Permalänk
Medlem

Flikar i fierfox

Har ett irriterande problem med firefox. När jag klickar på länkar på en sida, öppnas en ny flik (vilket är rätt) men den fliken blir inte aktiverad trots jag vill det. Har redanmarkerat under inställningar "När jag öppnar en ny flik, flytta genast fokus till den".
Jag vill kunna öppna länkarna i nya flik och vara kvar på huvudfliken med länkarna.
Någon som vet vad detta beror på?

Permalänk
Medlem

jag vill alltså se den nya fliken som öppnas

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så måste du förutom att "När jag öppnar en ny flik, flytta genast fokus till den" så måste du högerklicka på länken och välja "öppna länk i ny flik"
Funkar bra för mig, ser direkt den nya fliken, dock sidan med länkarna blir förstås ur fokus.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

hade samma problem. lösningen heter tab mix plus. det är en add on (tillägg) till firefox.

Permalänk
Medlem

var hittar jag det tillägget?

Permalänk
Medlem

är det möjligen så att man ska ändra något i about:comfig isåfall vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Ser inte vad detta tillför diskussionen i tråden.

Permalänk
Medlem

tack tab mix plus fungerar det är ett bra tillägg med mycket praktiska inställningar det rekomenderas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katten75:

Har ett irriterande problem med firefox. När jag klickar på länkar på en sida, öppnas en ny flik (vilket är rätt) men den fliken blir inte aktiverad trots jag vill det. Har redanmarkerat under inställningar "När jag öppnar en ny flik, flytta genast fokus till den".
Jag vill kunna öppna länkarna i nya flik och vara kvar på huvudfliken med länkarna.
Någon som vet vad detta beror på?

tjena såg du löst dit problermm, men själv skippar ja addon i det syftet.
om du klickar på mushjulet på en ny länk så att säga så öppnas den i ny flik för mej iaf.
så har jag "När jag öppnar en ny flik, flytta genast fokus till den" ibockad så kommer jag till nya fliken asap.
och tvärtom då med den urbockad.
Men jag kör nighly, vet inte om det kanske strular med standard ff?

Visa signatur

Alienware Aurora