För er som YouTube strula med Telia Fiber

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rutger Janåker:

Jag har haft samma problem i evigheter. Men sedan slog det mig..
Jag använder ett Chrome plugin vid namn Hola Unblocker för att komma åt amerikanskt innehåll på Netflix.
Där finns även en funktion för att "unblocka" Youtube. (Vilket antagligen fungerar som att köra en vpn/proxy. Men endast genom en knapptryckning,)

Så jag tänkte att det skadar inte att prova.. och tänka sig. Nu funkar Youtube alldeles utmärkt för mig. Helt utan buffringar alls.

Pluginet finns här

Hoppas det löste även era problem med Youtube!

Det funkar! Helt seriöst, det funkar så jäkla bra! Bättre än med ProxFree som många använder. Fungerar till och med i FireFox, bara besök deras hemsida och ladda hem!

Permalänk
Medlem

Endast youtube som är segt och teliasonera-cph1

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem i evigheter. Men sedan slog det mig..
Jag använder ett Chrome plugin vid namn Hola Unblocker för att komma åt amerikanskt innehåll på Netflix.
Där finns även en funktion för att "unblocka" Youtube. (Vilket antagligen fungerar som att köra en vpn/proxy. Men endast genom en knapptryckning,)

Så jag tänkte att det skadar inte att prova.. och tänka sig. Nu funkar Youtube alldeles utmärkt för mig. Helt utan buffringar alls.

Pluginet finns här

Hoppas det löste även era problem med Youtube!

Ge denna person ett diplom!
Nu funkar 1080p utmärkt!

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | RX 9070XT Pulse | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB
| Hyte Revolt 3| EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd

Och för dom som inte gillar det tilläget så fungerar Media Hint på samma sätt.

Permalänk
Skrivet av MR_FREDDY50:

Okej. Har snackat med twitch och dom håller på att få servrar i Stockholm nu så då borde det bli bättre

\0/

Hade ingen aning om detta, men det är roliga nyheter. Vore helt fantastiskt att kunna kolla på 1080p+ utan lagg. När jag googlade på stockholm och twitch så borde de redan vara igång, men det verkar inte vara så. När var du i kontakt med dem?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Finns det liknande program för FireFox?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Finns det liknande program för FireFox?

Skrivet av Mars SSX:

Och för dom som inte gillar det tilläget så fungerar Media Hint på samma sätt.

Skrivet av Trojancreeper:

Ge denna person ett diplom!
Nu funkar 1080p utmärkt!

Skrivet av Mars SSX:

Det funkar! Helt seriöst, det funkar så jäkla bra! Bättre än med ProxFree som många använder. Fungerar till och med i FireFox, bara besök deras hemsida och ladda hem!

Ni behöver inga plugins, läs på sida 3.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av frostfield:

\0/

Hade ingen aning om detta, men det är roliga nyheter. Vore helt fantastiskt att kunna kolla på 1080p+ utan lagg. När jag googlade på stockholm och twitch så borde de redan vara igång, men det verkar inte vara så. När var du i kontakt med dem?

Jag blev redirectad till denna blog post igår. http://blog.twitch.tv/2013/06/update-on-twitch-service-in-eur... Så det ska vara igång. Märker tyvärr ingen skillnad.
Testade runt lite nu och verkar som att 720p funkar utan lagg men 720p+ funkar bara ibland utan lagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som ibland får problemet med youtube att den slutar buffra och när videon spelats fram till slutet av det buffrade så stannar den för att sedan efter en liten stund hoppa till slutet av videon som om man tittat klart? Ibland händer det flera gånger i ett och samma klipp, skumt som fan och irriterande. Man får ladda om sidan och hoppa fram till efter "felet" för att kunna förhoppningsvis se resten.

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Är det någon mer än jag som ibland får problemet med youtube att den slutar buffra och när videon spelats fram till slutet av det buffrade så stannar den för att sedan efter en liten stund hoppa till slutet av videon som om man tittat klart? Ibland händer det flera gånger i ett och samma klipp, skumt som fan och irriterande. Man får ladda om sidan och hoppa fram till efter "felet" för att kunna förhoppningsvis se resten.

Jag hade det felet tidigare, men har inte upplevt det mer efter att jag lagt in Hola Unblocker.

Har du ändrat i hosts-filen, eller använder något av de plugins som rekommenderats i tråden? Om inte, så skulle det möjligtvis kunna lösa dina problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Har även jag cph1 och youtube är sirap just nu, det inte inte så mycket att det laddar långsamt det är mest det att det inte laddar alls. Eller fungerar prima. Ibland fungerar 720p exemplariskt (1080p fungerar dock aldrig), sitter på 30mbit.

Hoppas att det finns en lösning för detta snart!

Skrivet av Macke_BMRSweden:

?

Ja de tro jag också...

Nja jag vet ju inte, tro inte det? men kanske...

Ja 1080p de går ju ibland men sällan och då får man sänka det till 720p då går det lite bättre, men dock inte alla dagar. Jag surfa oftast trådlös och få: ta emot 32,84 Mbit/s skicka 11,93 Mbit/s.

Ja jag hoppas också att detta löser sig snabbt, för man bli ju lite förbannad på youtube, nästan så man vill dra i näven i datorn, men de är ju inte datorn.

