[Android] Bootloaderfråga ang. garanti

Permalänk
Medlem

[Android] Bootloaderfråga ang. garanti

Hej!
Jag har en rootad Xperia Z som jag verkligen vill installera Taylor_Swifts 4.3 ROM på. För detta behöver jag låsa upp bootloadern. Vad kommer hända med min garanti på telefonen som jag har hos Telia? Jag har inte hört något klart, bara "it may".

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Avstängd

Det är inte så enkelt att svara på. För det mesta kan man ju återställa telefonen till helt original om man skulle behöva lämna in den och då kommer de inte att se ifall du har flashat den eller dylikt, men det finns ju en risk att telefonen exempelvis fastnar i någon bootloop i samband med installationen av ROM:en och då kanske det inte går att återställa den till original.

Skulle telefonen verkligen gå sönder, så att den inte startar alls, så skulle de ju i teorin kunna få fram ifall du har lagt in någon ROM genom att läsa av minneschippen manuellt eller dylikt, men det är extremt otroligt att de skulle göra det.

De kan i alla fall inte se att du har flashat telefonen förrän du lämnar in den till dem, och har du lagt tillbaka original innan dess så märker de ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är inte så enkelt att svara på. För det mesta kan man ju återställa telefonen till helt original om man skulle behöva lämna in den och då kommer de inte att se ifall du har flashat den eller dylikt, men det finns ju en risk att telefonen exempelvis fastnar i någon bootloop i samband med installationen av ROM:en och då kanske det inte går att återställa den till original.

Skulle telefonen verkligen gå sönder, så att den inte startar alls, så skulle de ju i teorin kunna få fram ifall du har lagt in någon ROM genom att läsa av minneschippen manuellt eller dylikt, men det är extremt otroligt att de skulle göra det.

De kan i alla fall inte se att du har flashat telefonen förrän du lämnar in den till dem, och har du lagt tillbaka original innan dess så märker de ingenting.

Sent svar, men tack så mycket! Jag har gjort det nu

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler