Permalänk
Medlem

ComHem kör med fiber.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Skrivet av iller:

I felsökningssyfte har du testat en dator direkt till CG3100 en tid (trådat inte trådlöst) för att se om hastigheten håller sig vad den skall?

Efter detta är gjort har du isf varit i kontakt med comhem för att felanmäla?

Japp har gjort det, har nu varit i kontakt med comhem igen får 30 - 37 ner trådat med kabel och dem skyller på våren utrustning (ovanligt....) har fortfarande 1 mb ner om datorn inte är två meter från routern då kan jag få upp till 15 mb just nu otrådat så det är inte okej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobin89:

Japp har gjort det, har nu varit i kontakt med comhem igen får 30 - 37 ner trådat med kabel och dem skyller på våren utrustning (ovanligt....) har fortfarande 1 mb ner om datorn inte är två meter från routern då kan jag få upp till 15 mb just nu otrådat så det är inte okej

Skickades från m.sweclockers.com

Ladda ner en linux live cd av ex. Ubuntu.

Boota upp från den på en dator direktkopplat till modem och gör tester på bredbandskollen.se

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Massiv Packet Loss

Har nyss blivit varse om vilken extrem packet loss jag lider av. Kör Comhem 100. Om jag kör en traceroute får jag följande resultat:

| WinMTR statistics |
|Host - - - - - - - - - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|-------------------------|-------|-------|-------|------|-------|------|
|xxx.comhem.se - - 0 | 194 | 194 | 6 | 18 | 94 | 21 |
|83.255.xx.xx - - - 28 | 90 | 65 | 0 | 17 | 55 | 13 |
|83.255.xx.xx - - - 79 | 46 | 10 | 0 | 16 | 24 | 14 |
|162.97.118.229 - 13 | 130 | 114 | 0 | 19 | 129 | 26 |
|37.58.67.210-static.reverse.softlayer.com - 0 | 194 | 194 | 25 | 36 | 112 | 42 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

Som ni ser har Comhems 83.255-servarar en loss på 28 resp 79%! (Har låtit den köra vidare ett par minuter nu, och lossen ligger stabilt på 33 resp 55%)
Kanske överflödigt att säga, men att gamea online är inte en riktigt så fin upplevelse som de kan, och borde, vara.
Nån som har några förslag på lösning? Eller är det bara att byta från comhem till en annan ISP? :/

Edit: Pillade vidare, och läste mig till att det kunde hjälpa att disabla NAT i routern. Efter att jag gjort detta har jag nu 0% packet loss i alla led. Ska testa det "in game" också, och se om det blivit nån skillnad.

Permalänk
Skrivet av windowlicker:

Har nyss blivit varse om vilken extrem packet loss jag lider av. Kör Comhem 100. Om jag kör en traceroute får jag följande resultat:

| WinMTR statistics |
|Host - - - - - - - - - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|-------------------------|-------|-------|-------|------|-------|------|
|xxx.comhem.se - - 0 | 194 | 194 | 6 | 18 | 94 | 21 |
|83.255.xx.xx - - - 28 | 90 | 65 | 0 | 17 | 55 | 13 |
|83.255.xx.xx - - - 79 | 46 | 10 | 0 | 16 | 24 | 14 |
|162.97.118.229 - 13 | 130 | 114 | 0 | 19 | 129 | 26 |
|37.58.67.210-static.reverse.softlayer.com - 0 | 194 | 194 | 25 | 36 | 112 | 42 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

Som ni ser har Comhems 83.255-servarar en loss på 28 resp 79%! (Har låtit den köra vidare ett par minuter nu, och lossen ligger stabilt på 33 resp 55%)
Kanske överflödigt att säga, men att gamea online är inte en riktigt så fin upplevelse som de kan, och borde, vara.
Nån som har några förslag på lösning? Eller är det bara att byta från comhem till en annan ISP? :/

Edit: Pillade vidare, och läste mig till att det kunde hjälpa att disabla NAT i routern. Efter att jag gjort detta har jag nu 0% packet loss i alla led. Ska testa det "in game" också, och se om det blivit nån skillnad.

