Corsair Obsidian 350D och Fractal Design Arc Mini R2

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Phanteks Enthoo Primo är på gång inom de närmaste veckorna!

Skickades från m.sweclockers.com

Som vanligt är chassirecensioner en höjdpunkt!

Finns det någon recension av Silverstones FT04 att vänta på också?
Annars åker till Taiwan ser till att dom chassibombar Er.

Visa signatur

Fractal Design Define R4, Corsair Newton R3 600W, Asus Z87 Pro, Corsair vengeance 16gb, Intel 4670k, Asus GTX 760

Permalänk
Medlem

Laggar det för er oxå?

Visa signatur

Intel 3750k 3.4Ghz || Msi Gtx 680 Lightning || 8Gb DDR3 1600Mhz || Asrock Z77E-ITX || XFX 750W || Bitfenix Prodigy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jacob:

Jacob tjatar

Skickades från m.sweclockers.com

Jacob verkar vara en hyvens kille, en bra kille alltså!

Permalänk
Inaktiv

Trevligt med en video på fredagar, det är ordning på er:) En fråga efter att ha sett chassirecensionerna är varför tillverkarna inte gör så att fläktfiltret under nätaggregatet och eventuellt en bottenmonterad fläkt kan nås via sidan av chassit. Det är inte så användarvänligt att behöva dra fram hela datorn en halvmeter från väggen för att göra rent ett filter och på köpet få en sabbad kabeldragning bakom datorn. Kanske kommande (?) Fractal Design Define R5 gör ändring på det. Trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av putumban:

Laggar det för er oxå?

Nopp, rullar på fint här!

Permalänk
Medlem

Åhhh, en hel halvtimme med Jonas på fredagkvällen

*skål*

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Synd att de har fönster. Gillar inte fönster i chassin.

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Synd att de har fönster. Gillar inte fönster i chassin.

Kan bara hålla med, alla chassitillverkare som släpper hyfsat cleana chassin borde släppa i de i en modell utan fönster också.

Sen kanske det bara är jag som är gnällig, men "Goda expansionsmöjligheter för storleken" tolkar jag som en nackdel då det betyder att chassit är onödigt stort och du kunde lika bra köpt ett litet ATX-chassi istället för ett stort mATX..

Permalänk
Medlem

Fan att fractal inte gör ett R4 mini i vit !

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lanbonden:

Sen kanske det bara är jag som är gnällig, men "Goda expansionsmöjligheter för storleken" tolkar jag som en nackdel då det betyder att chassit är onödigt stort och du kunde lika bra köpt ett litet ATX-chassi istället för ett stort mATX..

Tycker inte det. Då fler och fler mATX moderkort stödjer SLI/CF med mellanrum så måste det finnas mATX chassin med stöd för detta, som Corsair 350D.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om arc r2 sidorutan passar på den gamla arc modellen?

Permalänk
Skrivet av bl00keRs:

Tar man bort 5.25 cover från 350D och stoppar in där en dvd spelare/fläktkontroller mm. så blir chassi jäkligt full men annars inget och klaga på.

Saknar gamla chassifunktionen där CD spelaren gömdes back en lucka då man stängde.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

FREDAG. Grogg. Chassirecension. Blir det bättre?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Det är ju inte ute äns!

Opps

Menade en Arc, de ser ju typ likadana ut allihop

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen till sviclockers!!=D Grymt Jonas mycket och många tack velat kolla närmare på dessa två!

Permalänk
Medlem

Jättebra recension Jonas! Keep it up!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Gillar att Jonas säger H100i är en 140mm och inte 120mm som den egentligen är xD haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa91:

Gillar att Jonas säger H100i är en 140mm och inte 120mm som den egentligen är xD haha

han säger 240 och inte 140 .. H100i är 240 dvs 120+120 = 240

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Går inte lagringsburen i Arc mini R2 att flytta närmare agget?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Om man inte gillar fönstret så kan man sätta panelen bakom moderkortsplåten på andra sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jonas!! Vilken bra recension! Tack för den. En av dina bästa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Phanteks Enthoo Primo är på gång inom de närmaste veckorna!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Jacob:

Jacob tjatar

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket trevligt! Ett av de mest intressanta chassi-släppen de senaste åren imo, och jag är riktigt sugen på ett. Ska bli kul att höra vad ni tycker om det, och om det är något att sikta på. Som sagt är ju Corsair och Fractal Design mm vardagsmat nuförtiden

Skrivet av bl00keRs:

Tar man bort 5.25 cover från 350D och stoppar in där en dvd spelare/fläktkontroller mm. så blir chassi jäkligt full men annars inget och klaga på.

Har faktiskt också reagerat över det, och det är ju inte jättekul när framsidan annars är så snygg i aluminium

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Nästan substitut för fredagspanel

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

han säger 240 och inte 140 .. H100i är 240 dvs 120+120 = 240

okej hörde inte han sa 240, tyckte han sa 140 så fel av mej ^^

Permalänk
Inaktiv

Jag har haft min 350D i en vecka och känner mig rätt nöjd. Hade en Antec Mini P180 innan och trots en del mindre brister (inget dammfilter i taket, ingen ljuddämpning) så känner jag mig rätt nöjd med bytet. Betydligt rymligare och lättarbetad än vad den idag daterade Mini P180 är.

Slängde ut Corsair-fläktarna och monterade fyra Antec TrueQuiet 140-fläktar istället och de ihop med övrig kyllösning ger trots brister i ljuddämpningen ett rätt beghagligt ljud. Dessutom ser den rätt bra ut, vilket Mini P180 aldrig gjort.

Permalänk

Hoppades på en test av 330R. Har svårt att välja mellan 330R och R4....

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Tror Jonas behöver dricka lite vatten emellanåt

Man dricker inte vatten på en fredag!

Permalänk
Medlem

Jonas, sluta aldrig med dina chassi recensioner för ingen matchar dig på dessa. (Vilket företag du än skulle jobbar på) Däremot vill man gärna ha recensionen helst innan chassina funnits i e-handeln i flera veckor.. En tanke ! Jag är entusiast och leverantör.. Jag vet inte men för mig vill jag ha recensioner av produkter före dom släpps, annars är de för sent eller så har jag har köpt redan rekommenderats av andra redan eller sett den snåla informationen alla återförsäljare har på chassin online. (Även tillverkaren)
Något Swecklockers borde trycka mer på är förhandsexemplar av chassin så ni kan testa och ge recension före eller möjligen samtidigt som släpp av produkten. De finns få (men fler) svenska entusiast sidor för detta eller hur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Synd att de har fönster. Gillar inte fönster i chassin.

Corsair Obsidian 350D finns med eller utan fönster.
Men du kanske menade Arc mini?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Bara jag eller låter Jonas lite slöare än vanligt?

Han har klagat en del på att det inte är en bra idé att göra dubbelrecensioner på det här viset och att han ångrar att han valde att göra det.
Så han kanske var lite trött och irriterad.

Jag föredrar verkligen Arc här, jag hade föredragit utan fönster men gillar att det är tonat iaf.
Dock tycker jag corsairs sätt att man vrider på sidopanelerna istället för att skjuta på dom är så mycket bättre!

Minns att jag älskade det på mina gamla Chieftec chassin!