Microsoft packar upp Xbox One

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Skulle tro att både xbone och ps4 klarar av 4k filmer, Är inte säker dock, Oavsett så är det knappast något negativt att dom skickar med en 4k kabel.

Angående headset så ska det ju bara användas till att prata med andra spelare, hellre ett billigt, funktionsdugligt headset än ett dyrt påkostat headset och 400kr högre pris, enligt mig iaf.

Jag köpte mitt Corsair Vengeance 2000 för ca 6 månader sedan och dom plastiga kromdetaljerna ser fortfarande ut som när dom var ny, Vet inte hur du hanterar ditt headset för att kunna slita ut det så mkt på 2 veckor

Headsetet är budgetskit medan Nelson får det att låta som det är det bästa som någonsin gjorts. Mitt headset nöttes när jag tog upp och tog av mig headsetet efter 2-4 veckor hade "chromen" börjat bli svart.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

"4K-rated HDMI cable.." Jo, för hårdvaran kommer ju verkligen orka med det.

"Headset.. beautiful.." Ja, om man gillar svart och billigt plast. Headsetet ser för tusan ut som att det kommer att gå i två bitar så fort jag rör det.

Sedan "Chrome D-pad.." Haha, billigt plast som kommer bli svart efter ett par veckors användning. Hade samma detalj på mitt Corsair headset och färgen skavdes bort efter ett par veckor.

...Varför så arg? Du använder headsetet som en dålig punkt istället för att säga att det är bra att man får något överhuvudtaget (sony?).

Och 4K kabeln kan ju användas till filmer >_>
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Headsetet är budgetskit medan Nelson får det att låta som det är det bästa som någonsin gjorts. Mitt headset nöttes när jag tog upp och tog av mig headsetet efter 2-4 veckor hade "chromen" börjat bli svart.

Skummt har haft mitt vengeance 2000 i 6 mån och det ser ut som nytt fortfarande inklusive krom detaljrna, och jag använder det flitigt varje dag.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WardonE:

...Varför så arg? Du använder headsetet som en dålig punkt istället för att säga att det är bra att man får något överhuvudtaget (sony?).

Arg? Vem har sagt att jag är arg? Mer en löjlig uppackning av en partisk person som Nelson. Inte mycket som tilltalade mig i den "uppackningen". Varför tex. har de en 2kgs tegelsten som strömadapter? Speciellt när de kan ha byggt in den. Varför krävs kinect? Varför är Kinect så förbannat stor? Varför vill Nelson få det till att varje sak är "Woow... mindblowing stuff"? Mycket man kan klanka ner på, valde bara ett par saker.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

Ja. Inte blev jag mer sugen på en Xbox One av det här...

Men att ni klagar på strömadaptern? Hur ser det ut hemma hos er? Har ni ingen TV-bänk eller liknande som ni kan gömma adaptern i? Att ha PSUn utanför själva lådan innebär ju att det blir lägre värmeutveckling i lådan. Men jag kan ändå förstå er, det är ingen elegant lösning...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Unboxing 2/10
Unboxing är en konst, här har MS "lite" att lära sig!!!

Snacka om Powerbrick! Ska det vara så svårt att stoppa in den i lådan?

Är jag ensam om att tycka chassit ser Määäh ut? Tycker det ser ut som alldeles för mycket standard PC-låda (Typ HTPC chassi) än en spelkonsol...iofs är det ju en PC

Om första Xbox handlade om Halo Halo Halo för mig så handlar nästa generations konsoler om Destiny, frågan är på vilken konsole kan man spela den utan att betala per månad.
Dock har det aldrig varit så nära att en Sony produkt kommer in i mitt hem som till jul.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felix:

Men att ni klagar på strömadaptern? Hur ser det ut hemma hos er? Har ni ingen TV-bänk eller liknande som ni kan gömma adaptern i? Att ha PSUn utanför själva lådan innebär ju att det blir lägre värmeutveckling i lådan. Men jag kan ändå förstå er, det är ingen elegant lösning...

PSU:n utanför lådan ger inte per automatik lägre värmeutveckling. Se bara på PS3 kontra Xbox One. PS3 hade inte ens i närheten av samma problem med värmen som Xbox 360 hade trots inbyggd strömadapter.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Arg? Vem har sagt att jag är arg? Mer en löjlig uppackning av en partisk person som Nelson. Inte mycket som tilltalade mig i den "uppackningen". Varför tex. har de en 2kgs tegelsten som strömadapter? Speciellt när de kan ha byggt in den. Varför krävs kinect? Varför är Kinect så förbannat stor? Varför vill Nelson få det till att varje sak är "Woow... mindblowing stuff"? Mycket man kan klanka ner på, valde bara ett par saker.

Håller helt med dig om att det bara är skitirriterande när han ska lyfta varje klistermärke och plastbit till skyarna, istället för att bara presentera; Det här har vi gjort, det här får du med, you tell me if you like it or not.

Skrivet av Felix:

Är ju inte direkt en deal breaker att de inte slängt in PSUn i lådan, men det är fortfarande bara störande att de skitit i det, hemma har jag ett par gånger flyttat PS3 från olika TVs, eller tagit med till en polare någon gång, och då är det väldigt praktiskt att kunna dra ut sladden ur konsolen och sen dra fram sladden, så smidigt är det inte riktigt med Xbox tegelsten på sladden, det är bara onödigt och opraktiskt.

Har aldrig haft några problem med att PS3et blivit för varmt jämfört med Xbox 360, så uppenbarligen gör det ingen enorm skillnad.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Min 360 slim har också touch power knapp men men, startar alltid med kontrollen ändå!