Det har nämnts flera gånger här i tråden att det där är helt normalt. Det beror bara på att noderna nedprioriterar att svara på din tracerote varje gång då de viktigare saker att göra
En anställd på Cisco har svarat i denna tråd om hur det fungerar i ett WAN https://supportforums.cisco.com/thread/192242

Du ser ju dessutom att alla paket kommit fram till slutdestinationen!
Skall du testa om du har packet loss skulle nog jag rekommendera att du kör en ping mot typ ping.sunet.se som troligtvis inte nerprioriterar att svara, och ser om du får någon packet loss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta_ponta:

Festligt med Comhem...
Speciellt 200mbit - Sitter i Västra Göteborg och får ut 2.53 mbit ned och 11.25 upp

Sen jag bytte till CG3700 har jag i snitt fått ut 203/11 med mitt Bredband 200. Innan med CG3100 så låg det på runt 160/10.
När jag beställde internet från Com Hem för 5 år sedan så var det ständiga problem. Gick knappt en dag utan att internet gick ner. Men sista åren/året så har det mer eller mindre fungerat problemfritt. Bor i Kumla. Enda problemet jag haft är med twitch.tv men det är inte Com Hem´s fel.

Ska bli spännande att testa det nya modemet. Men räknar inte med att det kommer bli någon direkt skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insider:

Ska bli spännande att testa det nya modemet. Men räknar inte med att det kommer bli någon direkt skillnad.

Det finns ju en del anledningar till att byta standardmodem.
1. Det är billigare.
2. Det är bättre (vilket medför mindre tryck på kundtjänst == det är billigare).
3. Man kanske vill erbjuda fler tjänster och hastigheter.
4. Den gamla modellen/tillverkaren kanske har EOL (end of life) på produkten.
5. Säkert nå mer.

Vi får väl hoppas på 2 & 3

Permalänk
Skrivet av insider:

Ska bli spännande att testa det nya modemet. Men räknar inte med att det kommer bli någon direkt skillnad.

Jag krävde precis ett nytt modem av comhem i och med att jag inte lyckas med att få en 300 Mbit länk på min gamla CG3100.
Så jag hämtade ut det igår och testade det och när jag kör på 5 Ghz så får jag ut 110/11 Mbit av min 100/10 Mbit lina. Så jag känner inte att jag har så mycket att klaga över längre. Hade ca 35/10 på min gamla CG3100.

Så för mig så fungerar CG3700 väldigt bra.

Visa signatur

Cooler Master 690 II Advanced | Gigabyte GA-PH67A-UD3 REV B3| Intel Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.6GHz | Gigabyte GeForce GTX 570 OC 1280MB | 4X Corsair 4GB 1333MHz XMS (16GB)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laiquelleion:

Jag krävde precis ett nytt modem av comhem i och med att jag inte lyckas med att få en 300 Mbit länk på min gamla CG3100.
Så jag hämtade ut det igår och testade det och när jag kör på 5 Ghz så får jag ut 110/11 Mbit av min 100/10 Mbit lina. Så jag känner inte att jag har så mycket att klaga över längre. Hade ca 35/10 på min gamla CG3100.

Så för mig så fungerar CG3700 väldigt bra.

Japp hämtade ut ett CG3700 för nån månad sen. Stor skillnad på hastigheterna jämfört med CG3100. CG3100 blev ju sjukt varmt också så fick ha en liten usb-fläkt som kylde det Annars startade det om sig i tid och otid.

Permalänk
Medlem

Då fick jag det nya testmodemet idag.

Precis som min misstanke var det modemet jag länkat till tidigare så det nya är Gateway-CH7284E med enbart 2 LAN-portar.
Inget jag dör av.

Nu återstår det att testa.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Då fick jag det nya testmodemet idag.

Precis som min misstanke var det modemet jag länkat till tidigare så det nya är Gateway-CH7284E med enbart 2 LAN-portar.
Inget jag dör av.

