanda och skärm.

Permalänk
Medlem

LG Optimus 4X HD är definitivt prisvärdast i det segmentet tycker jag. Jag har en själv och är riktigt nöjd! Det enda som är lite halvbra är kameran, men det sket du ju i.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1161456
I den prisklassen är denna bäst. Kvalitén kan jag inte uttala mig om men jag utgår från att den är kass eftersom det är en LG. Berätta gärna för mig att jag har helt fel om kvalitén så ska jag aldrig rekommendera denna igen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Om 2000 kr är absolut tak så är väl den här helt okej men LG:n har bättre specifikationer på nästan varje punkt, tänkte bara komma med ett alternativ http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

I den prisklassen är denna bäst. Kvalitén kan jag inte uttala mig om men jag utgår från att den är kass eftersom det är en LG. Berätta gärna för mig att jag har helt fel om kvalitén så ska jag aldrig rekommendera denna igen.

Du motsäger dig själv? Eller... läser jag fel?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vad är fel med LG? LG Optimus serien är minst lika prisvärd som de dyrare Samsung kopiorna.

OnT: http://www.siba.se/product/13767188/lge-optimus-l5-ii-vi?ref=...
Första versionen av L serien var bra, så jag kan rekommendera den!

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Du motsäger dig själv? Eller... läser jag fel?

Menar du att det står att jag både utgår från att kvalitén är skit, och att jag har fel om att kvalitén är skit?
Du läser inte fel. Jag kanske borde bytt ut det där "att" mot ett "om"...

Citat:

Berätta gärna för mig om jag har helt fel om kvalitén så ska jag aldrig rekommendera denna igen.

Dold text
Skrivet av bullen181:

Vad är fel med LG? LG Optimus serien är minst lika prisvärd som de dyrare Samsung kopiorna.

Äldre telefoner från LG vet jag hade värdelös mjukvara som aldrig uppdaterades. Jag har inte hört något om att det skulle vara lika dåligt med de nyare telefonerna. Men å andra sidan har jag inte hört att det inte skulle vara ett problem heller. Jag har helt enkelt ingen aning om något mer än prestandan. Och den är bra för priset. Ungefär som en laptop från Acer...

slängde in ännu ett svar
Visa signatur

Permalänk

För 2000 kr skulle jag köpt en av Sonys budgetlurar, alt. en bättre mobil begagnat.

Permalänk

Hej igen

hej allihopa

Tack för alla era svar men är zte Grand x PRO bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokemonw2:

hej allihopa

Tack för alla era svar men är zte Grand x PRO bra?

Den jämförs med tegra 2 på ZTEs hemsida...
LGn är värd de extra 200 kronorna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sett HTC One V för 1490kr, går du upp lite i prisklass kan du få en One S, men du kan enkelt få fram alla telefoner i denna prisklass genom att söka / välja egenskaper i prisjakt. Ska man få förra generationens flaggskepp eller t ex Nexus 4 behöver man upp i 2500 - 4000kr klassen. Zte Grand X In kör på Intel Atom Z2460 alltså x86 medan Grand X Pro kör på en ARM från Mediatek. Plus lite andra skillnader, men samma prisklass det handlar om. För drygt 250kr extra kan du t ex få den där HTC One S. Eller drygt 200kr extra för en Samsung G S2 Plus. Ungefär samma för en S3 Mini. Eller Samsung G Express för drygt 2500kr. Inte jättemycket att välja på, men det gäller väl vilken prisklass du än har.

Permalänk
Medlem

Vet du inte precis på vilka grunder du rekommenderar en produkt så skall du väl rimligtvis inte rekommendera produkten alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Vet du inte precis på vilka grunder du rekommenderar en produkt så skall du väl rimligtvis inte rekommendera produkten alls?

Jag vet att prestandan är bra för prisklassen och jag har sett den rekommenderad i många andra trådar. Det anser jag vara tillräckligt för att jag ska få länka den här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vet att prestandan är bra för prisklassen och jag har sett den rekommenderad i många andra trådar. Det anser jag vara tillräckligt för att jag ska få länka den här.

Nu förstår jag. När du sa "bäst" så menade du bäst prestanda

Att säga den här mobilen är bäst, men sen bara nämna varför den är kass, förvirrar folk.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Mina föräldrar har varsin lg optimus 4x (sen början av maj). Och sen jag uppgraderade dom till android 4,1 har jag inte hört några klagomål från dom. Tycker den känns helt okej i bygget och skärmen är trevlig. Nu är dom inga "Heavy users" utan det mest krävande dom gör är la wordfeud och surfa med chrome, men tror den duger till de flesta om man inte ska spela de senaste spelen eller om kameran är viktig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag anser detta vara en ganska dålig standard varpå du väljer att rekommendera en produkt då en telefon med god hårdvara kan vara dålig till utförandet när det kommer till produktionskvalitet, extern kvalitet, extern funktion eller, inte att glömma, hur bra skärmen faktiskt fungerar.

Så min rekommendation är att du stärker upp beskrivningen av vad du faktiskt utgår ifrån när du skriver dina rekommendationer - eller helt enkelt låter bli. Då dina rekommendationer faktiskt är fullkomligt värdelösa. Då även uppfattningen utav prestanda för slutanvändaren skiljer sig då även en väldigt stark telefon kan dras ned av sin mjukvara eller dålig digitaliserare för skärmen.