Vad kan jag sälja min dator för?
Vet inte alls var jag ska lägga denna tråden eftersom det inte tycks finnas någonstans gjort för att göra sig av med datorer men men...
Jag ska uppgradera min dator och överväger att byta ut nästan allt så att jag sedan har min nuvarande dator stående med allt utom bildskärm.
Vad det blir är:
Cooler Master Elite 330U
Fractal Design Tesla 650W
P35 Platinum
Intel Core 2 Quad CPU Q9550 @ 2.84 GHz
GTX 560 Ti + Arctic Accelero Xtreme III monterat
4GB DDR2 (Kingston?)-minnen
Intel 330 120GB SSD
Samsung 500GB HDD
Windows 7 32-bit
Sedan har jag också ett Windows Mobile Bluetooth Keyboard 6000 och ett Razer Arctosa varav jag gärna skulle slänga med Arctosan och om så önskas även en gammal joystick och ratt med pedaler.
Hur tror ni bäst att jag gör mig av med detta? Hur mycket tror ni att jag skulle kunna få som mest för hela paketet eller är det bättre att sälja de värdefullare delarna separat? Obs att jag tänker sälja det på Blocket eller något sånt så det är inte nödvändigtvis en entusiast jag säljer till utan snarare någon mainstreamare som vill ha en ganska stark dator som klarar Battlefield, Skyrim och allt sånt där som har något år på nacken på höga inställningar snarare än ett monster som dödar BF4.
Den hamnar ju på 7.3, 7.3, 7.6, 7.6 och 7.9 i Windows EI och startar snabbt pga SSD:n så det är ingen dålig dator alls och jag lägger entusiast-pengar på att uppgradera.
Mina föräldrar är också intresserade av att ta över ditt och datt och har erbjudit en skaplig summa eftersom deras bärbara håller på att lägga av men många delar vore ju overkill.
Jag är mer sugen på att sälja ditt och datt och sedan leta reda på något mer skräddarsytt för dem.