Permalänk
Medlem

*** raderat ***

Skrivet av Extremaz:

Jag tycker mister Msch börjar bli lite spydig nu med alla "snacka ur röven"...

Ts om du inte vill ta åt dig de kunniga folkets svar så varför starta en tråd då om du tycker dig veta bättre än oss??

Det är gammal dator som du har och värdet på komponenter och elektronik sjunker direkt när du köpt det nytt. Visst kan du blåsa ngn på blocket och få lite mer pengar, men själva värdet på din dator är inte mer än max 2000:- för den som vet vad det är för delar i.

Kanske modd ska låsa tråden då den börjar gå lite oft?

Mvh

Jag hör gärna vad fler har att säga med tanke på det stora intresset i tråden och med tanke på att priset har svajat som de har gjort och knappast gett mig någon exakt prisbild ännu.
Från säkert bara 1000 till 3-4000 styckad.

Skrivet av Widholm:

Korten har ju ändå kylning -.-
Men släng upp datorn för 4k, någon lika dum som du kanske köper den.

Har du NÅGONSIN hört ett GTX 560 Ti under load?

Redigerat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Tror du fallit offter för ockerförsäljare a la blocket. Nog kanske du skulle kunna få någorlunda för din dator om du har tvivelaktig moral.

Men här på Swec så ser vi saker för vad de är, så vi ger inte höga bud för 4-5 år gammal cpu, moderkort, minnen osv.
Chassit är försumbart om det inte är något ordentligare (och även då är nog andrahands värde nära noll, då en potentiell köpare troligen har ett eget eller inte bryr sig).
Grafikkort "någorlunda", men ingen värsting, aka inget att öka budet för då det kanske behöver bytas ut.
Nätagg likaså.

Så sälj du i styckpris , skippa moralen så kan du kanske få ut lite pengar.

I övrigt en dator som snart kommer synas i soprummen (även om jag självi detta ögonblick skulle ta en eller två till hemmet, men betala för dom vetefan.)

Att chassit är försumbart begriper jag men om nån sitter och tittar på en dator till sin 15-åring så kostar det ju trots allt några hundralappar med ett chassi om de går butiksvägen.
Jag tänker inte bedra någon men som sagt riktar jag mig inte till entusiast-skaran nu. Själv skulle jag inte alls köpa något annat än en dator där alla komponenterna år nått år och den nya jag köper lär bli 100% 2013 utom typ minnena och skärmen/kringutrustningen.
Grafikkortet och nätagget vet jag att de är någorlunda men agget hade jag faktiskt kört vidare på om jag inte planerat SLI något år in i framtiden.
*** raderat ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

Att chassit är försumbart begriper jag men om nån sitter och tittar på en dator till sin 15-åring så kostar det ju trots allt några hundralappar med ett chassi om de går butiksvägen.
Jag tänker inte bedra någon men som sagt riktar jag mig inte till entusiast-skaran nu. Själv skulle jag inte alls köpa något annat än en dator där alla komponenterna år nått år och den nya jag köper lär bli 100% 2013 utom typ minnena och skärmen/kringutrustningen.
Grafikkortet och nätagget vet jag att de är någorlunda men agget hade jag faktiskt kört vidare på om jag inte planerat SLI något år in i framtiden.

*** raderat ***

Trådens syfte är som sagt att få en bättre prisbild som jag hittils inte lyckats få ner till en endaste värdesiffra.

Vadå prisbilden varierar från person till person? tycker alla sagt 1000-2000kr
Tycker du kan gå och anmäla dig själv dock. För du är ju inte så jäkla trevlig direkt!

Redigerat
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

OP har dock rätt, folk har bara plockat siffror ur luften efter att ha funderat på vad just de skulle vara villiga att ge för en maskin med de prylarna. Det är ju inte många som gett ett förslag efter att ha bildat sig en uppfattning från faktiska försäljningar. Du verkar ju ha koll på en del, men här kommer lite siffror på det jag har koll på.

