Nintendo 64 demonteras och undersöks.

Permalänk
Medlem

Nintendo 64 demonteras och undersöks.

Dave Jones på EEVblog demonterar ett N64 och går igenom innanmätet. Intressant för den som gillar retrospel och elektronik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Dave Jones på EEVblog demonterar ett N64 och går igenom innanmätet. Intressant för den som gillar retrospel och elektronik!

http://www.youtube.com/watch?v=ScicrgZwvg4

Den mannen kunde sin sak!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Ett tips är att stänga av ljudet, han var så jobbig att hela klippet förstördes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distant Worlds:

Den mannen kunde sin sak!

Utbildad elektroingenjör, så visst är det så.

Skrivet av Fors_89:

Ett tips är att stänga av ljudet, han var så jobbig att hela klippet förstördes.

Första klippet jag såg med honom tänkte jag samma sak, men han är så jäkla duktig och lärorik, så jag har gladeligen vant mig.
Nu tycker jag om hans röst, man vänjer sig (:

Permalänk
Testpilot

Alltid intressant att se hur saker ser ut inuti, brukar själv ta isär det mesta av min elektronik men ägde aldrig ett N64

Förvånansvärt mycket kylning den hade även om den inte var så avancerad, Playstation hade inte någon kylning alls utan körde sina kretsar nakna.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Förvånansvärt mycket kylning den hade även om den inte var så avancerad, Playstation hade inte någon kylning alls utan körde sina kretsar nakna.

Kanske inte så konstigt.

N64 var klockad ungefär 3 ggr så högt

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB