Muskampen 2025: Segraren korad!

Google Reader ersättare

Permalänk
Medlem

Google Reader ersättare

Google Reader stängdes ju av för någon månad sedan och jag har letat med ljus och lykta efter en ersättare. För tillfället kör jag The Old Reader men den ger mig inte riktigt vad jag vill ha. Framförallt verkar integrationen med Feeddler (iOS aoo) fungera dåligt. Helst skulle jag ha något som gör följande:
importerar mina feeds från OPML-fil
importerar mina stjärnmärkta artiklar från Google Reader filerna
kunna stjärnmärke artiklar
feeds måste kunna läggas i flera mappar eller ha flera taggar samtidigt
ingen konstgjord begränsning på sparade artiklar, taggar, mappar osv
iOS app som kan allt som webben kan och kan cache:a olästa artiklar

Någon som ett förslag på en tjänst som kan ersätta Google Reader på riktigt?

Naturligtvis får man inte detta gratis och jag är faktiskt väldigt intresserad av att betala för mig, det känns som att chansen att få en stabil service ökar om man betalar för sig.

Permalänk
Medlem

Själv importerade jag allt till Feedly från Google Reader medan det gick, vet ej hur det fungerar att importera i efterhand men det borde ju gå tycker jag. Är dock ingen avancerad användare, så jag vet ej hur stjärnmärkta artiklar osv. fungerar.
Själv använder jag Reeder på min iPhone som från början var en Google Reader-klient men nu stödjer Feedly och ett gäng andra tjänster.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Tiny Tiny RSS

http://tt-rss.org/redmine/ - tiny tiny RSS. Bästa ersättaren för mig. Du behöver dock en webbserver.

Permalänk
Medlem

Feedly helt klart för mig. Provade också The Old Reader när det började ryktas att Google skulle släcka ner Reader, men kändes aldrig riktigt rätt. Att börja köra Feedly efter det var som att hitta hem igen

Visa signatur

Machina improba!

Permalänk
Medlem
Skrivet av splac3:

http://tt-rss.org/redmine/ - tiny tiny RSS. Bästa ersättaren för mig. Du behöver dock en webbserver.

Nu har jag fått upp en Tiny Tiny RSS i Azure-molnet. Det verkar gå bra än så länge och mina stjärnmärkt saker lästes in. Ska försöka få in support för någon iPhone och iPad app också. Några tips på iPhone/iPad området?

Permalänk
Medlem

Feedly fungerar klockers för mig. Hellre en bra, snygg och fungerande lösning än att mecka något eget.