Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Ja, nog är där några heta titlar.

Till exempel Watch Dogs, Batman: Arkham Origins och FIFA 14. Jag vill även vara sugen på Battlefield 4, men eftersom trean var en ganska stor besvikelse, försöker jag hålla tillbaka hajpen.

Var trean en ganska stor besvikelse? Fyfan, då kan du ta och slänga fyran i papperskorgen direkt kan jag säga. Känns som att serien är inget för dig då trean är jäkligt bra och älskas av väldigt många världen runt.

Digital Trends – Best FPS
Digital Trends – Best Graphics
Game Informer – Best Shooter
GameSpy – Best First-Person Shooter
GameSpy – Best Graphics
GameSpy – Best Audio
GameSpy - Best MP
Machinima - Best Shooter
1UP.com - Best PC Game
1UP.com - Best Shooter
Big Picture Big Sound - Top 10 Best Games of E3 2011, 1st
Shortlist (UK) - Best Game
Zoo (UK) - Best in Show
Jeuxvideo.com (France) – Best PC Game of E3
Spaziogames.it (Italy) – Best Shooter
Spaziogames.it (Italy) - Best Multiplayer
Meristation (Spain) – Best PC Game
Realidad 2.0 (Spain) - Best Shooter
Realidad 2.0 (Spain) – Best Graphics
FPS Guru – Best Multiplayer
Best Shooter, 2011 IGN People's Choice Award
Best Multiplayer Game, 2011 IGN People's Choice Award
Best Xbox 360 Shooter, Best of 2011 IGN Award & 2011 IGN People's Choice Award
Best Xbox 360 Multiplayer Game, Best of 2011 IGN Award & 2011 IGN People's Choice Awar
Best PS3 Shooter, 2011 IGN People's Choice Award
Best PS3 Multiplayer Game, Best of 2011 IGN Award & 2011 IGN People's Choice Award
Best PC Shooter, Best of 2011 IGN Award & 2011 IGN People's Choice Award
Best PC Multiplayer Game, Best of 2011 IGN Award & 2011 IGN People's Choice Award

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av astros:

var e Gta V

Det kommer inget GTA V till PC, kommer det något så lär det inte komma i år.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Måste fråga, vart har du köpt Shin Megami Tensei 4 ifrån? Och om det är import så har du en svenskköpt 3DS? Nämligen själv småsugen på det!

Tyvärr äger jag en US 3DS samt ja det är Import. 3DS är tyvärr region låst.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Verkar inte komma nått seriöst RPG, är RPG torka nu tills nästa år Jaja får spela lite skyrim och Fallout new vegas igen i väntan på nått seriöst.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Verkar inte komma nått seriöst RPG, är RPG torka nu tills nästa år Jaja får spela lite skyrim och Fallout new vegas igen i väntan på nått seriöst.

Kände lite likadant! Redan "klar" med Skyrim och expansioner men FNV kan man spela igenom ett par gånger.

Sitter just nu med The last of us och tänker då och då hur grymt bra Fallout är. När man inte spelar det saknar man det.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av skogsvilden:

Splinter Cell har väl inte varit spelbart sedan Chaos Theory...

Inte med den attityden iaf.

Jag gillade double agent och Conviction*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av zauii89:

Det finns absolut ingen anledning att gilla f1 2013 när detta finns och kommer och smiskar allt inom racing.
Alphan är redan nu det bästa jag kört och snyggt så in i helvete.

http://www.youtube.com/watch?v=aDp1muxdkbY

As for the list måste jag säga att Rise of the Triads verkar riktigt grymt och retro värdigt till sin 90-tals variant.

Går ju inte att skaffa längre! måste man vänta tills open beta eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Battlefield är de stora spelet som kommer spelas i 100 tals timmar garanterat. Finns väl lite som man är orolig över på 4:an men hoppas de skapar något som passar lite olika spelstilar, sålänge commandern inte får för mkt styrka så att en dåligt lag blir ännu sämre och att man som infanteri-soldat blir nermejad av diverse flygfordon.

Annars är de väl Splinter Cell + Watchdogs som är heta. GTA hade ju varit guld men det får väl PC-spelare vänta en evighet på.
Saints Row kommer väl få danka av några av mina timmar i väntan på BF4 de med!

Blir nog en grym spelhöst! Känns fel att längta till hösten när sommaren är här men är man en gamer så är man!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Saknar GTA 5 på listan det kommer väl också i år till pc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k:

Standalone? Nice!