Den prollen tillsammans med mobo och RAM gick för ca 6 månader sedan för ca 1100:- här på Swec marknad (jag bjöd själv upp till 1000:-, men förlorade flera budgivningar). Tror inte du kan få någon bättre värdering än så.
Windows har jag sett några gånger, fullversion och då har marknadspris legat på ca 400:-. Själv bjöd jag då 350:-. Du har inte skrivit om det är fullversion eller OEM, vilket förstås spelar roll.
Chassi + PSU kan du nog få 4-500:- för tillsammans. Problemet är ju att nytt chassi + nytt agg kostar inte så himla mycket idag och ditt chassi är ju redan ett budgetalternativ. Men som en "feature" till agget fungerar det säkert:)
Diskarna är svårare, men du borde nog kunna få 500 för SSD:n och 1-200 för HDD.

Sedan är förstås frågan om du tror att du får bättre betalt för sakerna enskilt här på Swec marknad eller som paket på blocket, men en snabb sökning på q9550 på blocket verkar tyda på att du får bättre betalt om du säljer delarna var och en för sig på Swec, för som någon sa, här värderas de efter vad de faktiskt kan, inte hur mycket hype det är kring just det modellnumret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Vadå prisbilden varierar från person till person? tycker alla sagt 1000-2000kr
Tycker du kan gå och anmäla dig själv dock. För du är ju inte så jäkla trevlig direkt!

1500-2000
3000
2000-2500 eller 3000-4000 löst
1000-1500
2000
Och vid det här laget började någon gnälla på mig
1500-3000
1500-2000
Gnäll
Gnäll
Gnäll
1000-2500
Ärlig talat ge upp

Tycker alla gnällspikar kan lämna tråden så slipper ni plocka på er anmälningar för jag vill gärna höra vad alla människor som inte är uppe inatt efter nollslaget tycker om datorn också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

OP har dock rätt, folk har bara plockat siffror ur luften efter att ha funderat på vad just de skulle vara villiga att ge för en maskin med de prylarna. Det är ju inte många som gett ett förslag efter att ha bildat sig en uppfattning från faktiska försäljningar. Du verkar ju ha koll på en del, men här kommer lite siffror på det jag har koll på.

Den prollen tillsammans med mobo och RAM gick för ca 6 månader sedan för ca 1100:- här på Swec marknad (jag bjöd själv upp till 1000:-, men förlorade flera budgivningar). Tror inte du kan få någon bättre värdering än så.
Windows har jag sett några gånger, fullversion och då har marknadspris legat på ca 400:-. Själv bjöd jag då 350:-. Du har inte skrivit om det är fullversion eller OEM, vilket förstås spelar roll.
Chassi + PSU kan du nog få 4-500:- för tillsammans. Problemet är ju att nytt chassi + nytt agg kostar inte så himla mycket idag och ditt chassi är ju redan ett budgetalternativ. Men som en "feature" till agget fungerar det säkert:)
Diskarna är svårare, men du borde nog kunna få 500 för SSD:n och 200 för HDD.

Sedan är förstås frågan om du tror att du får bättre betalt för sakerna enskilt här på Swec marknad eller som paket på blocket, men en snabb sökning på q9550 på blocket verkar tyda på att du får bättre betalt om du säljer delarna var och en för sig.

OEM antar jag, studentlicens. Skrev mest med det så att man begriper att man inte måste betala 700 för eget Windows när man köper den och det fungerar såvitt jag vet tills man byter moderkort vilket inte är aktuellt eftersom det är moderkortet som säljs bland annat.
Tack för ett väldigt hjälpsamt inlägg annars!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

1500-2000
3000
1000-1500
2000
1500-3000
1500-2000
Gnäll
Gnäll
Gnäll
1000-2500
Ärlig talat ge upp

Tycker alla gnällspikar kan lämna tråden så slipper ni plocka på er anmälningar för jag vill gärna höra vad alla människor som inte är uppe inatt efter nollslaget tycker om datorn också.

