Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

Jag har en snabb fråga.

Jag har spelat en del Competitive match making det senaste och märkt att jag ibland får väldigt hög ping (kanske lite bortskämd som svensk med bra internet).
Oftast landar jag någon stans mellan 5-25ms men på vissa servrar får jag 40-60ms. Det kanske inte låter så mycket med 40-60ms men man märker STOR skillnad när man spelar.

Finns det något jag kan göra för att sänka min ms eller är det valves servrar som är dåliga/ligger långt bort?

finns ett filter du kan ställa in hur mycket max ping det skall få vara men den är tyvärr 50 som lägst. kommandot är mm_dedicated_search_maxping 50 eller så kan du ställa in det i options.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Nu har den här frågan säkert redan ställts men i min lathet ställer jag den ändå. Finns det inte old-style-menues? Alltså möjligheten att ta bort den irriterande GUI:n som man köper via nu?

finns lite olika på http://csgo.gamebanana.com/guis

Permalänk

Riktigt kass, men sugen på att lira.
Någon som är på?

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Medlem

någon som har testat operation overwatch http://blog.counter-strike.net/index.php/overwatch/ ? jag har bedömt ett par matcher och sett rätt grova exempel på fuskare men även en och annan oskyldig. kan vara bra sätt att få bort fuskare som inte fastnar i VAC.

Permalänk

Om någon runt min rank (silver III) vill köra så är det bara att lägga till mig på steam: hassebea

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Avstängd

Vilken autoexec är bäst att använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Vilken autoexec är bäst att använda?

gör din egen! finns egentligen inte så mycket som inte går att ändra i menyerna.

viktigast för mig är

m_rawinput 1
m_customaccel 0

sen kan du ju sätta dina nätsettings med

rate 104000
cl_cmdrate 128
cl_updaterate 128
cl_interp_ratio 1
cl_interp 0

förrutom det använder jag dessa också

cl_autowepswitch 0
viewmodel_presetpos 3
hud_scaling 1
fps_max 130
con_enable 1
net_graph 1
mat_monitorgamma 1.600000

cl_autohelp 0
cl_showhelp 0
gameinstructor_enable 0
volume 0.1
snd_musicvolume 0
voice_enable 1
mm_dedicated_search_maxping 50

Permalänk
Medlem

Tjäna alla cs:go lirare!!

Har nyligen startat upp en cs:go kanal på youtuve där jag kommer lägga upp massa olika saker angående cs:go. Allt vad gäller små knep, tutorials, montages etc. Vore as shysst om ni kunde göra en response på min nyaste video. Den är riktad mot lite nyare spelare. Tack på förhand!

http://www.youtube.com/watch?v=QPWEwdGCHns

Permalänk

Har vi några aktiva, inte allt för seriösa CS:GO-spelare här? Heter Samurai237 på Steam.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Är CS:GO så dött så att ingen postar på flera månader? Reaktioner på senaste patchen med skins?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Är CS:GO så dött så att ingen postar på flera månader? Reaktioner på senaste patchen med skins?

Vafalls!? Update? Skins? Cs:go , here we go again!

Permalänk
Medlem

Rätt stor patch nu med två nya vapen, silenced pistol och silenced m4 samt en jäkla massa skins till vapen som man kan få efter att spela matcher eller få kistor som man kan låsa upp med nycklar. Rätt trevligt faktiskt, får bara hoppas att de inte drar en tf2 :D.

Visa signatur

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Är CS:GO så dött så att ingen postar på flera månader? Reaktioner på senaste patchen med skins?

det är väl snarare tvärtom om man ser på steam statsen. cirka dubbelt så mycket folk inne och lirar jämfört med vanliga fall.

Permalänk
Medlem

Har fått rätt mycket input lag nu med senaste uppdateringen, någon annan som har fått detta problem? Annars så gillar jag de nya silenced vapnen ;). Dem är riktigt grymma men dock är det rätt så svårt att sikta p.g.a. problemet.

Edit: Fler verkar ha problem sen senaste uppdateringen, generellt de med datorer som har flera GPU:er.

Permalänk

Vet ni nå aktiva IRC kanaler? helst svenska, där man kan söka mix osv sen gör de inge om de är utländska pracc/pcw kanaler.

Permalänk

tjenare, jag har ett litet problem med mitt csgo, och jag undrar om det är fler än mig som har detta problem...

När jag lirar csgo så kan det hända ibland att spelet fryslaggar i ca 5 sekunder, och sen kommer det tillbaka igen, men om jag tabbar ner under dessa sekunder, så kommer jag att se ett meddelande om att "Display driver has stopped working and has recovered".

Då blir det så att mitt "grafikkort lägger sig i idle", asså, det ligger inte i 1200 MHz, utan i 300 MHz. Detta är jobbigt för då flyter inte spelet på lika bra, man få sämre fps osv, vilket gör att jag måste tabba ner och upp spelet igen för att detta ska "återställa sig" igen till 1200 MHz, och då flyter det på som vanligt.

Jag har testat med olika drivrutiner till grafikkortet, jag har de senaste just nu, men ingen skillnad. Detta händer väldigt ofta på mapen de_inferno, speciellt när jag lirar competitive.

Jag har googlat en hel del, men inte hittat någon med samma problem, eller lösning på det...

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoapDropper:

tjenare, jag har ett litet problem med mitt csgo, och jag undrar om det är fler än mig som har detta problem...

När jag lirar csgo så kan det hända ibland att spelet fryslaggar i ca 5 sekunder, och sen kommer det tillbaka igen, men om jag tabbar ner under dessa sekunder, så kommer jag att se ett meddelande om att "Display driver has stopped working and has recovered".

