Jag ska köpa delar till min första gamingdator inom en vecka. Jag ska spela på en 2560x1440 skärm och ha en dvi 1600x900 bredvid med annat.
Jag har satt ihop en dator jag tycker verkar bra, men är lite osäker på om jag ska ha 7970 istället och vattenkylaren är jag osäker på. Jag kan inte sträcka mig många hundralappar över nuvarande priset.
Kan inte se att det saknas nått. . .men det va ett jäkla dyrt 770 du hittat. . .men jag är för dåligt insatt för att svara på om du behöver ett med 4Gb minne till dina skärmar. . .
I ren gaming prestanda skulle jag gått från i7 till i5-4670K och ett GTX 780
Ja det känns lite väl dyrt för ett 770 i den senaste kundvagnen. Sen som den posten över mig säger, skulle gå på en 4670K och ett 780, du tjänar inget i spelprestanda på en i7:a. Se även till att kolla så H100i:n för plats i chassiet, har ingen erfarenhet med just det chassiet så kan vara värt att ta reda på. Sedan om du vill prispressa så behöver du bara 8 GB RAM till en spelburk och du skulle kunna lägga de extra pengarna på en större SSD.
Har några saker jag funderar över.
128gb SSD blir snabbt full, kanske en 256gb?
5400rpm lagrings hdd kan ju vara lite tystare, men det spelar ju inte så stor roll.
En 780 går på ca 5,3 så det kan vara ett alternativ.
I7an ska bli en i5, om du väljer att spara pengarna eller bränna dom på bättre grafik/nätagg är upp till dig.
Använder du verkligen DVD brännare?
Visade sig visst att rean på det kort jag länkade försvann precis. Annars tycker jag det låter bra. Dvd känns i regel väldigt överskattat. Köpte mig en extern dvd brännare för jag byter chassi oftare än jag har en dvdskiva. Slipper man installera den varje gång.
Jag hade nog också valt ett billigare moderkort, men du kanske behöver wifi så då är det lika bra att stanna kvar med den isåfall.
Vet ej, jag har aldrig använt den, mer än på test. Jag har aldrig köpt en helt nya dator förutom 2007. Tror det byter varje månad eller något sånt där.