Nu återstår det att testa.

Mitt kom idag också. Ska hämta ut det sen på Posten.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av wersaq:

Mitt kom idag också. Ska hämta ut det sen på Posten.

Lovar dig att det äro intressant

Se bara över det trådlösa som förmodligen inte är skyddat.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

fick mitt idag också kopplade in å gjorde ett snabbt test, inte illa

Permalänk
Medlem

Under dagens testande har jag fått närmare

Och det fungerar ganska bra inom Sveriges gränser och delar av Danmark.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Detta får man väl tro så mycket man vill på. Tror värdena är helt fel.

EDIT:

Testade på speedtest mot Oslo:

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Jag har Bredband Large 25/1 från ComHem, och i de allra flesta fall funkar allt fint. Har deras gamla Cisco EPC2425
-modem.

Har dock stora problem när jag skall se på film via nätet, oavsett om det är SF-anytime, Netflix, Viaplay eller Headweb. Problemen verkar dock vara värst för SF-anytime.

Jag kopplar in min laptop till TV'n och hyr en film, men hastigheten blir så rysligt låg att allting pixlar sig och måste buffra stup i kvarten. Måste gå ned på lägsta tänkbara grafikinställningar för att det inte skall hacka, men då ser man ju knappt vad bilden föreställer. Upplever att det blir något bättre om jag stänger av min Sonos-anläggning, samt stänger av WiFit på telefon och surfplatta. Att bara låta bli att använda någon av prylarna hjälper inte...

Är det någon som har några tips, vad kan jag göra för att förbättra uppkopplingen?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Jag har använt mej av Comhems bredband i många år och är nog till skillnad från många andra ganska nöjd med tjänsten.
Visst har det varit nån period då det funkat sämre men det var länge sen.
Däremot har jag haft en del problem med deras modem, särskilt CG3100, som jag fått byta ut flera stycken.
Igår hände det igen och jag ringde och felanmälde, då påstår dom att det inte finns garanti kvar på modemet trots att det var mindre än ett år sedan jag fick hem det.
Jag skulle därför bli tvungen att köpa ett nytt till ordinarie pris eller binda upp mej på 12 månader och få modem för 1kr +frakt 99kr.
Tycker detta är tråkigt men får jag väl acceptera detta ändå, men jag frågade även om jag inte kunde på nyttja deras erbjudande att få billigare månadsavgift dom första månaderna, då jag binder upp mej.
Men det gäller minsann endast nya kunder, fick jag till svar då.
Jag vet att detta står tydligt på deras hemsida, men jag förstår inte varför dom skall vara så giriga och inte kunna lämna lite "godwill", jag har ju trots allt varit kund hos dom i över 10 år.
Jag är därför besviken på Comhem, nån annan som har haft samma problem?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II, Corsair AX750, Asus Maximus Formula V, I7 3770K@4.5GHz , 2 x Asus GTX680 DCII Top, 16GB DDR3

Permalänk

Även jag har varit kund till Comhem länge, sedan 1900-talet.... Och det har varit stundtals riktigt besvärligt men det funkar så bra allt som oftast vilket gör att jag inte orkar byta. Har just nu 100/10 och får via kabel ca 112/11 vilket får anses bra.

Dock är det trådlösa i cg3100 ganska sunkigt avseende WLAN. Ringde Comhem och fick reda på att enda sättet att få ett CG3700 utan kostnad var att säga upp abonnemanget och teckna nytt..!?

Efter lite dialog (rimligheten i detta och att även trogna kunder skall få samma priser och utrustning som nya) så får jag nu ett CG3700 skickat mig.

Men nu läser jag att ni länkar ovan till nytt test-modem som verkar ha 802.11ac!! Har jag skaffat mig ett modem som snart är gammalt och omodernt?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wersaq:

Testade med att seeda lite linux-distros

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av wersaq:

http://i.imgur.com/NRxPDre.jpg

Detta får man väl tro så mycket man vill på. Tror värdena är helt fel.

