Permalänk
Medlem

Bygglogg "Rött är sött"

Hej Sweclockers! Här kommer jag ha min bygglogg med mitt nya bygge "Rött är sött"

Har varit otroligt mycket bollande fram och tillbaka med trådar här på hemsidan om vad som kan tänkas vara bäst ETC, nu tror jag att jag funnit den rätta harmonin.

Min gamla dator som kastas ut igenom fönstret:

Moderkort: Asrock x58 Extream3.
Grafikkort: 2X Nvidia 470.
Processor: Intel i7 950 som har varit klockad till 4.5 GHZ.
Ramminnen: 8 GB Corsair 1600 MHz
Lagring: 2 TB western digital caviar green.
System disk: 60 GB ocz vertex 2.
Nätdel: Corsair 950 Watt.
Skärm: Samsung Syncmaster 2233rz 120 HZ.
Chassi: fractal design define r2

Kände att det som igentligen bara behövde bytas var grafikkorten, men det ena ledde till det andra. Och nu står jag med en räkning på 32.000

De nya specsen ser ut som följande:

Moderkort: ASUS MAXIMUS VI FORMULA
Grafikkort: 2X EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX Classified
Processor: Intel Core i7 4770K
Ramminnen: Corsair 16GB CL10 2400MHz
Lagring: 2TB Seagate Barracuda
Systemdisk: Samsung SSD Pro Basic 840-Series 128GB
Speldisk: Samsung SSD Pro Basic 840-Series 256GB
Nätdel: Corsair AX 860W 80+ Platinum
Skärm BenQ 24'' XL2411T 144Hz
Chassi: NZXT Phantom 530

Lite övriga delar som är beställda till datorn:
Kylning Processor: Corsair Hydro H110
Fläktar: 5X SilverStone 140mm AirPenetrator
Fläktkontroller: NZXT SENTRY LXE Aluminum External Fläktkontroller

Det nya bygget går i rött och svart, kommer ha röda sleevade kablar, och jag kommer evenetuellt motivlacka mitt nya chassi.

Projektet kommer att utföras med Mr Xcym här på sidan.

Nu börjar den olidliga väntan på att alla delar skall komma i lager så jag kan börja med bygget. Kommer givetvis uppdatera tråden med bilder och annat gott lite då och då!

Permalänk
Medlem

Trevligt, ska följas!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli trevligt

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk

Låter trevligt!

Är bara lite lustigt att du kör Nvidia och Intel i en dator med namnet rött är sött

Dold text
Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Låter trevligt!

Är bara lite lustigt att du kör Nvidia och Intel i en dator med namnet rött är sött

Dold text

Haha, det tänkte jag inte på! Borde vara "grönt är skönt" Eller "Blått är flott".

Kommer ha röda Ramminnen, rött chassi, rött MOBO, röda sleevade kablar. Så lite rött blir det!

Permalänk
Skrivet av lolrazz:

Haha, det tänkte jag inte på! Borde vara "grönt är skönt" Eller "Blått är flått".

Kommer ha röda Ramminnen, rött chassi, rött MOBO, röda sleevade kablar. Så lite rött blir det!

Hade inte Gtx 780 Direct CU II passat bättre?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Hade inte Gtx 780 Direct CU II passat bättre?

Jo, stod och funderade där en stund, men har haft EVGA tidigare och är väldigt nöjda med dem. Sen tyckter jag att classified modellen är snyggare.

Men helt rätt i det du säger, får väll ta och lacka om de silvriga delarna till rött!

Permalänk
Skrivet av lolrazz:

Jo, stod och funderade där en stund, men har haft EVGA tidigare och är väldigt nöjda med dem. Sen tyckter jag att classified modellen är snyggare.

Men helt rätt i det du säger, får väll ta och lacka om de silvriga delarna till rött!

Vart lyckades du få tag i classified? Och har du provat att klocka dem?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Jag kan ta datorn sen när den är klar! Btw, för att göra rött är sött så borde det ju bli riktig vattenkylning sen?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Vart lyckades du få tag i classifed? Och har du provat att klocka dem?

Allt är köpt från inet.se Inte provat någon utav delarna än!

Skrivet av trickysaer:

Jag kan ta datorn sen när den är klar! Btw, för att göra rött är sött så borde det ju bli riktig vattenkylning sen?

Haha, you wish Kanske, inte funderat så mycket på vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Ser fram imot att hjälpa dig med detta bygget! mycket tid och många ändringar har skett under tidens gång.

Självklart kommer det komma upp ett maffigt galleri också

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Ser riktigt schysst ut! Jag noterade dock häromdagen, när jag skulle beställa samma nätaggregat (AX860), att många användare online rapporterar coil whine. Det är ju säkert inget som drabbar alla exemplar, men det kan ju vara bra att veta iaf. Den "digitala" modellen, dvs 860i verkar inte lida av samma problem då den är tillverkad av Flextronics och inte Seasonic (760/860).

Visa signatur

| Intel Core i5 10600K @ 5GHz w/ Noctua NH-U12P | Gigabyte RTX 3070 OC | Asus STRIX Z490-G | 2x16 GB Corsair Vengeance LP @ 3200MHz | 2TB NVMe | Corsair RM750 | Fractal Torrent |

Permalänk
Medlem

Oh myy, ska följas.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av realslimleif:

Ser riktigt schysst ut! Jag noterade dock häromdagen, när jag skulle beställa samma nätaggregat (AX860), att många användare online rapporterar coil whine. Det är ju säkert inget som drabbar alla exemplar, men det kan ju vara bra att veta iaf. Den "digitala" modellen, dvs 860i verkar inte lida av samma problem då den är tillverkad av Flextronics och inte Seasonic (760/860).

Okej, får kolla på detta då, uppskattar givetvis infon!

Skrivet av Xcym:

Ser fram imot att hjälpa dig med detta bygget! mycket tid och många ändringar har skett under tidens gång.

Självklart kommer det komma upp ett maffigt galleri också

Självfallet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Haha, det tänkte jag inte på! Borde vara "grönt är skönt" Eller "Blått är flått".

Kommer ha röda Ramminnen, rött chassi, rött MOBO, röda sleevade kablar. Så lite rött blir det!

Blått är flott! Om nåt är flått är det nog mer rött än blått.

Ja jag vet... jag är språkfacist!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Blått är flott! Om nåt är flått är det nog mer rött än blått.

Ja jag vet... jag är språkfacist!

Tackar! Man missar lätt sånt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Oh myy, ska följas.

Det gör du rätt i!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Haha, det tänkte jag inte på! Borde vara "grönt är skönt" Eller "Blått är flott".

Kommer ha röda Ramminnen, rött chassi, rött MOBO, röda sleevade kablar. Så lite rött blir det!

Du borde köra på turkost! Det skulle vara något va?

Permalänk
Medlem

Mums, det här kan bli trevligt!

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Du borde köra på turkost! Det skulle vara något va?

Låter sjukt snyggt! Eller limegrönt! Lite udda, men snyggt!

Skrivet av MacPain:

Mums, det här kan bli trevligt!

Mycket trevligt!

Permalänk
Medlem

Känns som ett roligt projekt!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Väntar på leverans från Inet. Chassi och ram är inte i lager, och har obekräftat leveransdatum! :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Väntar på leverans från Inet. Chassi och ram är inte i lager, och har obekräftat leveransdatum! :<

Hur går det?