Uppesittarkväll: AMD håller presskonferens inför nästa generation Radeon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Manen på scen påminer om mina fysik lärare på universitetet

Han pratar ungefär lika bra Engelska som min Fysik lärare på gymnasiet är på Svenska

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

vad menas med de där audio engine? inget för vanliga användare eller?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

vad menas med de där audio engine? inget för vanliga användare eller?

Gissar att GPU:n kommer kunna använda compute för beräkna ljud!

Permalänk
Medlem

"Aboot"

Är han ifrån Kanada?

Permalänk
Medlem

True audio, hört talas om dac? riktig förstärkare och hifi högtalare?

Permalänk
Skrivet av simon253:

Han pratar ungefär lika bra Engelska som min Fysik lärare på gymnasiet är på Svenska

Hans engelska är bra men dialekten är hemsk :#

Permalänk
Avstängd

Crysis 3 och TF2 är helt olika. Ja men fan, jämför vad som helst med Crysis 3 och man kan säga det samma om och om igjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

300GB/s är inte mycket mer än de 288GB/s som 7970 GHz presterar.

Skrivet av Frystpingvin:

Enligt en snabb googling: "4.5 TFLOPS of FP32 performance"

Skrivet av Kristiansson:

4.5 tror jag

Skrivet av atego:

4.5 TFlops

Då verkar det inte som om R9 290X är en utmanare till Titan heller.. vilket är ganska tråkigt. Hade hoppats på att nvidia skulle få lite däng och svettas lite inför deras nästa lansering.

Skumt att de inte kan hålla reda på ljudet på konferensen heller - eller är det bara jag som upplever ett extremt sprakande ibland?

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem

Det här med ljud är faktiskt väldigt intressant, sedan att han är tråkig är en annan femma.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av taximustafa:

Hans engelska är bra men dialekten är hemsk :#

First och fast uttalar han lika... Blir lite mindfuck

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Hur tråkigt som helst att titta på. Kan inte fatta att jag var uppe för det här pis*et.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

300GB/s är inte mycket mer än de 288GB/s som 7970 GHz presterar.

6 GHz * 384 bit = 288 GB/s

5 GHz * 512 bit = 320 GB/s

petar man upp frekvensen på minnen hos en 290 så får man hiskelig bandbredd.

skulle man köra minnena i samma hastighet som hos ett 7970 så får man 100 GB/s mer.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Tycker det är mycket fokus på ljud-biten.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Äsch Screw this guys!

Läser sammanfattningen imorgon. Jag börjar fan somna

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Personerna som har jobbat med presentationen borde få jobba med något annat.

Permalänk
Skrivet av Snackbox:

Då verkar det inte som om R9 290X är en utmanare till Titan heller.. vilket är ganska tråkigt. Hade hoppats på att nvidia skulle få lite däng och svettas lite inför deras nästa lansering.

Skumt att de inte kan hålla reda på ljudet på konferensen heller - eller är det bara jag som upplever ett extremt sprakande ibland?

Joo... fick tinnitus för typ 2min sen

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Jerry Manboob? va?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av taximustafa:

Hans engelska är bra men dialekten är hemsk :#

Inte dialekten det är fel på utan brytningen. Han uttalar faktiskt allt helt okej.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

alltså vad är det här....

Permalänk
Medlem

Kommer det här innebär att vi kommer få se krav på ljud till spel i framtiden?

Permalänk

han ser ut som en säkerhetsvakt

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som är lite roligare att lyssna på! Synd att hans ska snacka om något ointressant som ljudet

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Snackbox:

Då verkar det inte som om R9 290X är en utmanare till Titan heller.. vilket är ganska tråkigt. Hade hoppats på att nvidia skulle få lite däng och svettas lite inför deras nästa lansering.

Skumt att de inte kan hålla reda på ljudet på konferensen heller - eller är det bara jag som upplever ett extremt sprakande ibland?

Fast R9:an leverar 5 TFLOPS? Om jag ska förstått det rätt så ska den ersätta 7970 och det ger ju ganska bra "TFLOPS per krona" jämfört med Titan, om man nu vill se det så.

Ohja, ljudet är fruktansvärt.

Permalänk
Avstängd

Fan, skit i 7.1 och surround. Ge mig hög kvalitets stereo så är jag nöjd.

Permalänk
Avstängd

Öhh, jobbar bara sluskar på AMD?
Vill mig minnas att Nvidias presentationer brukar kännas mer proffsiga, folk på scen brukar dessutom vara välklädda till skillnad från det här.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Haha vad är det för typer AMD sätter ut på scenen?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Joo... fick tinnitus för typ 2min sen

Tjuter lite i högra örat fortfarande. Jädra AMD, heh. Förhoppningsvis så börjar de prata om något lite intressantare snart.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk

Från seg 'indier' till en läspande cowboy xD

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Fan, skit i 7.1 och surround. Ge mig hög kvalitets stereo så är jag nöjd.

fuck yehh, surround kan gå å dö.

Permalänk
Medlem

Varning för hjärtattack känns det som när man hör på hans röst..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850