Permalänk
Medlem

Vad kan jag sälja min dator för?

Vet inte alls var jag ska lägga denna tråden eftersom det inte tycks finnas någonstans gjort för att göra sig av med datorer men men...

Jag ska uppgradera min dator och överväger att byta ut nästan allt så att jag sedan har min nuvarande dator stående med allt utom bildskärm.

Vad det blir är:
Cooler Master Elite 330U
Fractal Design Tesla 650W
P35 Platinum
Intel Core 2 Quad CPU Q9550 @ 2.84 GHz
GTX 560 Ti + Arctic Accelero Xtreme III monterat
4GB DDR2 (Kingston?)-minnen
Intel 330 120GB SSD
Samsung 500GB HDD
Windows 7 32-bit
Sedan har jag också ett Windows Mobile Bluetooth Keyboard 6000 och ett Razer Arctosa varav jag gärna skulle slänga med Arctosan och om så önskas även en gammal joystick och ratt med pedaler.

Hur tror ni bäst att jag gör mig av med detta? Hur mycket tror ni att jag skulle kunna få som mest för hela paketet eller är det bättre att sälja de värdefullare delarna separat? Obs att jag tänker sälja det på Blocket eller något sånt så det är inte nödvändigtvis en entusiast jag säljer till utan snarare någon mainstreamare som vill ha en ganska stark dator som klarar Battlefield, Skyrim och allt sånt där som har något år på nacken på höga inställningar snarare än ett monster som dödar BF4.
Den hamnar ju på 7.3, 7.3, 7.6, 7.6 och 7.9 i Windows EI och startar snabbt pga SSD:n så det är ingen dålig dator alls och jag lägger entusiast-pengar på att uppgradera.

Mina föräldrar är också intresserade av att ta över ditt och datt och har erbjudit en skaplig summa eftersom deras bärbara håller på att lägga av men många delar vore ju overkill.
Jag är mer sugen på att sälja ditt och datt och sedan leta reda på något mer skräddarsytt för dem.

Permalänk
Inaktiv

Den är inte värd mycket :/ kanske 1500-2000 MAX

Permalänk
Medlem

Snålt
Nytt kostar ju Windows 7 800 kr, SSD 800 kr, HDD några hundra, processorn bör vara värd några hundra, grafikkortet går för 600-700 på Tradera utan den extra kylningen monterad som gör det typ 20 grader kallare och helt tyst under maxbelastning som måste vara värt nått...
Sedan kostar ett chassi alltid några hundralappar och psu:n är värt många hundra.
Sedan moderkort som håller allt samman, minne och så ett tangentbord på det?
Borde ju bli mer än 2000 om man räknar på halva nypriset idag.

Men det kanske är värdast att bara sälja grafikkortet, nätaggregatet och SSD:n typ? Bara där är 800-1000 plus några hundralappar för SSD:n och nätagget borde jag kunna sälja för antalet hundralappar med tanke på nypriset på 8-900.

Ska titta på Blocket efter liknande datorer dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

Snålt
Nytt kostar ju Windows 7 800 kr, SSD 800 kr, HDD några hundra, processorn bör vara värd några hundra, grafikkortet går för 600-700 på Tradera utan den extra kylningen monterad som gör det typ 20 grader kallare och helt tyst under maxbelastning som måste vara värt nått...
Sedan kostar ett chassi alltid några hundralappar och psu:n är värt många hundra.

Men det kanske är värdast att bara sälja grafikkortet, nätaggregatet och SSD:n typ? Bara där är 800-1000 plus några hundralappar för SSD:n och nätagget borde jag kunna sälja för antalet hundralappar med tanke på nypriset på 8-900.

Jag har en gammal PII laptop hemma, den kostade 40 tusen ny, kan jag få 20k för den tror du? Menar, halva nypriset borde väll funka här med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

Snålt

Problemet med din uträkning är att du tänker att det här är rätt nya grejer, problemet är att det här är så många generationer bakåt för cpu,moderkort och minnen att det i princip får skänkas bort numera, chassi samma där, det får man inte många kronor för heller, enda som är värt nåt är mjukvaran som jag tycker han ska behålla till sin nya dator, ssd kan han få lite för och grafikkortet kanske en femhundring så första förslaget är ganska realistiskt ändå

Möjligtvis om han säljer sakerna separat på tradera eller lurar iväg nån på blocket så kanske han kan få mer

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Alla delar löst för sig skulle jag uppskatta till runt 3 lax. Det är nog möjligt att du kan få det även om du säljer allt i ett paket.