Jag sitter på arn1, men ändå är youtube i emellanåt segt som sirap. Tittar oftast bara på youtube på swec klippen.

Får väll kolla upp vart jag hamnat, när det går segt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Funkar inte för alla, gjorde ingen skillnad för mig t.ex..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Slutade fungera för mig efter ett tag.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag hade det felet tidigare, men har inte upplevt det mer efter att jag lagt in Hola Unblocker.

Har du ändrat i hosts-filen, eller använder något av de plugins som rekommenderats i tråden? Om inte, så skulle det möjligtvis kunna lösa dina problem.

Ja jag har lagt in "fixen" i hostfilen, och detta felet som jag får ibland har varit där både före och efter host-fixen.
Ska prova Hola Unblocker, kanske fungerar.

*edit
Hola Unblocker fungerade inte med senaste Firefox stod det. Jag kör 23.0.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tintinj:

Ja jag har lagt in "fixen" i hostfilen, och detta felet som jag får ibland har varit där både före och efter host-fixen.
Ska prova Hola Unblocker, kanske fungerar.

*edit
Hola Unblocker fungerade inte med senaste Firefox stod det. Jag kör 23.0.1

Gå antingen till Hola Unblocker's hemside eller ladda hem Media Hint.

Permalänk

Skulle vilja dela med mig av de jag hittat som gör att mina youtube´s videos funkar fint.

Skrev en snabb fw rule till min tomato.

#FW - RULES REJECT traffic from YouTube
#rules one
iptables -I wanin -s 173.194.55.0/24 -j REJECT
#rule two
iptables -I wanin -s 206.111.0.0/16 -j REJECT

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Alla lösningar känns lite överkurs för gemene man. Borde inte telia lösa detta för sina användare?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

telia adsl - cph1

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Alla lösningar känns lite överkurs för gemene man. Borde inte telia lösa detta för sina användare?

Att installera ett tillägg i webbläsaren är lika lätt som att sätta sig ner och skita. Gemene man borde kunna det.

Permalänk
Medlem

Jaha, sedan efter den 24e någon gång har det ändrats tillbaka till cph1 för mig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Så här installerar du ett tillägg i Google Chrome

Addons och plugins i Firefox

Permalänk

Sitter på Telia VDSL och teliasonera-cph1. Bor i Stockholm.

Är det någon som kan bekräfta att problemet endast ligger i att vi sitter och talar med servrar i Köpehamn?

Det är knappast en hemlis att människor från hela världen har rapporterat denna typ av buffring-problem som medlemmar här har gjort. Själv har jag haft problem sedan innan julen 2012.

Ska installera SmartVideo och se hur det går med den saken, iallafall. Använder redan MediaHint för att titta på amerikanska Netflix och så vidare, men jag kanske provar med Hola sedan för sakens skull…

P.S. Tanke: ifall människor världen över har problem med YT, kanske det är Google som ställt till det för alla inräknade med sina märkliga omdirigeringar?

Permalänk
Medlem

Jag hade chp1 i lördags och då var det helt omöjligt att ladda 1080p, men sen i söndags har jag hem1 och nu har jag inga problem att ladda 1080p. Men det är fortfarande helt galet att det ska styras mot noder utanför Sverige när vi har kapasitet.

Har ADSL 12-24, dock får bara ut 12.

Permalänk
Medlem

Det här måste fixas! Även om det fungerar att använda diverse plugins i webbläsaren på datorn, så är det inte möjligt att göra samma sak på telefonen och surfplattan.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

För er som vill kunna ladda ner hela klipp oavbrutet och även kunna ställa in precis som du vill ha det läs här på Lifehacker.

http://lifehacker.com/preload-entire-youtube-videos-by-disabl...

Detta var min räddning, nu är allt som dans på rosor.

Scriptet drar du till "tillägg" i tex chrome och bocka i "programmerarläge" där.
Då får du ett kugghjul bredvid ditt inloggningnamn där du bockar ur "Dash Playback" i spelarinställningar.

Klart!

Underbart, tack!! Funkar perfekt med Youtube Center, klockrent!

Edit: ligger på arn1 också nu, gött!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Har under en längre tid haft stora buffringsproblem med Youtube och jag låg på cph1. Nu ligger jag plötsligt på arn1 och allt buffrar på helt normalt igen, underbart.

Visa signatur

"I believe in speed, power. Power and speed solves many things" - Jeremy Clarkson

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

För er som vill kunna ladda ner hela klipp oavbrutet och även kunna ställa in precis som du vill ha det läs här på Lifehacker.

http://lifehacker.com/preload-entire-youtube-videos-by-disabl...

Detta var min räddning, nu är allt som dans på rosor.

Scriptet drar du till "tillägg" i tex chrome och bocka i "programmerarläge" där.
Då får du ett kugghjul bredvid ditt inloggningnamn där du bockar ur "Dash Playback" i spelarinställningar.

Klart!

Funkade prima i FireFox också! Och ja, den drar nu ner 1080 hela vägen oavbrutet vilken video jag än testar med. ÄNTLIGEN en lösning! I owe you one

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan365:

Har under en längre tid haft stora buffringsproblem med Youtube och jag låg på cph1. Nu ligger jag plötsligt på arn1 och allt buffrar på helt normalt igen, underbart.

Samma här. Kollade senast igår då låg jag på cph1, nu arn1.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

Fortfarande cph1...

Visa signatur