EDIT:

Testade på speedtest mot Oslo:
http://www.speedtest.net/result/2897291784.png

Skrivet av king123:

fick mitt idag också kopplade in å gjorde ett snabbt test, inte illa

http://i39.tinypic.com/16b0c5k.jpg

Skrivet av iller:

Under dagens testande har jag fått närmare
http://img600.imageshack.us/img600/6600/glnd.jpg

Och det fungerar ganska bra inom Sveriges gränser och delar av Danmark.

Vad får ni för hastigheter mot Com Hems speedtest-server? http://iperf.comhem.se/1000MB.zip
Och som jämförelse mot Tele2s speedtest-server? http://speedtest.tele2.net/1GB.zip

Visa signatur

Cisco-certifierad nätverksspecialist
Bygger globalt spelservernätverk på dathost.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dantedali:

Även jag har varit kund till Comhem länge, sedan 1900-talet.... Och det har varit stundtals riktigt besvärligt men det funkar så bra allt som oftast vilket gör att jag inte orkar byta. Har just nu 100/10 och får via kabel ca 112/11 vilket får anses bra.

Dock är det trådlösa i cg3100 ganska sunkigt avseende WLAN. Ringde Comhem och fick reda på att enda sättet att få ett CG3700 utan kostnad var att säga upp abonnemanget och teckna nytt..!?

Efter lite dialog (rimligheten i detta och att även trogna kunder skall få samma priser och utrustning som nya) så får jag nu ett CG3700 skickat mig.

Men nu läser jag att ni länkar ovan till nytt test-modem som verkar ha 802.11ac!! Har jag skaffat mig ett modem som snart är gammalt och omodernt?.

Det compalmodem som folk ovan skriver om är inte ens lanserat vad jag förstår. Bara för test ännu så länge. Sedan är jag aldrig förespråkare för att "testa" nya utrustning oavsett tjänst hos comhem. Om ens någon leverantör. Brukar fungera instabilt de första månaderna innan dom släppt en bunt firmwares så jag skulle gott ha kört med 3100 eller 3700 ett tag till om man nu inte upplever nått gravt fel med dem.

Ang hastighetstesten: Ser ut som ni fått lite bättre speed Får man gissa har vissa fått nån typ av testtjänst? ~500/50mbit och vissa ~250/50mbit? Då har comhem börjat åtminstonde testa att slår på fler gotta funktioner med docsis3 dvs både downstreambonding som de kört ända sedan de lanserade 50+mbit OCH upstreambonding. Dendär uploaden når man inte utan upstreambonding. Kanske dax att dom fixar IPV6 då också. Sedan vet man ju inte om detdär är hastigheter dom kommer sälja modemen med framgent iofs.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Jag har Bredband Large 25/1 från ComHem, och i de allra flesta fall funkar allt fint. Har deras gamla Cisco EPC2425
-modem.

Har dock stora problem när jag skall se på film via nätet, oavsett om det är SF-anytime, Netflix, Viaplay eller Headweb. Problemen verkar dock vara värst för SF-anytime.

Jag kopplar in min laptop till TV'n och hyr en film, men hastigheten blir så rysligt låg att allting pixlar sig och måste buffra stup i kvarten. Måste gå ned på lägsta tänkbara grafikinställningar för att det inte skall hacka, men då ser man ju knappt vad bilden föreställer. Upplever att det blir något bättre om jag stänger av min Sonos-anläggning, samt stänger av WiFit på telefon och surfplatta. Att bara låta bli att använda någon av prylarna hjälper inte...

Är det någon som har några tips, vad kan jag göra för att förbättra uppkopplingen?

Börja med att brygga modemet. Försvinner felet då får man labba vidare med upnp/portforward-inställningar i modemet.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Har en fråga till er övriga som tagit del av att testa på modemet ifrån Compal. Fungerar er telefoni? Varit i kontakt med Com Hem under dagen men då personen som ansvarar för detta "test" är på semester så finns det ingen som vet hur man går tillväga för att koppla på just telefonin. Blev hänvisad att återkoppla med er här och se ifall ni hade samma problem.

