Frågor om Audio Technica ATH-M50

Permalänk
Medlem

Frågor om Audio Technica ATH-M50

Köpte ett par AKG K240 Studio men är inte helt nöjd med dom faktiskt, jag tycker dom sitter obekvämt på min skalle, gillar inte riktigt ljudet och sen behöver man en hörlursförstärkare. Jag har fortfarande möjlighet att returnera dom och har läst lite om Audio Technica ATH-M50 som folk verkar hylla.

Är dom mer lättdrivna? Känns ljudet mer tightare och inpå, inte lika distanserat som jag upplever att K240 gör? Jag ska framförallt ha dom till metal, klassisk hårdrock osv fungerar dom bra till den typen av musik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Köpte ett par AKG K240 Studio men är inte helt nöjd med dom faktiskt, jag tycker dom sitter obekvämt på min skalle, gillar inte riktigt ljudet och sen behöver man en hörlursförstärkare. Jag har fortfarande möjlighet att returnera dom och har läst lite om Audio Technica ATH-M50 som folk verkar hylla.

Är dom mer lättdrivna? Känns ljudet mer tightare och inpå, inte lika distanserat som jag upplever att K240 gör? Jag ska framförallt ha dom till metal, klassisk hårdrock osv fungerar dom bra till den typen av musik?

Nästan alla lurar kan lyfta med en riktigt bra lurstärkare,men athm50 behöver nödvändigtvis det inte även om det inte skadar.
Ja luren borde passa din musiksmak.

Permalänk
Avstängd

Har använt athm50 i 6 mån typ och de är riktigt bra, skön bas.

Permalänk

Har ATH-M50 och de är underbart bra.
Redigt mycket bas, utan att den tar över.
Bra och fyllig ljudbild, man blir liksom omsluten av ljudet.
Otroligt härliga att ha på sig, man märker nästan inte att man har dem efter ett tag!

Lätt värt pengarna!

Edit: kör mina i ett Xonar DX och har inga problem med klent eller platt ljud, och ett DX har ingen hörlursförstärkare.
De går även bra i telefonen(Nexus 4), men basen försvinner något, och ljudet blir lite plattare. Dock är volymen inga problem.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

M50 saknar bra mids som är viktigt för din musiksmak, jag skulle själv satsa på Sennheiser: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=179726

Edit: Har dem själv, testade dem emot ett flertal andra stora märken såsom akg, beyerdynamics, osv i 2000kr klassen innan jag köpte dem. Även väldigt lättdrivna.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB