Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

BF1942 var krävande som fan på sin tid!

Skickades från m.sweclockers.com

han menade nog första multiplattform spel för nästa gen av spelmaskiner

dessa rekommenderade krav kommer bli standard nästa år pga att PS4 och Xbox One blir leads vilket ökar kravet på hårdvaran för PCs

ska man bygga spelpc nu så bör man satsa på 8 kärnor, 4 gb gpu och 16 gb RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dammskog:

han menade nog första multiplattform spel för nästa gen av spelmaskiner

dessa rekommenderade krav kommer bli standard nästa år pga att PS4 och Xbox One blir leads vilket ökar kravet på hårdvaran för PCs

ska man bygga spelpc nu så bör man satsa på 8 kärnor, 4 gb gpu och 16 gb RAM

16GB RAM kommer räcka och bli över, men eftersom ram kostar så lite är det ju lika bra att köra på det.
4GB VRAM eller mer, helt klart.

När det gäller antalet kärnor, så är det inget man fixar över en natt. Det kommer att dröja länge innan spel utnyttjar många kärnor, och tills dess är det så snabba kärnor som möjligt som gäller.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Hur ska detta gå för mina 580's.. Känner mig inte så sugen på att byta ut halva datorn bara för ett spel..

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Skrivet av Wolifan:

Hur ska detta gå för mina 580's.. Känner mig inte så sugen på att byta ut halva datorn bara för ett spel..

Mmmm samma här...... Känns som om, eller är rätt säker på att det kommer krävas 2st 780 för att få det över 60fps @ 2560x1440 MAX settings!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

en fråga om spel och VRAM
om man har 2 grafikkort med 6gb vram per kort hur fungerar det i sli?
blir 12gb vram eller delas det upp på nåt konstigt vis?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZealONeal:

Ser man på! Går det att installera :)?

Man får med en kod i fodralet som man aktiverar på Origin som ger dig extra lull lull i spelet när det släpps, dvs, det följer inte med någon skiva.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K @ 4.4ghz | Asus Z97-A | Corsair Vengeance Low Profile 16GB 1600Mhz | EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC | Samsung SSD 850 Pro 256GB - Samsung SSD 840 Evo 500GB | Corsair HX 750W | X-STAR DP2710 Matte | Dell U2311H | Cavalli Audio Liquid Gold | Audiolab M-DAC | HiFiMAN HE-500 | Asus Xonar Essence STX | SAA, Mapleshade, Red Dawn LS och Nornekablar | PlayStation 5 | Panasonic UB820 | Sony XR83A90JAEP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

en fråga om spel och VRAM
om man har 2 grafikkort med 6gb vram per kort hur fungerar det i sli?
blir 12gb vram eller delas det upp på nåt konstigt vis?

Det blir 6gb totalt då kort nr 2 speglar kort nr 1.

Permalänk

Najs

Shotgun som sidearm?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Ska de fortfarande ha de där origin skitet? isf bojkottar jag. tråkigt men det var så jävla värdelöst. Glhf to the rest of u!

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Ska de fortfarande ha de där origin skitet? isf bojkottar jag. tråkigt men det var så jävla värdelöst. Glhf to the rest of u!

Blivit bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Blivit bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Skannar de fortfarande datorerna och skickar all info till IRS,CIA,etc då?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av Mordrana:

Skannar de fortfarande datorerna och skickar all info till IRS,CIA,etc då?

Finns det ens bevis på detta?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av Mordrana:

Skannar de fortfarande datorerna och skickar all info till IRS,CIA,etc då?

Foliehatten är stor här ser jag.

Mitt förslag är, slå av allt som har I/O mot den yttre världen. Lev i harmoni, betala bara med kontanter.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Kommer inte AN-94 att finnas i bf4?!

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Skannar de fortfarande datorerna och skickar all info till IRS,CIA,etc då?

inte bara det!

de använder spelarnas datorer för att hjälpa till med att utveckla HAARP-vapen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Skannar de fortfarande datorerna och skickar all info till IRS,CIA,etc då?

Läs EULA. Själv bryr jag mig ingenting angående alla dessa skandaler med NSA och allt vad de heter.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

Kommer inte AN-94 att finnas i bf4?!

Verkar inte som den kommer vara med nej, kanske kommer i något DLC.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Verkar inte som den kommer vara med nej, kanske kommer i något DLC.

Åh herregud

är det bara jag som tycker att alla vapen låter nästan likadant?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PapuPapu:

Åh herregud

är det bara jag som tycker att alla vapen låter nästan likadant?

som real life vapen gör.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

ah men på bfbc2 och bf3 låter de olika och får olika personligheter. Här dras ju alla över samma kam, svårt att få en favorit. Ännu svårare för mig då jag älskar AN-94:n

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk

Om man förhandsbokar får man ju guldopacks med som ska innehålla "vapentillbehör" kan det vara ljuddämpare, sikten osv eller bara massa tramsiga skins och skit ?

Permalänk
Medlem

Coolt att sniperns kulor lämnar vita sträck efter sig!

Permalänk
Medlem

jag tror detta kommer vara värt spel! bf3 tyckte ja var värt pengarna, typ 500+400 betalade jag, spelat 700+h ... kommer ej köpa ghosts tror jag fast än ja även gillar cod.. bf4 all the way!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Nuså pojkar, nu är det dags att rusta upp inför BF4.
Har dator i sign och lär ju behöva ett nytt grafikkort för att maxa spelet.
Grafikkort är för mig en djungel. Vad ska jag ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Nuså pojkar, nu är det dags att rusta upp inför BF4.
Har dator i sign och lär ju behöva ett nytt grafikkort för att maxa spelet.
Grafikkort är för mig en djungel. Vad ska jag ha?

Du ska inte ha något alls! åtminstonde inte innan betan/demot är testat,för ingen vet riktigt hur det kommer funka,så spar pengarna tills dess så kommer du bli mer nöjd med ditt köp!:)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Nuså pojkar, nu är det dags att rusta upp inför BF4.
Har dator i sign och lär ju behöva ett nytt grafikkort för att maxa spelet.
Grafikkort är för mig en djungel. Vad ska jag ha?

Vänta tills den nya 8000 (eller 9000?) serien kommer.

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Nice! Men usch va normal game mode är lamt! HC ftw!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.