I övrigt kort om upplevelsen än så länge med modemet så ser jag positivt på det hela. För egen del så upplever jag att trådlösa delen fortfarande är undermålig jämfört med att köpa en egen router. Men nog är det kul att kunna sitta på en 250/50 lina och testa på bandbredden som tillkom.

Visa signatur

Spel: Fractal Design R5 | Corsair AX850 | MSI Z170 KRAIT GAMING | Intel Core i7-6700K | Corsair Hydro H100i | Corsair 16GB DDR4 2400MHz | MSI GTX 970 GAMING | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 850 EVO 1TB | Western Digital Green 1TB

Lagring: QNAP TS-419P II | 4xWestern Digital Red 2TB (RAID5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voy:

Har en fråga till er övriga som tagit del av att testa på modemet ifrån Compal. Fungerar er telefoni? Varit i kontakt med Com Hem under dagen men då personen som ansvarar för detta "test" är på semester så finns det ingen som vet hur man går tillväga för att koppla på just telefonin. Blev hänvisad att återkoppla med er här och se ifall ni hade samma problem.

I övrigt kort om upplevelsen än så länge med modemet så ser jag positivt på det hela. För egen del så upplever jag att trådlösa delen fortfarande är undermålig jämfört med att köpa en egen router. Men nog är det kul att kunna sitta på en 250/50 lina och testa på bandbredden som tillkom.

Jag påpekade detta och fick som svar

Citat:

Din telefonitjänst är knuten till modemet och därför fungerar den inte på det nya. Om du vill kan vi lägga över telefonitjänsten till det nya modemet, men då kommer det inte längre fungera ihop med det gamla.
Om du vill att vi ordnar detta så behöver du återkomma med kund- eller personnummer samt serienummer på ditt nya modem.

Självklart borde vi ha talat om det för er som har telefoni, ledsen för detta.

Nu kommer du ihåg väl att vi har en specifik mailadress vi skall kontakta om vi har synpunkter etc?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Kul att ni som testkör det nya modemet fick 250/50 att leka med också. Hade jag förstått det hade jag också velat testa det nya modemet

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Börja med att brygga modemet. Försvinner felet då får man labba vidare med upnp/portforward-inställningar i modemet.

Brygga?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Stäng av router-funktionen (NAT) och använd det enbart som modem menar han.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Stäng av router-funktionen (NAT) och använd det enbart som modem menar han.

Nu hänger jag inte med, om jag stänger av router-funktionen så tappar jag väl den trådlösa uppkopplingen helt... eller?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Kul att ni som testkör det nya modemet fick 250/50 att leka med också. Hade jag förstått det hade jag också velat testa det nya modemet

Tydligen har jag fått 500/50. Jag kontaktade Com Hem angående varför vi fick högre hastigheter, och det verkar som att vi i framtiden kommer kunna få ta nytta av dessa. Förövrigt har även test modemet 16 kanaler till skillnad från Netgear modemen som har 8.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Tele2
Skrivet av Voy:

Har en fråga till er övriga som tagit del av att testa på modemet ifrån Compal. Fungerar er telefoni? Varit i kontakt med Com Hem under dagen men då personen som ansvarar för detta "test" är på semester så finns det ingen som vet hur man går tillväga för att koppla på just telefonin. Blev hänvisad att återkoppla med er här och se ifall ni hade samma problem.

I övrigt kort om upplevelsen än så länge med modemet så ser jag positivt på det hela. För egen del så upplever jag att trådlösa delen fortfarande är undermålig jämfört med att köpa en egen router. Men nog är det kul att kunna sitta på en 250/50 lina och testa på bandbredden som tillkom.

Det stämmer att telefonin inte fungerar i testerna med det nya modemet just nu. Ledsen för att vi ej var tydligare med detta! Ni som har telefoni, hör av er till oss på den mejl vi kommunicerat tidigare så ska vi lägga på telefonin på det nya modemet (det kommer då dock inte fungera med det gamla längre)

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem