Tips på kraftig spel/jobb/musikdator

Permalänk

Tips på kraftig spel/jobb/musikdator

Hej alla sweclockare!

Jag har varit medlem ett tag men har inte varit så aktiv och det tog ända tills nu innan jag ens lyckades lista ut hur man skapar en tråd. Om den är i fel forum ber jag så hemskt mycket om ursäkt och någon moderator får ju då gärna tillrättavisa mig så att jag lär mig.

Nu till min egentliga fråga. Det är så att jag undrar om någon här skulle kunna ge mig tips på en kraftig dator som klara det mesta. Jag vill kunna spela de nyaste spelen på högsta grafiken men även använda den som en musikdator till att mixa och producera musik med, vill t.ex kunna sätta i ett sånt här vid senare tillfälle.

http://www.thomann.de/se/rme_hdspe_madi_fx.htm

Jag vill också kunna använda den till videoredigering då jag dyker och filmar under vatten en hel del. Problemet för mig är att jag inte kan så värst mycket om datorer utan gick med här med syfte att försöka lära mig lite.

Min maxbudget runt 40 000kr men gör absolut inget om det går att få ner i pris.

Hoppas någon kan ge tips vi är nämligen fler som skall köpa datorn gemensamt men ingen av oss kan så mycket om datorer.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det här räcker gott och väl för det ni ska ha den till.. La inte till något ljudkort, då ni hade valt ett själva.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3559313/2013-07-06

Valt komponenter som har kvalité och är tysta.. Det som kommer låta är H100i:n, men lägg bara till några tystare fläktar.
Sen kanske montering, om ni inte själva kan.

Dubbla SSD:er.. En för OS och en som arbetsdisk att jobba mot. 2st lagringsdiskar. Lägg till en NAS, om det är mycket som ska lagras.
8st CL8 4GB minnen på 1600MHz... Handtestade flera gånger, så de fungerar..
Grafikkort ur nVidias senaste serie.. Vill ni ha bättre finns Titan.. Men själv ser jag inte anledning för det köpet.
X79 plattformen är en prestandaplattform och är perfekt för de som använder flertrådade program. 3930K har 6 kärnor med HyperThreading.
Detta gör att man får 12 kärnor/trådar, som processorn kan arbeta med.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Tack så jättemycket för hjälpen DaBone skall vidarebefodra informationen till polarna