Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

En bild på en nyckel*

Jag har aldrig fått någon bild på en nyckel när jag tidigare köpt från GMG, vad skulle vara annorlunda den här gången?

Skrivet av TKD_1337:

Jag har chattat med Amazon nu och det är så att de håller på att uppdatera sin fraktpolicy.

http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=...
http://www.theguardian.com/money/2013/jul/23/amazon-scraps-fr...

Sverige nämns inte där men kundtjänstmedarbetaren sade att listan inte är uppdaterad och policyn är under bearbetning. Hon sade att FREE Super Saver Delivery (SSD) inte längre gäller men att de kunde göra ett undantag och bjuda på frakten för min order. Jag bestämde mig för att hålla mig till Zavvi.

Ser ut som att Sverige finns med i listan nu iaf?

Permalänk
Medlem

Råkar någon veta när erbjudandet om "35% off" på GMG går ut? Jag har sökt men hittar banne mig ingenting.

Mvh Fee

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeeSpray:

Råkar någon veta när erbjudandet om "35% off" på GMG går ut? Jag har sökt men hittar banne mig ingenting.

Mvh Fee

Erbjudandet kan vara till imorgon, en vecka, eller tills spelet lanseras... Tveksamt om någon vet.

Permalänk

Försökte beställa på GMG minst tio gånger men det gick inte. Någon med liknande erfarenheter? Har ICA Banken och varken kortbetalning eller Paypal fungerade. På autentiserings steget måste jag ta fram dosan och korten för att fixa en kod. Gör det sen står det bara error, kontakta support. Paypal funkade inte heller. Vad är det här...

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Försökte beställa på GMG minst tio gånger men det gick inte. Någon med liknande erfarenheter? Har ICA Banken och varken kortbetalning eller Paypal fungerade. På autentiserings steget måste jag ta fram dosan och korten för att fixa en kod. Gör det sen står det bara error, kontakta support. Paypal funkade inte heller. Vad är det här...

Beställde igår, fungerade utmärkt. Jag använde dock inte icakort.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Försökte beställa på GMG minst tio gånger men det gick inte. Någon med liknande erfarenheter? Har ICA Banken och varken kortbetalning eller Paypal fungerade. På autentiserings steget måste jag ta fram dosan och korten för att fixa en kod. Gör det sen står det bara error, kontakta support. Paypal funkade inte heller. Vad är det här...

ICA Banken har ju från början ganska snäva säkerhetsinställningar när det gäller att använda kort för att handla online så prova att logga in där och kika. Kan vara så att det behöver aktiveras något för att det ska fungera. Annars vet jag inte, köpte det precis själv via GMG och det funkade finfint!

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Försökte beställa på GMG minst tio gånger men det gick inte. Någon med liknande erfarenheter? Har ICA Banken och varken kortbetalning eller Paypal fungerade. På autentiserings steget måste jag ta fram dosan och korten för att fixa en kod. Gör det sen står det bara error, kontakta support. Paypal funkade inte heller. Vad är det här...

Har du precis fått nytt kort?

När jag fick mitt gamla utbytt så var jag tvungen att logga in på Icabanken och ställa in så korter var möjligt att handla med på internet

Permalänk
Skrivet av Gusminator:

Har du precis fått nytt kort?

När jag fick mitt gamla utbytt så var jag tvungen att logga in på Icabanken och ställa in så korter var möjligt att handla med på internet

Nej, jag har haft mitt kort långt innan den funktionen. Har internutbetalning utan autentiserings avstängt men tillåter alla online sidor med autentiserings (dvs MasterCard SecureCard) och eftersom de har det så borde det ju funka men nej.

I vilket fall så fick jag svar på min support ticket att jag skulle testa igen, så jag gjorde det och nu funkade det. De sa problemet var att kontots IP adress matchade inte min (!?), har bankkonton en IP adress som man måste använda för att handla nu eller vad?

Mycket skumt, ser fram emot att spela spelet iaf

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Nej, jag har haft mitt kort långt innan den funktionen. Har internutbetalning utan autentiserings avstängt men tillåter alla online sidor med autentiserings (dvs MasterCard SecureCard) och eftersom de har det så borde det ju funka men nej.

I vilket fall så fick jag svar på min support ticket att jag skulle testa igen, så jag gjorde det och nu funkade det. De sa problemet var att kontots IP adress matchade inte min (!?), har bankkonton en IP adress som man måste använda för att handla nu eller vad?

Mycket skumt, ser fram emot att spela spelet iaf

Låter väldigt udda

Vem skickade du ticket till förresten?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Låter väldigt udda

Vem skickade du ticket till förresten?

Green Man Gaming. De gjorde nåt med mitt konto sa de, sen funkade det.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Green Man Gaming. De gjorde nåt med mitt konto sa de, sen funkade det.

okej, lustigt. Låter som din internet leverantör bytte IP i fel ögonblick Inte hört talas om att man surfar genom genom bankens servar (som det lät på din ticket), när man betalar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

okej, lustigt. Låter som din internet leverantör bytte IP i fel ögonblick Inte hört talas om att man surfar genom genom bankens servar (som det lät på din ticket), när man betalar.

Det gör man:

Nog om detta nu. Tycker vi vandrar lite off topic

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Det gör man:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4018313/Sk%C3%A4rmbild%20...

Nog om detta nu. Tycker vi vandrar lite off topic

åå kör i för sig med annan bank och inte haft problem med GMG

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag kommer förmodligen att köra med romarna ni som tänker spela som några andra: vilka och varför vill ni lira som dem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grifen:

Jag kommer förmodligen att köra med romarna ni som tänker spela som några andra: vilka och varför vill ni lira som dem?

Egypten because of dem Phalanxes. Har alltid varit fascinerad av Hellenitiska nationer under antiken.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grifen:

Jag kommer förmodligen att köra med romarna ni som tänker spela som några andra: vilka och varför vill ni lira som dem?

Jag ska spela med min barndomsvän.

Jag pratar Dari (antik persiska) så väljer jag och köra som mina förfäder dvs Parthia

Polaren ville köra som romarna, men jag sa att han borde också köra som sina förfäder dvs Germaner. Sen ska vi dela upp riken mellan oss
Vi längtar jätte mycket, hoppas på inga större buggar mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Jag ska spela med min barndomsvän.

Jag pratar Dari (antik persiska) så väljer jag och köra som mina förfäder dvs Parthia

Polaren ville köra som romarna, men jag sa att han borde också köra som sina förfäder dvs Germaner. Sen ska vi dela upp riken mellan oss
Vi längtar jätte mycket, hoppas på inga större buggar mm.

Helt missat att kampanjen är coop! Nu blir det åka av

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Grifen:

Jag kommer förmodligen att köra med romarna ni som tänker spela som några andra: vilka och varför vill ni lira som dem?

Sparta!

Skrivet av anon152135:

Jag ska spela med min barndomsvän.

Jag pratar Dari (antik persiska) så väljer jag och köra som mina förfäder dvs Parthia

Polaren ville köra som romarna, men jag sa att han borde också köra som sina förfäder dvs Germaner. Sen ska vi dela upp riken mellan oss
Vi längtar jätte mycket, hoppas på inga större buggar mm.

Så det kommer gå att spela kampanjen tillsammans? Satan vad soft

Permalänk
Medlem

I empire var sverige det självklara valet och i fots så var det ingen större skillnad mellan clanerna tycker jag. Det är ju skitsvårt att välja nu, finns så många intressanta nationer man vill köra med! Tror att romeI II blir bästa spelet någonsin!

Permalänk
Medlem

Karthago, mest för att de var såpass svåra att spela i rom 1 tyckte jag. Dessutom är elefanter grymt coola.

Permalänk
Medlem

Co-op funktionen finns i Shogun 2 också, grymt bra!

Suebi blir det för mig, vill köra tuffa hårda germaner!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Capital_Cities

Lite bilder på hur Aten, Rom, Babylon, Kartago och Alexandria kommer att se ut.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

Co-op funktionen finns i Shogun 2 också, grymt bra!

Suebi blir det för mig, vill köra tuffa hårda germaner!

Sugen på att förklara hur den funkar för en novis?

Permalänk
Skrivet av Gusminator:

Sugen på att förklara hur den funkar för en novis?

Varje spelare väljer en nation och tar var och en sin tur på campaign-mappen (som vanligt). Medans den andre har sin tur får man helt enkelt vänta. Det finns också andra AI klaner bara att en av den är kontrollerad av en vän. Tänk dig bara en ovanligt lång laddningstid. Om en av spelarna börjar ett fältslag får båda se på battle-mappen. Om det är spelare VS AI kan man välja att ge sin medspelare en del an sin armé eller låta denne se på (mycket väntande kan det se ut som men man brukar ju ha röstchatt så man kan hjälpa till ändå eller bara chatta lite). Om det är spelare VS spelare avgjörs slaget som en vanlig MP match, var spelare kontrollerar sin egen armé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusminator:

Sugen på att förklara hur den funkar för en novis?

Skrivet av LegacyAlex:

Varje spelare väljer en nation och tar var och en sin tur på campaign-mappen (som vanligt). Medans den andre har sin tur får man helt enkelt vänta. Det finns också andra AI klaner bara att en av den är kontrollerad av en vän. Tänk dig bara en ovanligt lång laddningstid. Om en av spelarna börjar ett fältslag får båda se på battle-mappen. Om det är spelare VS AI kan man välja att ge sin medspelare en del an sin armé eller låta denne se på (mycket väntande kan det se ut som men man brukar ju ha röstchatt så man kan hjälpa till ändå eller bara chatta lite). Om det är spelare VS spelare avgjörs slaget som en vanlig MP match, var spelare kontrollerar sin egen armé.

Yepp!

Medans din polare gör sin "turn" kan du ändå flytta din kamera på kampanjkartan och titta på dina städer och armeer. Om jag inte missminner mig kan man också köa upp byggnader.

Problemet är att hitta en vänn som inte tar 5-10 minuter på sig när han har 3 städer... Har gjort mig irriterad ibland

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av LegacyAlex:

Varje spelare väljer en nation och tar var och en sin tur på campaign-mappen (som vanligt). Medans den andre har sin tur får man helt enkelt vänta. Det finns också andra AI klaner bara att en av den är kontrollerad av en vän. Tänk dig bara en ovanligt lång laddningstid. Om en av spelarna börjar ett fältslag får båda se på battle-mappen. Om det är spelare VS AI kan man välja att ge sin medspelare en del an sin armé eller låta denne se på (mycket väntande kan det se ut som men man brukar ju ha röstchatt så man kan hjälpa till ändå eller bara chatta lite). Om det är spelare VS spelare avgjörs slaget som en vanlig MP match, var spelare kontrollerar sin egen armé.

Låter riktigt soft.

Skrivet av ErDraug:

Yepp!

Medans din polare gör sin "turn" kan du ändå flytta din kamera på kampanjkartan och titta på dina städer och armeer. Om jag inte missminner mig kan man också köa upp byggnader.

Problemet är att hitta en vänn som inte tar 5-10 minuter på sig när han har 3 städer... Har gjort mig irriterad ibland

Haha kan tänka mig, låter lite som när man körde de gamla Heroes of Might and magic på samma dator.

Jag antar att det kommer gå att spara dessa sessioner då de antagligen tar rätt lång tid?

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte den första gameplay trailern såg snyggare ut än de trailersen de släppt efter? Förövrigt ser spelet skit najs ut, dock som sagt tycker jag att första "filmen" hade coolare effecter med pilar som fastande i gubbarna etc. Eller jag kanske har missat det i de nya?

Permalänk
Skrivet av Gusminator:

Låter riktigt soft.

Haha kan tänka mig, låter lite som när man körde de gamla Heroes of Might and magic på samma dator.

Jag antar att det kommer gå att spara dessa sessioner då de antagligen tar rätt lång tid?

Tyvärr ingen sparfunkttion. Man måste köra alla 300 turns i ett sträck (hoppas jag verkligen inte)

Har faktiskt aldrig kört en multiplayerkampanj. Kan liksom inte spela dagarna i ända och jag antar att båda i princip måste vara online samtidigt. Är det någon som skulle orka spela bara några timmar per dag på kvällarna?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gusminator:

Låter riktigt soft.

Haha kan tänka mig, låter lite som när man körde de gamla Heroes of Might and magic på samma dator.

Jag antar att det kommer gå att spara dessa sessioner då de antagligen tar rätt lång tid?

Antagligen via autosave.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Det har poppat up en del trådar på forumen (TWC och official) om eventet som hölls på MADD Baren i London igår för alla (18+) TW:ROME II fans att komma o testa Prologen och Battle of the Nile.

Några länkar: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?614018-Battles-...
http://forums.totalwar.com/showthread.php/73066-Q-amp-A-and-m...
http://forums.totalwar.com/showthread.php/73050-Fresh-impress......
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?613796-Soho-Eve...!
http://forums.totalwar.com/showthread.php/73095-Boy-do-I-have...)

Bland annat fick jag reda på gränsen på antalet arméer man kan ha: 15, det var inte förtydligat om detta bara var land trupper eller inklusive flottor men IMO så är gränsen helt okej.