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/skaraborg/Speldator_ska_bort_ev__byte_m...
5000 kr för likvärdigt men bättre processor (avsevärt mycket?), vattenkylning och en 1500 GB HDD totalt istället för mina 120 SSD + 500 HDD vilket låter mer värt... är skillnaden mellan processorerna mycket större än vad jag tror eller är han en total drömmare?

http://www.blocket.se/skaraborg/Stationar_dator_och_Windows_7...
3500 plus 500 för Windows för en liknande dator återigen med bättre processor men sämre grafikkort och bara 720GB HDD utan SSD. Och 8GB RAM verkar det som också.

http://www.blocket.se/skaraborg/Kraftfull_speldator_47797762....
4500 för tveksamt bättre processor (i5 men längre klockfrekvens?), starkare grafikkort, bara 500 HDD utan SSD... Corsair 550W istället för Fractal Design Bronze-650W? Knappast.

http://www.blocket.se/skaraborg/Kraftig_Speldator_47158852.ht...
5000 igen för åter igen en bättre processor, 410GB HDD och resten typ likvärdigt även om han erbjuder en skärm vilket jag också kan göra.

Alla drömmare?

Skrivet av Olegh:

Alla delar löst för sig skulle jag uppskatta till runt 3 lax. Det är nog möjligt att du kan få det även om du säljer allt i ett paket.

Det vore goare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

5000 kr för likvärdigt men bättre processor (avsevärt mycket?), vattenkylning och en 1500 GB HDD totalt istället för mina 120 SSD + 500 HDD vilket låter mer värt... är skillnaden mellan processorerna mycket större än vad jag tror eller är han en total drömmare?

3500 plus 500 för Windows för en liknande dator återigen med bättre processor men sämre grafikkort och bara 720GB HDD utan SSD. Och 8GB RAM verkar det som också.

4500 för tveksamt bättre processor (i5 men längre klockfrekvens?), starkare grafikkort, bara 500 HDD utan SSD... Corsair 550W istället för Fractal Design Bronze-650W? Knappast.

5000 igen för åter igen en bättre processor, 410GB HDD och resten typ likvärdigt även om han erbjuder en skärm vilket jag också kan göra.

Alla drömmare?

Det vore goare.

Kan ju alltid försöka lägga ut den för dom pengarna, tror inte att du ska ha allt för höga förvätningar på att den kommer att säljas då dock..

Är relativt välkännt att säljare på blocket brukar ta "fantasi" priser på datorer ganske ofta.. eller så är det extremt bra priser fast dom vill ha pengar före dom skickar varan!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

OS:et är värdelöst, kan hantera typ 3 GB RAM + 1 GB grafikminne och kan inte göra mycket nuförtiden. Hade varit mer värt med 64-bitars, kanske 2500 då. Men i nuläget absolut max 2000.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

Alla drömmare?

Det vore goare.

Dom tar över pris på blocket och din cpu är slö som fasen.

alla paketen du länkade hade bättre cpuer!

den du har är tyvärr rätt slö... till och med den slöaste bulldozern(4100) är snabbare än din... Sen att moderkort och ram är dying breed gör inte saken bättre.

Första paketet du länkade så hade killen ett halv sjysst moderkort och en rapp cpu till skillnad från din

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Sälj grafikkortet löst kanske här på swec, sen sälj resten av datorn på blocket, som en ''bra arbets dator''.

Permalänk
Medlem

skulle värdera det till 2000kr som ett paket "sweclockers pris" 2500kr på blocket och närmare 3000-4000kr om du styckar upp den och säljer det löst.

skulle rekommendera att du säljer rubbet styckvis på tradera om du vill ha max pengar för dina prylar, men sluta räkna med windows 7 32-bit för det är värt 0 KR!

jag värderar min egna burk i sign till 7000kr begagnat, skulle du då få 5000kr för din? knappast.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Msch:

Snålt

Det där resonemanget håller inte tyvärr. Det du ser på tradera är i nyskick och även då ganska överprisat. På Blocket är det inte ens någon ide eftersom de själva inte har kompetensen (i de flesta fall) att värdera sina egna produkter. Det du har är begagnade produkter som sjunkit så pass i pris att du får inte ut mer än 2500:- om du har tur. Du kan ev. sälja sakerna separat och få lite mer men förvänta dig inte några astronomiska summor.

