Nuvarande SIM-kort i en ny mobil?

Permalänk
Medlem

Nuvarande SIM-kort i en ny mobil?

Hallå allihopa, jag har som många andra tröttnat på IOS, Iphones, Itunes och allt som börjar med "I". Jag har därför bestämt mig för att köpa en Androidmobil för första gången, och sneglar rättså mycket mot Oppo Find 5 (Länk). Jag har nu en Iphone 4s med ett abbonnemang hos 3. Vad jag har förstått så är Find 5 upplåst, och om jag förstår det rätt så betyder det att den accepterar alla operatörer och deras SIM-kort.

Find 5 saknar också 900 mhz-frekvensen som Oppo själva säger används av vissa 3G-leverantörer, och jag undrar också om den frekvensen används av 3, eller i Sverige alls?

Allt som allt undrar jag om allting funkar felfritt med en Find 5 i Sverige med samma abbonemang. Jag tvivlar dock på om jag kan lämna in den hos tre om den går sönder, men om ni har något att säga om det så här ni jättevälkomna.

Tack på förhand!

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Alltså använder 3 900 mhz. Men kan jag använda den ändå, på en annan frekvens?

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Avstängd

Om du nu ska köpa ett "udda" märke så varför inte http://www.xtreamermobile.com/ban-g/
Dom har andra modeller också och personligen så litar jag på Xtreamer.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