Då blir det så att mitt "grafikkort lägger sig i idle", asså, det ligger inte i 1200 MHz, utan i 300 MHz. Detta är jobbigt för då flyter inte spelet på lika bra, man få sämre fps osv, vilket gör att jag måste tabba ner och upp spelet igen för att detta ska "återställa sig" igen till 1200 MHz, och då flyter det på som vanligt.

Jag har testat med olika drivrutiner till grafikkortet, jag har de senaste just nu, men ingen skillnad. Detta händer väldigt ofta på mapen de_inferno, speciellt när jag lirar competitive.

Jag har googlat en hel del, men inte hittat någon med samma problem, eller lösning på det...

stod något om att geforce drivrutiner hade en bugg och att man skulle uppdatera till senaste beta drivrutinen. testat det?

Permalänk
Skrivet av Vintertider:

Folk lägg till mig! vilenius1987 på steam!

Ni kan även lägga till mig: CGremby

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintertider:

Folk lägg till mig! vilenius1987 på steam!

Lägg gärna till mig med M^ på steam!

Jag får alltid spela med ryssar som inte vill prata med mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Toke:

Lägg gärna till mig med M^ på steam!

Jag får alltid spela med ryssar som inte vill prata med mig

Skickades från m.sweclockers.com

Finns många "M^" på steam. Vilken är du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4D4SS:

Finns många "M^" på steam. Vilken är du.

http://steamcommunity.com/profiles/76561197960495897/

den pöjken är jag

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag borde skapa en separat tråd för detta, testar att lägga det här iaf. Hur som helst; jag har ett problem. När jag spelar competetive mode ligger jag ständigt på 5-7 ping. Dock får jag connection problem-spikes då och då (frekvensen varierar; alltifrån nån enstaka gång per game till några gånger per runda). Skype funkar alltid som det ska under dessa ca 5 sekunder långa spikes-en. Sitter på en 100/100 fiberlina som aldrig svikit, och själva bilden fryser ej. Någon som har några idéer? Misstänker den där förbannade Thompson-rountern. Danke på förhand

Permalänk
Medlem

Hej hej, har lite problem med mitt cs:go som jag aldrig ha haft förut, det är att jag får "WARNING : Connection Problem" helt random. Kan spela 1-5 matcher utan problem sen kan det där skiten komma helt plötligt, har inte haft nå problem förut :/ Nån annan som har samma problem?

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Hej hej, har lite problem med mitt cs:go som jag aldrig ha haft förut, det är att jag får "WARNING : Connection Problem" helt random. Kan spela 1-5 matcher utan problem sen kan det där skiten komma helt plötligt, har inte haft nå problem förut :/ Nån annan som har samma problem?

Samma här. Märkte det först idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Hej hej, har lite problem med mitt cs:go som jag aldrig ha haft förut, det är att jag får "WARNING : Connection Problem" helt random. Kan spela 1-5 matcher utan problem sen kan det där skiten komma helt plötligt, har inte haft nå problem förut :/ Nån annan som har samma problem?

för mig blev det bättre efter att ha kört verify integrity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Hej hej, har lite problem med mitt cs:go som jag aldrig ha haft förut, det är att jag får "WARNING : Connection Problem" helt random. Kan spela 1-5 matcher utan problem sen kan det där skiten komma helt plötligt, har inte haft nå problem förut :/ Nån annan som har samma problem?

Har du bredbandsbolaget?
Både jag och en kompis har droppat samtidigt från samma server, trotts att internet inte dyker, och vi båda har BBB.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Har du bredbandsbolaget?
Både jag och en kompis har droppat samtidigt från samma server, trotts att internet inte dyker, och vi båda har BBB.

Sitter på Telia 30mbit Har dock inte fått drops idag dock

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Samma problem i Lund med Banhof och vad jag märker när man spelar är ju att flera andra ofta droppar med (oftast från ett och samma lag). Känns som server problem då det hänt väldigt mycket de senaste dagarna.

Permalänk

Jag har problem med att få till buy-scripts. Jag skriver allt rätt, och lägger även in buy commandon i configen.

Scripts som: köpa ak;m4 med rightarrow, men det funkar inte hur jag än gör. Någon annan som har samma problem?

EDIT: Jag löste det!

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

-Intel Core i7 9700K 4.6/4.9 GHz- -GTX 1080 Gaming X- -Corsair Hydro H100i- -Corsair 16GB DDR4 2666Mhz VENGEANCE LPX- -SSD Pro 840-Series- -Asus Prime Z390-P- -Corsair Gaming K65 RAPIDFIRE RGB Cherry MX Speed- -Corsair Glaive RGB Gaming Mouse- -QcK Prism Cloth RGB Gaming Mousepad XXL- -Sennheiser GSP 370 Wireless Gaming Headset-

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Någon annan som spelet börjat krasha för på sistone. Det krashar helt random för mig. Jag blir utkastad till Windows och får en ruta med "csgo.exe has stopped working" (har slutat fungera). Högst irriterande. Trodde problemet skulle lösas med patchen som kom precis men icke.

Har samma problem, kan försöka tre gånger i rad och det händer samma sak, men går jag in och ändrar någon grafikinställning, vilken som, så fungerar det sen. Är dock samma sak nästa gång man skall spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Har samma problem, kan försöka tre gånger i rad och det händer samma sak, men går jag in och ändrar någon grafikinställning, vilken som, så fungerar det sen. Är dock samma sak nästa gång man skall spela.

testat verify integrity? brukar lösa en del problem med korrupta filer osv.