Skrivet av Msch:

Alla drömmare?

Det vore goare.

Säger mer om blockets fantasisummor än om själva värdet på datorn. Man kan ju hitta personer som säljer 4 år gamla datorer för typ 10.000:- varför? Jo för de köpte ju den för 20.000:-. Folk tror att bara för att man halverar en summa så kommer man nära priset. Dessa har inte kunskapen nog att inse att deras Core2Duo är så pass efter att den tappat 80% av sitt normala värde om inte mer.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Det är bara, Grafikkort och ssd som har något värde, max 1500:- men troligen bara 1000:-

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sensei

Permalänk
Medlem

2k, mer skulle jag aldrig betala. Liksom, ddr2 minnen, Intel Core 2 Duo och 32-bit OS? Skämtar du eller?

Det enda med värde är SSD, nätaggregat och GPU, det andra är antingen extremt utdaterat eller väldigt billigt att köpa själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

OS:et är värdelöst, kan hantera typ 3 GB RAM + 1 GB grafikminne och kan inte göra mycket nuförtiden. Hade varit mer värt med 64-bitars, kanske 2500 då. Men i nuläget absolut max 2000.

Inte göra mycket? Jag spelar då alla släppta spel upp till typ Far Cry 3 på höga-maxade inställningar. Då går exempelvis Crysis 1-2 i 50 fps... har inte prövat nyare. Battlefield 3, Skyrim och andra spel som det spelas mest nu klarar det också minsann och om inte maxade så på höga i alla fall.

Skrivet av SwedenVirre:

Dom tar över pris på blocket och din cpu är slö som fasen.

alla paketen du länkade hade bättre cpuer!

den du har är tyvärr rätt slö... till och med den slöaste bulldozern(4100) är snabbare än din... Sen att moderkort och ram är dying breed gör inte saken bättre.

Första paketet du länkade så hade killen ett halv sjysst moderkort och en rapp cpu till skillnad från din

Ja, det är väl den som är slöast. Vore inte värt att köpa en bättre processor begagnat att sälja med om den bottleneckar?

Skrivet av Tumnus:

Det där resonemanget håller inte tyvärr. Det du ser på tradera är i nyskick och även då ganska överprisat. På Blocket är det inte ens någon ide eftersom de själva inte har kompetensen (i de flesta fall) att värdera sina egna produkter. Det du har är begagnade produkter som sjunkit så pass i pris att du får inte ut mer än 2500:- om du har tur. Du kan ev. sälja sakerna separat och få lite mer men förvänta dig inte några astronomiska summor.

Säger mer om blockets fantasisummor än om själva värdet på datorn. Man kan ju hitta personer som säljer 4 år gamla datorer för typ 10.000:- varför? Jo för de köpte ju den för 20.000:-. Folk tror att bara för att man halverar en summa så kommer man nära priset. Dessa har inte kunskapen nog att inse att deras Core2Duo är så pass efter att den tappat 80% av sitt normala värde om inte mer.

Det jag ser på Tradera är INTE nyskick och priserna jag talar om hittar jag på nyligen avslutade auktioner lol...

3000-4000 på vilket sätt som helst vore supernöjt. Väntar mig inte mer än 4000 men "1000" säljer jag ju nästan bara grafikkortet för.

Dock ska jag höra med föräldrarna vad det är dem försöker bygga och vilka delar de absolut vill ha kvar. Pappa vill Photoshoppa lätt men inte fan behöver de ha ett 560 Ti Hawk + Arctic Cooling Accelero Xtreme III...

Förresten är kylaren (på GPU:n) kompatibel med 770 som jag ska skaffa så den kanske är värd att flytta över om det inte är meckigt... jag kom på nu också att CPU:n har en enorm Zalman-fläkt på också. Kanske användbar till nått.

Permalänk

assås OP vill ha ett högt pris när alla säger något annat försöker han mot bevisa dem? vad är meningen på tråden om du inte vill ta folks svar?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Jag skulle nog ge max 1500kr.
Är ju tyvärr en väldigt gammal platform i dagsläget.
Så typ "sweclockersfolk" är inte rätt marknad för en sån dator.

Men jag tror nog du kan få ut runt 3000kr på blocket.
Det är ju inte en superdålig dator på det sättet.
Men finns inte så mycket uppgraderingsmöjligheter, utan att byta platform helt och hållet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600X | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) 6000MHz | MB: Asus TUF Gaming B650-E | GPU: AMD Radeon RX 7700XT | Chassi: Phanteks XT Pro Ultra | PSU: Corsair RM1000e | SSD: Kingston NV3 NVMe 1TB | Monitor: LG 27GP850 | Tgb: Keychron K8 Pro | Mus: Keychron M2-A1 | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

assås OP vill ha ett högt pris när alla säger något annat försöker han mot bevisa dem? vad är meningen på tråden om du inte vill ta folks svar?

Några snackar uppenbarligen ur röven. Och om de ska säga att jag max kan få en tusing och jag visar att bara grafikkortet säljs för 700 använt så kan de ju åtminstone rätta sig och antaligen skruva upp sina priser eller säga att endast grafikkortet och ssd:n är värda att sälja så kan jag överlåta resten till familjen istället för att skicka med allt gratis.
Edit: vilket förresten inte är helt olikt det som sagts kan jag påpeka men med tanke på att det går mellan 1000 och 4000 så vill jag påstå att experterna är oense.

Skrivet av danne_silver:

Jag skulle nog ge max 1500kr.
Är ju tyvärr en väldigt gammal platform i dagsläget.
Så typ "sweclockersfolk" är inte rätt marknad för en sån dator.

Men jag tror nog du kan få ut runt 3000kr på blocket.
Det är ju inte en superdålig dator på det sättet.
Men finns inte så mycket uppgraderingsmöjligheter, utan att byta platform helt och hållet.

Just därför jag uppgraderar!
Har som sagt inte planerat att själva den till Sweclockers-folk förresten. På Blocket kan väl vilken outbildad dåre som helst sitta och titta och med tanke på vad ojämn min dator är egentligen trots att min pappa jobbat med datorer hela sitt liv så är det uppenbart att om man inte håller sig up-to-date så är det inte kräset eller lätt att hänga med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

Alla drömmare?

Det vore goare.

Dom där annonserna är gamla, alltså har dom inte sålts, alltså var priset för högt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Dom där annonserna är gamla, alltså har dom inte sålts, alltså var priset för högt

Mitten av maj ja, slutet av juni nja, 5 och 12 juli är knappast gammalt? Vet inte om du ser tecken någonstans på hur länge de återuppladdats men jag är väl medveten att de man ser ligga är just osäljbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

Inte göra mycket? Jag spelar då alla släppta spel upp till typ Far Cry 3 på höga-maxade inställningar. Då går exempelvis Crysis 1-2 i 50 fps... har inte prövat nyare. Battlefield 3, Skyrim och andra spel som det spelas mest nu klarar det också minsann och om inte maxade så på höga i alla fall.

3000-4000 på vilket sätt som helst vore supernöjt. Väntar mig inte mer än 4000 men "1000" säljer jag ju nästan bara grafikkortet för.

Bullshit! Du får inga 50fps i crysis! Inte ens i närheten av att maxa Far Cry 3, Battlefield 3 osv Gör jag ju inte ens med mitt GTX 670 + I5 4670k!
1000kr för grafikkortet hoppas du skämtar? 600MAX!

All datorer du länkade är ju betydligt kraftfullare än din dessutom!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

Ja, det är väl den som är slöast. Vore inte värt att köpa en bättre processor begagnat att sälja med om den bottleneckar?

Det jag ser på Tradera är INTE nyskick och priserna jag talar om hittar jag på nyligen avslutade auktioner lol...

Dock ska jag höra med föräldrarna vad det är dem försöker bygga och vilka delar de absolut vill ha kvar. Pappa vill Photoshoppa lätt men inte fan behöver de ha ett 560 Ti Hawk + Arctic Cooling Accelero Xtreme III...