1500-2000 #2
3000 (löst) #6
2000 #9
2500 3000-4000 (löst) #12
2500 #13
Troligen 1000 men max 1500 #14
2000 #15
1500-3000 blocket #18
1500-2000 #24
1000-2000 swec 1500-2500 blocket #30
50 #37

Vad jag ser 1000-2500 som paket. Löst 3000. Verkar vara vad dem flesta ser

Min åsikt:
windows 7 32bit 50-100
ssd 300-400
chassi 50-100
nättagg med tanke på att det förmodligen är ganska gammalt 100-200
moderkort, cpu, ram 400-600
grafikkort 500
hdd 50-150 (förmodligen ganska många år på nacken)

Totalt 1450-2050

*** redigerat ***

Jag sålde lite 1156 grejer nyligen cpu (i5-760), ram, mobo, ljudkort för 900kr och då är dem här grejerna mycket mer aktuella och snabbare än dina.

Redigerat
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Proffsmobbare

Q9550 går fortfarande att kränga av rätt lätt, samma med GTX560Ti (kylaren hjälper förmodligen inte priset, men kan hjälpa dig att få det sålt snabbare) och SSDn om du skulle sälja i delar. PSU har folk alltid nytta av.

Där har du det som är värt pengar i datorn, kolla runt begagnatpriserna på just dessa delar så får du ett paketpris som är rimligt.

Det som kallas för "SweClockers-värdering" är en väldigt hård värdering om vad som anses vara okej mellan användare till användare här på forumet. Du kan förmodligen få en del mer på Blocket och Tradera men det är mer en "okunskapsbonus" än rent värde.

Värde är ju också väldigt diffust som term, värde är precis så högt som någon är "dum nog" att betala för något. Väldigt svårt att diskutera, bara ge riktlinjer efter erfarenhet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Msch:

Det beror helt på vilket märke och vilken modell det är.

Permalänk
Medlem

Vissa delar av datorn är värda en del, som andra också tidigare sagt. Men max 3000kr är ganska vettigt pris, vad som drar ner är 32-bit OS, CPU och RAM-minnena. Vad som drar upp är grafikkort, SSD och sedan chassi med nätagregat kanske man kan sälja för 5-700kr tillsammans.

Bara för SSD:n skulle jag ge 450kr
Ett bra tummåt för en lite äldre begagnad dators/delars värde är halva priset av dagspriset nytt.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Tja

Windows Experience Index är totalt skräp och betyder inte ett sk*t rakt ut sagt. 3D Mark och Unigine och aktuella spel tester är det som gäller för utvärdering av en dator. Men Men nu till saken.

Kan säga så här att behåll dessa delar till ditt framtida bygge då dessa delar inte är så dåliga.

Fractal design tesla 650w
Intel 330 120gb
500gb samsung kanske
GTX 560Ti

ssdn är bra och Teslan är inte så dålig heller och 560TI:t kan du ha kvar innan du skaffar nytt graffekort t.ex. och samsungen kan man ha som lagring.

Resterande delar är dock inte så mycket o hänga i granen och du får nog högst iallafall ca 1000kr för mobo+cpu+ram om du har tur, då dom är flera generationer gamla delar. Och om du nu skulle sälja allt i delar så kan du nog få ca 700kr för 560TI, ca 500kr för ssdn och Teslan runt 350-400kr. Samsungen max 200kr skulle jag ge för sakerna om jag köpte datorn.

Så allt går på runt 2,5-3k som dom flesta säger. På Blocket kan du nog få mellan 3-4k beroende på hur noobig köpare man får

Kan också passa på och säga att 560TI klarar av crysis på HIGH med FXAA, Crysis 2 på HIGH med FXAA och BF3 allt på HIGH med 2xAA. Alla spelade i 1080p, har själv ägt ett Asus 560ti dc2 top så kan intyga detta, spelen kördes med FXAA från nvidias kontrollpanel utom BF3 som redan har stöd fört
+ att kylaren lätt som ett jetplan och hördes även genom hörlurarna, mitt 670 låter som en mygga jämfört med 560ti:t

P.S Det hjälper inte att bli arg på oss på sweclockers då det var du som sökte hjälp och fick svar, titta i framtiden i marknaden och kolla vad delarna går för så du kan bilda en uppfattning av vad sakerna går för

MVH KillerX

Visa signatur

Gaming: Sabertooth P67 B3 & i7 2600k @4,2Ghz 1,28v kylda av EK H30 HFX + EK Mosfet loop | MSI GTX 770 Lightning 1320/ 7400 | Patriot Viper 3 IEM LE 16GB CL9 1600mhz | OCZ V4 128GB System/Spel + A-Data S510 120GB Spel + 3,5TB lagring | Corsair TX V2 850w | SoundBlaster ZxR + Qpad QH-90 | 298X4QJAB + Dell 19" | Aquarius X90 | Win 7 x64
Tablet: Nexus 7 LTE PA 4.4, Samsung Galaxy Player 5 CM 11 Mobil: Xperia Z2 RomAur v4.0

Permalänk
Avstängd

*** raderat ***

Sedan ingen värdesiffra? Du är ju för tusan blind. Minst 5 pers har sagt mellan 2000-2500 men det vägrar du acceptera för att du tror att du ska få det dubbla..

Skrivet av Msch:

Beror helt på kylaren. En DCIIU kylare från Asus låter inte i närheten av vad stockkylaren från tex. ett GTX 570 gör. Brorsans GTX 560TI låter inte direkt högt. Allt man gör är ett smått brummande med en fläktkurva genom MSI Afterburner.

Redigerat
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

*** raderat ***

Skrivet av Tumnus:

Du vet väl att det är emot reglerna att posta reglerna va? Du ska anmäla inte posta ett par paragrafer.

Sedan ingen värdesiffra? Du är ju för tusan blind. Minst 5 pers har sagt mellan 2000-2500 men det vägrar du acceptera för att du tror att du ska få det dubbla..

Beror helt på kylaren. En DCIIU kylare från Asus låter inte i närheten av vad stockkylaren från tex. ett GTX 570 gör. Brorsans GTX 560TI låter inte direkt högt. Allt man gör är ett smått brummande med en fläktkurva genom MSI Afterburner.

Värdesiffran har dock gått mellan 1 och 3. Du är för tusan både blind och dum.
Att posta regler är inte mot reglerna och det är sannerligen nödvändigt för fler användare och säkert många som inte ännu gett sig in i tråden att läsa dessa.
Om du som sagt känner ett sånt jävla drag i att komma och vara nedsättande kan du som sagt lika gärna ta det till en annan tråd, gärna på Flashback.

Ser inget vidare värde i den här tråden. TobiasJ gav mig informationen jag behövde och jag ser inte särskilt många fler hjälpsamma inlägg på ingång så den kan låsas.

Redigerat
Permalänk
Medlem

Är väl ingen i världen som vill betala nåt för den CPUn?

Sälj i stycken och få några tusen om du har tur..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Är väl ingen i världen som vill betala nåt för den CPUn?

Sälj i stycken och få några tusen om du har tur..

Det verkar som tur vara vissa som är redo att betala en del för den. Ovan snackades det om mobo+processor+ram som gick för 1100 här på Sweclockers och jag har redan fått bud på 400 dock är jag inte beredd att sälja den ännu på ett par veckor.

Permalänk
Skrivet av Msch:

Vad är otrevligt med att ifrågasätta någon? Däremot tycker jag att det är oförskämt att storma in i någons tråd och säga att de ska stänga ner tråden eller bossa runt som om de visste bättre än andra utan att visa några som helst tecken på expertis.
Tycker inte att de många medlemmar i denna tråden inte har visat någon trevlighet eller sakliget. Ett jävla fullmånebeteende är det.

Att posta regler är inte mot reglerna och det är sannerligen nödvändigt för fler användare och säkert många som inte ännu gett sig in i tråden att läsa dessa.
Om du som sagt känner ett sånt jävla drag i att komma och vara nedsättande kan du som sagt lika gärna ta det till en annan tråd, gärna på Flashback.

Ser inget vidare värde i den här tråden. TobiasJ gav mig informationen jag behövde och jag ser inte särskilt många fler hjälpsamma inlägg på ingång så den kan låsas.

