Fredagspanelen 61: Sammanfattning av artiklar och nyheter från sommaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så börjar kampen mot u-tube för att kunna kolla på videon.
Snällasnällasnälla erbjud alternativa sätt att komma åt materialet !

Fick ett tips i en tråd att använda "smartvideo for youtube" tillägg till chome och det gjorde underverk. Nu kan jag se klipp i HD oftast utan problem. Innan så stannade buffringen hela tiden. Tilägget har en "smart buffring" som på något sätt gör att buffringen inte stannar upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Fick ett tips i en tråd att använda "smartvideo for youtube" tillägg till chome och det gjorde underverk. Nu kan jag se klipp i HD oftast utan problem. Innan så stannade buffringen hela tiden. Tilägget har en "smart buffring" som på något sätt gör att buffringen inte stannar upp.

Har du vetskap om Firefox har liknande/samma tillägg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ursäkta raderingen, det blev lite missförstånd internt.

Vi pratar lite om just det sista minutrarna i panelen. I korthet handlar det om att stämningen och nivån på Youtube är kass, med enormt mycket tråkiga kommentarer från semi-anonyma profiler. För varje videoklipp raderar jag/vi dussintals påhopp, förolämpningar och konstiga diskussioner, utan att det egentligen ger något. Vi har därför bestämt oss för att köra utan tills vidare - vår huvudkanal är ändå SweClockers och alla är välkomna att kommentera i forumet!

Jag tycker de är bra att ni stänger av kommentarerna på youtube, så låt de vara avstängt, De bli mycket roligare att titta på videon.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralfan:

Har du vetskap om Firefox har liknande/samma tillägg?

Nej det vet jag tyvärr inte. Borde finnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralfan:

Har du vetskap om Firefox har liknande/samma tillägg?

Skrivet av Myllerman:

Nej det vet jag tyvärr inte. Borde finnas.

Jag rekommenderar:

http://userscripts.org/scripts/show/87011

som kräver att man har Greasemonkey installerat:

https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/greasemonkey/

Sedan går man in på valfri youtube video och ändrar den andra dropdown menyn till HTML5 och sätter på autoplay och trycker på knappen bredvid autoplay och ändrar den till UHD för att alltid få högsta kvalite.

Funkar otroligt bra enligt mig speciellt om man går in på about:config i adressfältet och säger att man är försiktig sedan stänger av "media.autoplay.enabled" men fortfarande har det på i ViewTube. Då autobuffrar videon men den sätts inte på automatiskt.

Tyvärr så förstör youtube scriptet ibland men det fixas oftast väldigt snabbt så det är bara att radera scriptet i greasemonkey och installera igen.

Hoppas det funkar

Permalänk
Inaktiv

Har länge undrat en sak, vad anser ni om nordichardware.com? De har väldigt få kommentarer på sina artiklar och likaledes läsare, finns det diskussioner att göra något tillsammans företagsmässigt? Jag menar för att i första hand bredda er verksamhet och inte på något vis äventyra det varumärke ni byggt upp utan snarare stärka det.

Permalänk

Kommentera kan man göra här på forumet istället.
Samt att det är enklare att följa kommentarerna med eftersom Youtube inte direkt håller basic 101 i forum struktur för kommentarer till att börja med.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Fy tusan vad bra! Fredagspanel är tillbaka och jobbet börjar på måndag. Nu känns det som att hösten har börjat på allvar.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så börjar kampen mot u-tube för att kunna kolla på videon.
Snällasnällasnälla erbjud alternativa sätt att komma åt materialet !

Youtube downloader funkar galant om man har en snabb lina, vänta nån minut å sen bara att titta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Kom precis tillbaka från lång semester och så finns det en fredagspanel som väntar på en kanon kan inte bli bättre.

Håller med fullständigt angående inaktivering av kommentarer på Youtube det är mycket bättre att hålla diskussion i detta forum istället.

Glad höst på er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så börjar kampen mot u-tube för att kunna kolla på videon.
Snällasnällasnälla erbjud alternativa sätt att komma åt materialet !

http://www.dvdvideosoft.com/free-dvd-video-software.htm#.Ug6S...

Fungerar geschwint.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Alltid lika fint med fredagspanel!

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Svensktiger:

Så börjar kampen mot u-tube för att kunna kolla på videon.
Snällasnällasnälla erbjud alternativa sätt att komma åt materialet !

Vi är medvetna om problemen och kikar på alternativ för framtiden. Det är egentligen allt jag kan säga just nu, kämpa på tills vidare!:)

Skrivet av crimsonidol:

Har länge undrat en sak, vad anser ni om nordichardware.com? De har väldigt få kommentarer på sina artiklar och likaledes läsare, finns det diskussioner att göra något tillsammans företagsmässigt? Jag menar för att i första hand bredda er verksamhet och inte på något vis äventyra det varumärke ni byggt upp utan snarare stärka det.

Olika webbplatser kör med varierande infallsvinklar och har egna strategier för hur saker ska fungera – vi gör vår grej och NordicHardware gör sin. Det finns inga planer på samarbeten eller liknande och egentligen inget mer att säga i frågan.

Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Kommentera kan man göra här på forumet istället.
Samt att det är enklare att följa kommentarerna med eftersom Youtube inte direkt håller basic 101 i forum struktur för kommentarer till att börja med.

Skrivet av X3n0M0rph:

Kom precis tillbaka från lång semester och så finns det en fredagspanel som väntar på en kanon kan inte bli bättre.

Håller med fullständigt angående inaktivering av kommentarer på Youtube det är mycket bättre att hålla diskussion i detta forum istället.

Glad höst på er

Jag hoppas också att folk ska kommentera här i forumet istället! Trots att det går vilt till ibland är diskussionerna här på en mycket högre nivå jämfört med Youtube.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralfan:

Har du vetskap om Firefox har liknande/samma tillägg?

Använder det själv, fungerar riktigt bra.

https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/smartvideo-for...

Permalänk

Jag såg Emil på gotland

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag tycker vi stänger ner internet, folk är så otrevliga :[

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Vi är medvetna om problemen och kikar på alternativ för framtiden. Det är egentligen allt jag kan säga just nu, kämpa på tills vidare!:)

Kanske blir svårare med reklam men finns det någon anledning till att ni inte lägger upp som torrent? Då skulle man kunna tänka ner och se vid tillfälle som inte har nätverk. Ni borde även se över podcast för det fungerade riktigt dåligt ihop med min telefon sist (htc 8x med wp8) har fungerat bra tidigare men senaste avsnittet avbröts ungefär var femte minut och jag fick upp ett error meddelande, så man fick börja om och spola. Kanske bara var något tillfälligt eller i min telefon.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hade velat höra lite snack om grafikkorten som kommer nu i höst fast det kanske inte finns så mycket ni vet eller att det är NDA helt enkelt?
Sedan glömde ni ju nämna Gta V!

Skulle fortfarande tycka det vore intressant om ni kunde göra ett test/recension mellan Nvidia shield, nintendo 3ds och ps vita. Lite så man får se hur systemen presterar o fungerar jämfört med varandra och med kompatibiliteten med Pc, nintendo wii u och ps3/ps4.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Hahahah

"och dom ska knulla sina mammor och dina mammor och allas mammor till höger och vänster och faggot pussy whore lixom"

Perfekt med lite natthumor, och inlägget ovan mig gjorde inte saken värre.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hurra en ny fredagspanel! Nu saknas bara lite Kaffe, hoppas det inte är olagligt att brygga kaffe 24.00 på natten.

Permalänk
Medlem

Jag blev lite förvånad när jag hörde att många inte fått sina spel som var lovat med grafikkort, jag fick i alla fall både Metro Last Night och AC3 när jag köpte ett KFA2 660ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi är medvetna om problemen och kikar på alternativ för framtiden. Det är egentligen allt jag kan säga just nu, kämpa på tills vidare!:)

Olika webbplatser kör med varierande infallsvinklar och har egna strategier för hur saker ska fungera – vi gör vår grej och NordicHardware gör sin. Det finns inga planer på samarbeten eller liknande och egentligen inget mer att säga i frågan.

Jag hoppas också att folk ska kommentera här i forumet istället! Trots att det går vilt till ibland är diskussionerna här på en mycket högre nivå jämfört med Youtube.

Upp med en torrent eller 2 för varje episod, jag och många andra med snabba linor seedar gladeligen lääänge.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Youtube/Google bråkar för många användare. (Telia som fortfarande har problem tro?)

Sarkasmen och ironin flödar och uppskattas!
Det kan ju inte bara vara seriöst och trist då skulle ju ingen kolla

Stödjer initiativet att stänga av Youtube kommentarer, dom har alltid varit en plats för hat och skit.

Permalänk
Medlem

Klockrent, äntligen är ni tillbaka i rutan!
Det var också på tiden att ni inaktiverade kommentarerna på Youtube, och jag förstår varför.
Jag själv har undrat hur i helvete folk kan bete sig som de gör där... Det tråkiga är väl att de som faktiskt ställer legitima frågor och har dessa bara drunknat i skit, inte bra som sagt.

Fortsätt med vad ni gör, ni är "awesome"

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Avstängd

Bra jobbat! Alltid kul att se på fredagspanelen. Ser fram emot höstens nyheter/recensioner.
Hoppas förövrigt att det "hemliga" chassit inte är ett Fractal Design Define R5, då jag precis fick hem ett R4

Visa signatur

R7 3800X || X570 I Aorus Pro WiFi || RTX 2080 Super || 16 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Upp med en torrent eller 2 för varje episod, jag och många andra med snabba linor seedar gladeligen lääänge.

Precis, jag bidrar gärna med fiberbandbredd för fredagspanelen

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Kul med lite liv på SweClockers igen framöver, somrarna suger när man är nyhetsnarkoman.

Permalänk
Avstängd

Hur kan någon skriva taskiga kommentarer om Jonas och Emil? Skönare "programledare" finns ju inte i Sverige.

Permalänk
Medlem

Gissar på att en av de "hemliga" sakerna som dyker upp snart är AMD's helgalna 5ghz chip.
Det verkar nämligen som dom börjat dyka upp hos recensenter.