För min del blir det PS4, all dem RPG's!

Va så länge sedan jag spelade på mitt 360 att jag hade glömt bort att man startar med kontrollen
Smidigt som fan btw

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Avstängd

Tåls att nämnas att jag antagligen kommer införskaffa både ett PS4 och Xbox One. Däremot blir det inget Xbox One vid lansering utan det blir ett PS4. Däremot vill jag spela Ryse (Tyvärr är jag en riktig "sucker" för spel som utspelar sig under antiken och de växer inte på träd) så det blir nog ett Xbox One i framtiden när de gått ner i pris.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av cyzed:

Va så länge sedan jag spelade på mitt 360 att jag hade glömt bort att man startar med kontrollen
Smidigt som fan btw

Har man väl kunnat gör på alla konsoler sen typ 2005? xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Xbox One har sämre hårdvara än PS4.
PS4 är mindre än Xbox One.
PS4 power supply är inbyggt.

Okej Microsoft, ni suger verkligen.

Jag förstår inte hur MS inte kunde ha intern PSU, det trodde jag eftersom den var så stor i jämförelse med PS4 - och PS4:an har ju intern PSU även fast den är så liten + bättre specifikationer. Hur går detta ihop? Vi får väl se vilken som blir bäst i slutändan (i hårdvarudesign). PS4:an kanske låter som ett jetplan konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Är inte 4k stödet bara för film? Tror inte Xbox One klarar av spel i 4K.

Nej, spelen kommer också stöda 4K (om nu utvecklaren gör spelet i den upplösningen)

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Är det en tillfällighet att han beter sig som om han vore på TV-shop?

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

XboxOne:
- Enorm
- Enorm Kinect
- Enorm nätdel

PS4:
+ Inte enorm
+ Inte enorm PS4 Eye
+ Inbyggd nätdel

And the winner this round is...?

Permalänk
Medlem

Och klistermärket nämns ett par gånger.
- Är det en slump att det ser ut att vara i samma storlek som kameran på Kinect?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebskiii:

Nej, spelen kommer också stöda 4K (om nu utvecklaren gör spelet i den upplösningen)

Men då finns det en enorm flaskhals i själva hårdvaran som hindrar att man kör i den upplösningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Jag förstår inte hur MS inte kunde ha intern PSU, det trodde jag eftersom den var så stor i jämförelse med PS4 - och PS4:an har ju intern PSU även fast den är så liten + bättre specifikationer. Hur går detta ihop? Vi får väl se vilken som blir bäst i slutändan (i hårdvarudesign). PS4:an kanske låter som ett jetplan konstant.

Vad ska man säga, detta är resultatet när ett mjukvaruföretag ger sig på hårdvara

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Jag hoppas att headsetets mikrofon går att rotera så att man kan ha det så det kommer på vänster sida av ansiktet, då jag är högerskytt så behöver jag ha det så.

http://www.youtube.com/watch?v=s0YxqmoCQSM
Ser ut som man kan göra det.

Permalänk
Medlem

Tittade ca 10 sekunder av videon, innan jag tröttna på TV-shop skiten..

Permalänk
Medlem

Steve Ballmer hade varit stolt över den presentationen

Att de inte har nätdelen inbyggd har en bra funktion - om den går sönder behöver man inte lämna in hela skiten på lagning

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xcym:

fy satan vad stor kinect shofräsen är O.o

HAhaha självklart de måste kunna få in så mycket bilder från familjen. Jag tror till och med att den kan avlyssna grannarna eller se genom väggarna? hahahaha Xbox 1 vilket skämt!! Synd att det inte finns någon annan värdig konkurrent till Windows OS annars hade det oxå rökt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Har man väl kunnat gör på alla konsoler sen typ 2005? xD

Wutt? Ja, jag sa ju att jag hade glömt att man kunde göra det på 360 eftersom att mitt bara samlar damm. Och att man kunde starta det så sen day one har väl mindre med saken att göra

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte gillar touch knappar? Har kommit åt startknappen ett flertal gånger på min Xbox 360 slim så att den stänger av sig då jag byter skiva

För övrigt så tycker jag själva konsolen ser helt ok ut även om jag inte gillade unboxing videon.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce RTX 4070 Super 12GB Eagle OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Är det bara jag som inte gillar touch knappar? Har kommit åt startknappen ett flertal gånger på min Xbox 360 slim så att den stänger av sig när jag byter skiva

Nej, jag håller med dig. Urdumt att ha touch till power knapp, känns billigt på nåt sätt. Som att sminka en gris!

Visa signatur

Windows 10
MG279Q triple screen

Permalänk
Skrivet av cyzed:

Nej, jag håller med dig. Urdumt att ha touch till power knapp, känns billigt på nåt sätt. Som att sminka en gris!

Även jag håller med! Åtminstone touch funktionen till cd,en. Vet inte hur många gånger jag har avbrutit ett spel genom att nudda knapp(arna)en.

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Medlem

Nästan fulare än vanliga xboxen. Ser ut som att kunna vara en htpc från Hitachi typ.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Varför läste jag ens kommentarer *facepalm*

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

och så börjar så klar MS med att visa upp sin spion kamera.

Visa signatur

GPU: asus gtx 670 4gb (överklockad) CPU: intel i3470 PSU Cooler Master GX 650W Moder Teresa MSI B75MA-P45

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Dat power brick.

Precis vad jag tänkte. ursh

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS