Är tangetbordet värt någonting?

Permalänk

Är tangetbordet värt någonting?

Har fått tag på ett gammalt tangent men några väldigt konstiga brytare.
Är rätt gulnat men i bra skick annars

Permalänk
Medlem

Till rätt person är det säkert det, men där har du problemet, att hitta den personen.
Annars, nej, bara att kasta om du inte själv gillar det.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara white alp switches https://www.google.se/search?q=white+alp+switches&bav=on.2,or...

Tror inte du får svårt att hitta en köpare, minst 200kr tror jag att du kan få troligvtis mer.

Permalänk

Okey det är ju underbart
Inte säker om jag ska sälja det eller använda det själv.
Någon som vet ett modellnamn?

Permalänk
Medlem

Klickar det tydligt om brytarna?

Permalänk
Skrivet av Jochman:

Klickar det tydligt om brytarna?

Skulle inte säga att dom låter så högt men det är ett väldigt "klickigt" ljud

Permalänk
Medlem

Huttala här på sweclockers tror jag skulle vara en glad köpare.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Om jag försöker vara lite tydligare, finns det nått i brytaren som gör att de klickar? Alltså om du trycker ner en tangent långsamt kommer det ett klickljud när den gått tillräckligt djupt för att aktiveras?

Om ja: då är jag intresserad köpare (och antagligen inte den enda på forumet)

Permalänk

Dåliga nyheter tangentbordet är inte värt någonting
Efter att ha googlat runt lite hittar jag att det finns 2 versionen ev detta tangetbord.Både med alps switshes och rubber dome.
Öppnade och kollade och det är rubber dome skit
Så den åker i soptunnan.

Permalänk
Medlem

Om man är snål (som jag är) och brukar ibland meka med gammalt skräp, kan det vara värt att knipsa av kabeln och spara den. Om inte annat för att det är så pilligt att löda i en mini-DIN, men vet man med sig att man inte håller på med gamla saker är det ju sak samma. Senast jag slaktade ett tangentbord - KeyTronic av AT-modell med fullstor DIN-kontakt - tog jag t.o.m. reda på det lilla kretskortet som tangentmatrisen kopplas till, utifall jag någon gång behöver köra en äldre PC som saknar BIOS-inställning för att starta utan tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackejocke:

Efter att ha googlat runt lite hittar jag att det finns 2 versionen ev detta tangetbord.Både med alps switshes och rubber dome.
Så den åker i soptunnan.

Säker på det?

Hittade ett tangentbord med acer Vita Alps. dom ser prick lika ut som din på din bild, och jag kan garantera att det inte är något rubber dome på mitt. (Älskar det dessutom

EDIT: På andra sidan så kanske inte den andra bilder föreställer samma tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackejocke:

Så den åker i soptunnan.

Det ser inte ut som rubber dome med gliders, så du bör nog öppna det och kolla. Om det är rubber dome så kan du spara tangenterna och sälja/skänka till någon som vill ha dem, då de är alps-kompatibla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Säker på det?

Den nedre bilden var inte på en brytare från tangentbordet i den övre bilden.

Skrivet av Burks:

Hittade ett tangentbord med acer Vita Alps. dom ser prick lika ut som din på din bild, och jag kan garantera att det inte är något rubber dome på mitt. (Älskar det dessutom

Det ser ut som det Acer 6312 som jag har. Inte riktiga Alps, utan Acer's egna brytare; men jag tycker att Acers är skönare än vita Alps.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Den nedre bilden var inte på en brytare från tangentbordet i den övre bilden.

Det ser ut som det Acer 6312 som jag har. Inte riktiga Alps, utan Acer's egna brytare; men jag tycker att Acers är skönare än vita Alps.

Som jag skrev i min :Edit då.

Mitt tangentbord har Acer White alps, Så är du säker på att det du säger stämmer?

Hur vet du att den är bättre än vita alps? så som du framgår så har du aldrig testat dem, annars så hade denna tråd vart onödig.

Permalänk
Medlem

Att det har gulnat kan du lösa med att lägga plastdelarna i såpa-vatten om du inte slänger det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Mitt tangentbord har Acer White alps, Så är du säker på att det du säger stämmer?

Jag är säker på att det liknar det tangentbord jag har, men jag är inte säker på att Acer inte har gjort något tangentbord i en liknande låda som har riktiga vita Alps.
Här kan du läsa mer om Acer-switcharna och se fler bilder.

Skrivet av Burks:

Hur vet du att den är bättre än vita alps?

Det är helt och hållet min personliga åsikt. Jag har ett gammalt Macintosh-kompatibelt tangentbord med vita Alps också. (Micro Warehouse Power User 105 Extended Keyboard)

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till mina Victor, AST och Modell-M...

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

eeew ..compaq.. eeew..eew.. dåliga minnen från deras datorer på 90talet

Permalänk

Jag har öppnat tangentbordet och kollat och det är rubber dome
Redan slängt och sopbilen kom i torsdags.