Skickades från m.sweclockers.com

Båda spelen, yes. Sedan vet man ju aldrig om DayZ håller tidsplanen den här gången. Renegade X går enligt planerna dock. Är i den stängda betan.

Skrivet av foxzox7:

Längtar mest till command and conquer...

Det enda Command & Conquer som planeras till hösten/tidig vinter är C&C Renegade X...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av gendiish:

Saknar GTA 5 på listan det kommer väl också i år till pc?

Den frågan verkar loopas om och om igen.

Det är inte officiellt huruvida GTA5 kommer till PC eller inte. Det finns rykten som gör gällande att Rockstar har haft anställningar ute angående portning till PC vilket gör att man kan dra vissa slutsatser.

Det är det hela.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Det spelet jag ser mest fram emot är i alla fall Amnesia: A machine for pigs

De verkar sämre än första. Men ska givetvis spelas

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

1. Total war: Rome II
2. GTA 5
3. Battlefield 4

Permalänk
Medlem

Ingen Command & Concquer (Generals) announcment än? Ska ju komma 2013

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Var trean en ganska stor besvikelse? Fyfan, då kan du ta och slänga fyran i papperskorgen direkt kan jag säga. Känns som att serien är inget för dig då trean är jäkligt bra och älskas av väldigt många världen runt.

Digital Trends – Best FPS
Digital Trends – Best Graphics
Game Informer – Best Shooter
GameSpy – Best First-Person Shooter
GameSpy – Best Graphics
GameSpy – Best Audio
GameSpy - Best MP
Machinima - Best Shooter
1UP.com - Best PC Game
1UP.com - Best Shooter
Big Picture Big Sound - Top 10 Best Games of E3 2011, 1st
Shortlist (UK) - Best Game
Zoo (UK) - Best in Show
Jeuxvideo.com (France) – Best PC Game of E3
Spaziogames.it (Italy) – Best Shooter
Spaziogames.it (Italy) - Best Multiplayer
Meristation (Spain) – Best PC Game
Realidad 2.0 (Spain) - Best Shooter
Realidad 2.0 (Spain) – Best Graphics
FPS Guru – Best Multiplayer
Best Shooter, 2011 IGN People's Choice Award
Best Multiplayer Game, 2011 IGN People's Choice Award
Best Xbox 360 Shooter, Best of 2011 IGN Award & 2011 IGN People's Choice Award
Best Xbox 360 Multiplayer Game, Best of 2011 IGN Award & 2011 IGN People's Choice Awar
Best PS3 Shooter, 2011 IGN People's Choice Award
Best PS3 Multiplayer Game, Best of 2011 IGN Award & 2011 IGN People's Choice Award
Best PC Shooter, Best of 2011 IGN Award & 2011 IGN People's Choice Award
Best PC Multiplayer Game, Best of 2011 IGN Award & 2011 IGN People's Choice Award

Dold text

Och man kan nog säkert få fram en lika stor lista som hyllar Twilight filmerna och Jonas Brothers...

Du kanske tyckte BF3 var kul men jag och många andra tyckte inte det.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av zauii89:

Det finns absolut ingen anledning att gilla f1 2013 när detta finns och kommer och smiskar allt inom racing.
Alphan är redan nu det bästa jag kört och snyggt så in i helvete.

http://www.youtube.com/watch?v=aDp1muxdkbY

As for the list måste jag säga att Rise of the Triads verkar riktigt grymt och retro värdigt till sin 90-tals variant.

Går ju inte att skaffa längre! måste man vänta tills open beta eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det enda jag verkligen ser fram emot på listan är Watch Dogs. Mer eller mindre tv-serien Person of Interest i spelform. Ska verkligen bli spännande!

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem

BF4 ser lite intressant ut men mer än det så är det inget som ser så grymt intressant ut :/ Det Spelet som är det som jag och kompisarna ser mest fram emot är Wildstar. Stort nytt MMORPG som ser lovande ut. Dock finns det ingen mer info om när det kommer mer än att de har sagt någon gång under 2013.

Kan varmt rekommendera att ta en titt på det om man är det minsta intresserad av MMORPG's

Permalänk
Medlem

Brave new World har precis inhandlats och är klart att spelas mycket snart Enligt Steam har jag lagt ner 894 timmar på Civ V hitintills hur många timmar jag har lagt ner på Civilization sedan det släpptes för första gången till Macintosh 1991 vet jag inte men troligtvis mångdubbelt mer.

Troligtvis kommer jag att spela detta episka spel många år till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellzter:

Hur kan Disney's Planes: The Videogame vara med medans de har glömt GTA V???