Såklart siffran är olika för okunniga och kunniga personer? Skulle aldrig ge 400spänn för cpu som någon sa. Och vadå vet du hur mycket det låter i load?! FiNns asus och gigabytes kylare som inte låter i närheten som referens. Sedan din dryghet gör att jag personligen aldrig skulle köpa ett kort som DU har bytt kylare på, skulle inte ens köpt ett chassi från dig med dina prisfantasier.
Så släng ut den på tradera så får du vad du får!

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har säkert missat något (har bråttom iväg), men försökte ändå radera och redigera något för att ge tråden en chans. Orsaken är uppenbar, alltså forumets trivselregler.

Jag ber er därför lugna ner diskussionen, och det gäller både TS och de som svarar. TS måste acceptera att svaren kanske inte uppfyller dennes önskningar, och andra behöver inte klanka ner på att någon önskar sig mer.

Om tråden ändå fortsätter i samma otrevliga ton kommer den att låsas.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Glöm inte att återkomma till tråden och berätta vad du fick för dina delar, kan vara nyttigt för någon som är i din situation och skall sälja liknande grejer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

2000:- är det värt. Ingen tvekan om den saken.

Vad man få få folk att betala på blocket är en annan sak.

Många använder fortfarande DDR2. Med det i åtanke så borde det inte vara så svårt att sälja ett paket med MB+CPU+RAM+OS.
32 bit OS är ingen katastrof (men det motiverar inga stora pengar) iom att personen som köper ett sådant paket inte tänkt lägga pengar på mer RAM. Det är ett budgetpaket som aldrig kommer att uppgraderas, utan håller så länge det håller.

Det vore superenkelt att sälja GPU eller SSD här på swec. På blocket är det nog enklare med en komplett dator än ett MB+CPU+RAM+OS-paket.
Du får nog mest betalt på blocket.

Permalänk
Medlem

Är det en student-licens via dreamspark eller via mecenat? För en via dreamspark får du nog inte skicka med, för det är väl samma regler som för msdn där om jag inte missminner mig.

Tror dock du ska sälja på blocket där du kan få en köpare som vill ha en dator som funkar till spel för en billig peng. 560 stod sig väldigt bra väldigt länge och är ett bra kort. Köpare där är mest troligt inte heller intresserade av att uppgradera senare.

Dock är det en sorlig marknad för begagnade datorer. Man kan köpa en ny dator för några få tusenlappar med ok grafik. Man kan få en stationär ganska ok alienware x51 för 6000 med rabattkod som finns lite överallt.

Så 3000 på blocket är mitt bud

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msch:

1500-2000
3000
1000-1500
2000
1500-3000
1500-2000
Gnäll
Gnäll
Gnäll
1000-2500
Ärlig talat ge upp

Dold text

Där får du alltså ett genomsnittligt pris på 1500-2000 kronor.

Du öppnade en tråd där du fråga om folks åsikter av vad din dator kan vara värd. Du fick dem men började genast tjafsa emot.
Ta åt dig istället och förstå att många här har mycket erfarenhet av datordelars värde och har en ganska bra uppfattning av marknaden.

jag tror säkert att du kan lyckas få ut några kronor mer, men din dator är inte värd mer än vad folk är villiga att betala och detta har du hört.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Inaktiv

Sätt ett bud på 2500 men förvänta dig att gå ner lite om folk prutar, tycker jag låter väldigt rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Är det en student-licens via dreamspark eller via mecenat? För en via dreamspark får du nog inte skicka med, för det är väl samma regler som för msdn där om jag inte missminner mig.

Tror dock du ska sälja på blocket där du kan få en köpare som vill ha en dator som funkar till spel för en billig peng. 560 stod sig väldigt bra väldigt länge och är ett bra kort. Köpare där är mest troligt inte heller intresserade av att uppgradera senare.

Dock är det en sorlig marknad för begagnade datorer. Man kan köpa en ny dator för några få tusenlappar med ok grafik. Man kan få en stationär ganska ok alienware x51 för 6000 med rabattkod som finns lite överallt.

Jag är också ganska säker på att studentlicens inte får säljas vidare utan är kopplat till en person, så därmed blir det lättare att sälja allt var för sig istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Såklart siffran är olika för okunniga och kunniga personer? Skulle aldrig ge 400spänn för cpu som någon sa. Och vadå vet du hur mycket det låter i load?! FiNns asus och gigabytes kylare som inte låter i närheten som referens. Sedan din dryghet gör att jag personligen aldrig skulle köpa ett kort som DU har bytt kylare på, skulle inte ens köpt ett chassi från dig med dina prisfantasier.
Så släng ut den på tradera så får du vad du får!

Har prövat 3 560. Vad jag minns väsnades alla vilket kanske kan skyllas på att de första var defekta men jag vet att det inte bara är jag som sitter på ett av den modellen jag har nu och den både blev varm och väsnades innan jag böt kylare.
Jag skulle personligen aldrig sälja till dig.

*** raderat ***

Skrivet av orig_rejser:

Via Mecenat, måste kolla hurpass de får överföra sig då alltså.

*** raderat ***

Redigerat
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Msch:

*** raderat ***

Då är värdet mellan 1-3. Använd huvudet. Alltså 3 tusen en bra dag och rätt köpare och ett tusen om du har enormt med otur.

Skrivet av Msch:

Har prövat 3 560. Vad jag minns väsnades alla vilket kanske kan skyllas på att de första var defekta men jag vet att det inte bara är jag som sitter på ett av den modellen jag har nu och den både blev varm och väsnades innan jag böt kylare.
Jag skulle personligen aldrig sälja till dig.

Vad för hjälp har jag vägrat acceptera? Var har jag fel? Vad får dig att tro att jag inte läst varje inlägg i hela tråden? Det är uppenbarligen retoriska frågor då jag läst varje inlägg i hela tråden.
Jag HADE kunnat ta första gången någon sa att jag inte får mer än 1500 och slängt upp allt till det priset direkt och sannolikt förlorat pengar. Jag HADE kunnat ”lägga av” och låta tråden låsas men sedan fick jag ett hjälpsamt inlägg av TobiasJ. Så det var väl tur att jag inte gjorde det?
TobiasJ svar var i runda slängar vad jag behövde.

Via Mecenat, måste kolla hurpass de får överföra sig då alltså.

Började tjafsa emot?!
Jag hittade FYRA Blocket-annonser som lade upp sina datorer för betydligt stora summor och frågade om de var drömmare, är det att tjafsa emot?!
Samt idioter som Silcan som har redan det fjärde inlägget och tjaffsar om att sälja sin gamla dator till hälften av nypriset när han köpte den när jag snackar om att sälja sakerna till hälften av vad de kostar i butik idag som en grundläggande riktlinje för vad en konsument skulle tycka var värt istället för att gå till butik.
Sedan drar fler in med felaktig information som någon som säger att han skulle ge 2000 max men det var inte riktigt vad jag frågade och MÅNGA har påstått att jag bara kan få några hundra för grafikkortet när jag själv tittade på Tradera av en slump och ser att det säljs för 600-700 regelbundet.

Ser som sagt inte anledning i att tråden ska vara öppen längre eftersom alla bara antagligen instämmer i det 2000-3000 som jag redan vet eller gnäller järnet.

Du fick ett pris efter du frågat om det. Så fort du fick det så började tjafset "Inte mer?" och när fler och fler sa "inte mer" så började du mer eller mindre klanka ner på dessa eftersom "På tradera är det faktiskt så här..". Du har fått ett ungefärlig värde. Om du väljer att lägga upp komponenterna för det priset är helt upp till dig. Om du får det sedan sålt för mer än värdet så är det bara att gratta dig åt att du lyckades locka till dig någon som gav ett överpris.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Bullshit! Du får inga 50fps i crysis! Inte ens i närheten av att maxa Far Cry 3, Battlefield 3 osv Gör jag ju inte ens med mitt GTX 670 + I5 4670k!

Vilken upplösning?
Jag har Q9650 på 4GHz och 660 Ti. Kör ultra på 1920x1200 och ligger oftast på 60 fps, ibland nedåt 50-55...

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Det går nog att betrakta frågan om värdering som uttömd. Om TS är av annan mening kan du kontakta administrationen på http://www.sweclockers.com/kontakt.

En värdering kan göras i forumet, men för eventuell handel gäller Marknaden.

/KimTjik