Command and conquer (generals 2)

Permalänk
Medlem

Command and conquer (generals 2)

Snart är det här!
Älskade generals serien. När de gjorde den f2p blev jag lite besviken men det verkar lovande faktiskt. Även om jag tycker det är för mycket blått och sånt i explotionerna.
Så snälla klaga inte i onödan innan det släppts!

http://www.commandandconquer.com/

Ser riktigt kungligt ut. Och musiken påminner om den gamla!

"Ever played chess general?"

Edit: Verkar som att det kommer komma missions!

Permalänk
Medlem

Fan det ser ju riktigt trevligt ut. Leka krig!!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem

Någon som fått betan än?

Permalänk
Hedersmedlem

* Trådrubrik redigerad *

/To33e

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

* Trådrubrik redigerad *

/To33e

Tackar

OnT: De har skjutit upp betan för oss "vanliga" gång på gång nu.... Ahhh!

Permalänk
Medlem

Skrev upp mig på betan. Såg ju rätt skojjsigt ut..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Skrev upp mig på betan. Såg ju rätt skojjsigt ut..

Jag kommer ihåg det första generals.... Ahhh. Gamla goa tider... Tyvärr är max upplösningen på den 800x600 tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Jag kommer ihåg det första generals.... Ahhh. Gamla goa tider... Tyvärr är max upplösningen på den 800x600 tror jag

Verkligen inte. Spelet stödjer högre upplösning än så Sen går det redigera config filen för att lira det i högre upplösningar.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Verkligen inte. Spelet stödjer högre upplösning än så Sen går det redigera config filen för att lira det i högre upplösningar.

Jaha, då minns jag fel (menar det äldre generals)

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur de förstörde CC4 så har jag så extremt låga förhoppningar det bara går. När det också är 42P av EA så har jag ännu lägre (om det är ens möjligt).

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Med tanke på hur de förstörde CC4 så har jag så extremt låga förhoppningar det bara går. När det också är 42P av EA så har jag ännu lägre (om det är ens möjligt).

Hmm. har inte heller så höga förväntningar men det är gratis så kommer definitivt testa det. Men vi får se... trailern såg bra ut... (det verkar som att de faktiskt försöker).

Permalänk
Medlem

Är det NÅGON som fått betan? Skulle ju komma i juni!

Permalänk
Medlem

Ohhhh fan blev sugen på att lira Shockwave-modden nu. Hederlig skirmish

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Ohhhh fan blev sugen på att lira Shockwave-modden nu. Hederlig skirmish

Det finns en mod som ger gla självmords flygplan. Kommer inte ihåg vad den heter dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Det finns en mod som ger gla självmords flygplan. Kommer inte ihåg vad den heter dock

Hehe
Ja alla tips är välkomna. Shockwave-modden är den jag gillar bäst. Förbättrar Zero Hour och lite extra men den funkar fin fint

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Alpha

Tänkte bara skryta med att min Alphanyckel landade i mailen för 3 dagar sen.

//Melliz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellizzz:

//Melliz

Ahhh! Är det bra? Har du spelat första generals?

Permalänk
Skrivet av Mellizzz:

//Melliz

Fick en nyckel idag. Hade inte ens signat till betan. Fick den för jag hade köpt command and conquer collections verkar det som. Ska såklart prova spelet så jag fick det inte i onödan.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Fick en nyckel idag. Hade inte ens signat till betan. Fick den för jag hade köpt command and conquer collections verkar det som. Ska såklart prova spelet så jag fick det inte i onödan.

Lämna en update om spelet senare!
Du har väl spelat första generals?

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Lämna en update om spelet senare!
Du har väl spelat första generals?

Ja då. Hade inte det själv men kompisen hade.

Edit: Tyvärr är det NDA på spelet så jag får inte snacka om det. :/

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Nu har tom min kompis fått betan som assignade lååångt efter mig... Ahh!

Permalänk
Medlem

Känner vi EA så kommer betan vara 1 vecka och inte tillåta några större ändringar som community hittar? D.v.s a la Battlefield style?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Känner vi EA så kommer betan vara 1 vecka och inte tillåta några större ändringar som community hittar? D.v.s a la Battlefield style?

Faktiskt inte. Enligt utvecklarna ska betan bli väldigt lång.

Permalänk
Medlem

Wow.... Registrerade mig till betan ett ÅR sen och har fortfarande inte fått någon key... Ahhh! Att det ska ta sån tid!

Permalänk
Medlem

Jasså jag fick Alpha key iförrgår. Men inte hunnit sätta mig ner för o testa det. Men blir nog ikväll Tror det var Alpha.. tyckte det stod det annars menar jag Beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Jasså jag fick Alpha key iförrgår. Men inte hunnit sätta mig ner för o testa det. Men blir nog ikväll Tror det var Alpha.. tyckte det stod det annars menar jag Beta

Beta var det isf..

Permalänk
Medlem

Har kört några rundor nu och det är rätt skojj. Det behöver fortfarande optimeras lite men känns inte som det är så jättemycket kvar innan dom borde släppa spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Har kört några rundor nu och det är rätt skojj. Det behöver fortfarande optimeras lite men känns inte som det är så jättemycket kvar innan dom borde släppa spelet.

Buhuhuhu! Registrerade mig ett år sen till betan (var bland de första som gjorde det) men har fortfarande inte fått någon kod... Antar att jag får vänta till release.

Menmen, ser fram emot det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Buhuhuhu! Registrerade mig ett år sen till betan (var bland de första som gjorde det) men har fortfarande inte fått någon kod... Antar att jag får vänta till release.

Menmen, ser fram emot det.

Haa! Har du provat registrera om dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Haa! Har du provat registrera om dig?

100 gånger