Jag använder min dator mest till bildredigering. Den har något år eller så på nacken och när jag kollade efter delar blev jag rekommenderad att köra på Intels i7-processorer med stöd för hyperthreading. Jag tror inte den processor du valt i ditt paket har stöd för det, däremot kan Lightroom utnyttja det. Med tanke på hur processorintensivt det är så kan det vara värt en fundering på en 4770. Sök på nätet så hittar du nog relevanta artiklar (Hur mycket det ger dig kan jag dock inte svara på, har heller ej själv gjort några tester mot t ex en i5:a. Du spräcker din budget, dock.)
Sök även på "Lightroom ssd performance". Det råder delade meningar om man vinner prestanda på att ha sina bilder och katalog på en ssd, men jag tycker mig åtminstone uppleva en förbättring (har också en Samsung 256 där bilder, katalog och cache ligger, och en annan för operativsystem och program: det brukar vara rekommenderat att separera OS och LR:s cache.).
Som kylare kan jag rekommendera be quiet!:s Dark rock 2, se t ex här: http://www.inet.se/produkt/6308767/be-quiet-cpu-cooler-dark-rock-2
Den kyler bra men är framför allt tyst.
Till dags dato kan inte LR använda någon form av grafikkortsacceleration, så det inbyggda borde funka fint; Photoshop kan det dock för vissa filter.