GTA V är inte annonserat till PC än, så det platsar inte riktigt på listan

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk
Medlem

BF4 kunde lika gärna vara ett expansionspaket till BF3 om man bedömmer gameplay som finns på YouTube. Ser ju näst intill identiskt ut.

Blir väl att mjölka nu men det är la så spelindustrin går till.

Nae, blir att vänta på Rome 2 och även DayZ standalone.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
SpelClockers

väntar på Europa Universalis 4 ska bli kul med det nya trade rut systemet vilket kommer göra kolonier mer lönsamma You don't win you conquer
har kört grand Strategy från Eu 1 och kört alla

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Kanske köper BF4, men troligen inte. Köper det hellre till PS4 så slipper man fuskare och webbrowser skiten.
Känns som om man borde kränga speldatorn.

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Kanske köper BF4, men troligen inte. Köper det hellre till PS4 så slipper man fuskare och webbrowser skiten.
Känns som om man borde kränga speldatorn.

Inte mycket fuskare till bf3, tror jag inte varit med en enda på väldigt lång tid. Spelar du på rätt servrar med PB på.
Webbbrowser till servrarna är enligt mig grymt, var väldigt tveksam i början men nu är de jävligt gött. Dock kan jag tycka att de borde ha både och, en in-game och ha kvar den dom har nu!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av White.By.Design:

Kattguld ja.

COD serien äger...så jäkla bra spel,,bara hoppa in å lira någon bana när man inte har så mycket tid för spel..roligt..kräver inte en monsterdator för att få ut 120 fps..så ett helt klart köp varje release och map-pack ! å vafan kattguld blänker det åxå !

Kan ju ha och göra med att de använder samma motor som de hade i MW1..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Total War: Rome 2 <3

Bara de har fixat laddningstiderna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vexo:

Bara de har fixat laddningstiderna.

Har inga problem med laddningstiderna i något av spelen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Vexo:

Bara de har fixat laddningstiderna.

SSD!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Denna höst blir det nog läge att införskaffa sig en ny dator tror jag. Vore riktigt nice särskilt med tanke på BF4 och Black flag och framför allt Rome Total War 2!

Spelat Rome Total War sedan år 2008, och jag har i princip aldrig tröttnat! Har det alltid installerat, så bara börja köra om jag tröttnat på något annat spel och det tar aldrig slut, varje campaign är unik! ^^ I längden kan det bli tråkigt men i inte i samma nivå som Empire TW och Napoleon TW.

Ett spel som däremot måste ligga på listan är Amnesia a machine for pigs. Förra spelet blev ju utnämnt till ett av världens mest äckliga spel! Vågade aldrig spela klart det, fy fan vad otäckt det var! :S Grafiken var okej men storyn var sjukt bra!

Trailers för dom som är intresserade. (Sänk volymen och var beredd på att bli skrämd!)

Sweclockers, glöm inte lägga till Amnesia 2 i listan tack. Dom har release Q3 enligt deras någon hemsida. Fast vem vet, dom kanske skjuter upp release en tredje gång? ^^ Dom vill ju släppa ett komplett och buggfritt spel, dom tänker inte bara på alla pengar vid release som EA-games och dom de distribuerar.

Skrivet av Naxos:

Kanske köper BF4, men troligen inte. Köper det hellre till PS4 så slipper man fuskare och webbrowser skiten.
Känns som om man borde kränga speldatorn.

Den support man har fått från BF3 suger ju totalt och det enda dom glädjer sig åt är de miljarder man tjänar vid release. Tror inte det släpps några fler patchar för BF3 och har DICE ihop med EA-games gått mer åt pengaintresse än kundintresse så är nog BF4 inte värt pengarna. Personligen kommer jag avvakta jävligt mycket innan jag möjligtvis köper BF4. Ångrar emellanåt köpet av BF3, särskilt de första månaderna då spelet var sjukt buggat.

Kommer nog avvakta vid release av samtliga spel faktiskt, ska själv göra research och höra mig för med recensioner osv, ifall det är buggfritt, bra utvecklat, om det har något underhållningsvärde mer eller mindre.

Skrivet av Wh1spY:

Det kommer inget GTA V till PC, kommer det något så lär det inte komma i år.

Är du säker på det? En kompis till mig sa nämligen att det skulle släppas till PC och att han skulle börja rusta upp datorn lite för det. Nog för att det må vara ett konsolspel men fyran släpptes ju till dator?

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Batman na na na na na na Origins