Förresten är kylaren (på GPU:n) kompatibel med 770 som jag ska skaffa så den kanske är värd att flytta över om det inte är meckigt... jag kom på nu också att CPU:n har en enorm Zalman-fläkt på också. Kanske användbar till nått.

Sweclockers test av gtx 560ti i crysis:
http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx...
inga 50fps där inte

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

500 grafik, 400 CPU, 400 SSD, 300 PSU resten kan du skänka bort som du skrev förut. Runt 1500-2000 för paketet är rimligt. Din pappa kanske vet bättre eller vad har han sagt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Bullshit! Du får inga 50fps i crysis! Inte ens i närheten av att maxa Far Cry 3, Battlefield 3 osv Gör jag ju inte ens med mitt GTX 670 + I5 4670k!
1000kr för grafikkortet hoppas du skämtar? 600MAX!

All datorer du länkade är ju betydligt kraftfullare än din dessutom!

Inga 50 fps i Crysis? Kanske var det 40 average? Brukar modda upp inställningarna i första Crysis för att lösa pop-ins. Crysis 2 gick i åtminstone 50 innan grafikpatchen.
Far Cry 3 går bra utan anti-aliasing och Battlefield 3 har jag som sagt spelat på höga inställningar men inte maxat.
På Tradera säljs kortet utan extra kylning regelbundet för 600-700 och med tanke på att kortet skriker och nästan brinner utan kylning så är den som sagt attraktiv.
*** raderat ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

Inga 50 fps i Crysis? Kanske var det 40 average? Brukar modda upp inställningarna i första Crysis för att lösa pop-ins. Crysis 2 gick i åtminstone 50 innan grafikpatchen.
Far Cry 3 går bra utan anti-aliasing och Battlefield 3 har jag som sagt spelat på höga inställningar men inte maxat.
På Tradera säljs kortet utan extra kylning regelbundet för 600-700 och med tanke på att kortet skriker och nästan brinner utan kylning så är den som sagt attraktiv.
Så sluta snacka ur röven.

Varför göra en tråd när du uppenbarligen inte bryr dig ett skit om vad vi skriver??? Du vet ju uppenbarligen redan *host*
Dessutom http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx...
31fps avarage
http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...
29fps avarage
Värt att nämna är väl att betan inte hade alla grafiska effekter heller!
Medium är väl mer realistisk uppfattning?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Jag tycker mister Msch börjar bli lite spydig nu med alla "snacka ur röven"...

Ts om du inte vill ta åt dig de kunniga folkets svar så varför starta en tråd då om du tycker dig veta bättre än oss??

Det är gammal dator som du har och värdet på komponenter och elektronik sjunker direkt när du köpt det nytt. Visst kan du blåsa ngn på blocket och få lite mer pengar, men själva värdet på din dator är inte mer än max 2000:- för den som vet vad det är för delar i.

Kanske modd ska låsa tråden då den börjar gå lite oft?

Mvh

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Msch:

Så sluta snacka ur röven.

Korten har ju ändå kylning -.-
Men släng upp datorn för 4k, någon lika dum som du kanske köper den.

Permalänk
Entusiast

Jag tror såhär beroende på vart du säljer datorn:

Sweclockers och har tur: 1500-2000kr
Sweclockers och har otur: 1000-1500kr

Blocket och har tur: 2500kr
Blocket och har otur: 1500-2000kr

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Tror du fallit offter för ockerförsäljare a la blocket. Nog kanske du skulle kunna få någorlunda för din dator om du har tvivelaktig moral.

Men här på Swec så ser vi saker för vad de är, så vi ger inte höga bud för 4-5 år gammal cpu, moderkort, minnen osv.
Chassit är försumbart om det inte är något ordentligare (och även då är nog andrahands värde nära noll, då en potentiell köpare troligen har ett eget eller inte bryr sig).
Grafikkort "någorlunda", men ingen värsting, aka inget att öka budet för då det kanske behöver bytas ut.
Nätagg likaså.

Så sälj du i styckpris , skippa moralen så kan du kanske få ut lite pengar.

I övrigt en dator som snart kommer synas i soprummen (även om jag självi detta ögonblick skulle ta en eller två till hemmet, men betala för dom vetefan.)

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.