Permalänk
Medlem

bästa chassit för 3k?

Som rubriken lyder, jag ska köpa ett 900d för att senare när jag skaffat ett till gtx780 ska jag vattenkyla har jag tänkt . Lutar mest åt Corsair 900d bara för att jag gillar designen samt för alla radiator platser utan moddning. För om jag fattat det rätt, mer radiatoryta = mer lågvarviga fläktar = tystare dator? Rätta gärna mej om jag har fel
Det var väll mina funderingar kort och gott så kom med lite mer förslag på bra chassin för vattenkylning i samma prisklass
Mvh!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Absolut, bara köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Absolut, bara köp!

Haha ja känns så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sålänge du har plats Antar att du inte tänkt flytta på den, någonsin med tanke på att det är tuuuungt och med vattenkylning ja.. de vil man inte flytta runt på

plats kommer du ha iaf

stora/många radiatorer med corsairs SP fläktar på låg varv är kung, låter typ ingenting (om du byggt allt bra ) sen så kan man alltid klocka upp det rätt hårt å öka fläktarna. hur många radiatorer ska du ha i?

antar du sätter dubbla 360 radiators i botten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Sålänge du har plats Antar att du inte tänkt flytta på den, någonsin med tanke på att det är tuuuungt och med vattenkylning ja.. de vil man inte flytta runt på

plats kommer du ha iaf

stora/många radiatorer med corsairs SP fläktar på låg varv är kung, låter typ ingenting (om du byggt allt bra ) sen så kan man alltid klocka upp det rätt hårt å öka fläktarna. hur många radiatorer ska du ha i?

antar du sätter dubbla 360 radiators i botten?

Haha klockrent jag bygger nog en lanburk av lite äldre delar isf för som sagt, har inga planer alls på att flytta burken om jag inte måste av dubbla 360 i botten och kanske en 480 i toppen bara för att det ska bli snyggare dragningar av slangarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Haha klockrent jag bygger nog en lanburk av lite äldre delar isf för som sagt, har inga planer alls på att flytta burken om jag inte måste av dubbla 360 i botten och kanske en 480 i toppen bara för att det ska bli snyggare dragningar av slangarna

Skickades från m.sweclockers.com

Låter helt underbart detta

Jag personligen tycker om corsairs Sp fläktar, men kör med vad du tycker är bäst.

Släng upp en bild på hur de går sen :).

Va ska du köra för vattenkylning?

pump block, vad för slangar och fittings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Låter helt underbart detta

Jag personligen tycker om corsairs Sp fläktar, men kör med vad du tycker är bäst.

Släng upp en bild på hur de går sen :).

Va ska du köra för vattenkylning?

pump block, vad för slangar och fittings?

Blir nog sp fläktarna speciellt om dom kommer med en led version utav dom precis som af serien. (går att förhandsboka på Cdon ifall du missat det)
Har inte en aning än faktiskt då jag är helt färsk på ämnet men d5 pumpen har jag hört gott om iaf! Haha ska absolut slänga upp lite bilder i framtiden men det är lång tid tills dess då jag planerar på att köpa chassi nu, ett till gtx780 när evgas droppar i pris och sen efter allt det så blir det vatten men ska absolut höra av mej när det är dags! kan även behöva lite hjälp angående att välja vattenkylningsdelar då så!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare

Har du 3000kr att röra dig med skulle jag kollat in Caselabs, dom har precis sänkt frakten till Europa med.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Har du 3000kr att röra dig med skulle jag kollat in Caselabs, dom har precis sänkt frakten till Europa med.

Kikade lite där men hittade inget som tilltalade mej utan att sticka iväg en bra bit över 3k samt så lät det sjukt jobbigt att bygga ihop det sj :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrbobbin:

Som rubriken lyder, jag ska köpa ett 900d för att senare när jag skaffat ett till gtx780 ska jag vattenkyla har jag tänkt . Lutar mest åt Corsair 900d bara för att jag gillar designen samt för alla radiator platser utan moddning. För om jag fattat det rätt, mer radiatoryta = mer lågvarviga fläktar = tystare dator? Rätta gärna mej om jag har fel
Det var väll mina funderingar kort och gott så kom med lite mer förslag på bra chassin för vattenkylning i samma prisklass
Mvh!

Skickades från m.sweclockers.com

Ta även en titt på Phanteks Enthoo, har en del spännande lösningar när det gäller vattenkylning, dessutom fungerar lufkylningen en del bättre än 900D : http://www.sweclockers.com/recension/17531-phanteks-enthoo-pr...
Ligger på ca 2200:- (1922:- om du är student och köper hos Dustin)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Ta även en titt på Phanteks Enthoo, har en del spännande lösningar när det gäller vattenkylning, dessutom fungerar lufkylningen en del bättre än 900D : http://www.sweclockers.com/recension/17531-phanteks-enthoo-pr...
Ligger på ca 2200:- (1922:- om du är student och köper hos Dustin)

Mjo det är verkligen en stark kandidat men gillar verkligen utseendet på 900d, får be om Ursäkt ifall jag verkar vara negativ mot alla förslag hittills för så är verkligen inte fallet.
uppskattar verkligen all hjälp jag får

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Blir nog sp fläktarna speciellt om dom kommer med en led version utav dom precis som af serien. (går att förhandsboka på Cdon ifall du missat det)
Har inte en aning än faktiskt då jag är helt färsk på ämnet men d5 pumpen har jag hört gott om iaf! Haha ska absolut slänga upp lite bilder i framtiden men det är lång tid tills dess då jag planerar på att köpa chassi nu, ett till gtx780 när evgas droppar i pris och sen efter allt det så blir det vatten men ska absolut höra av mej när det är dags! kan även behöva lite hjälp angående att välja vattenkylningsdelar då så!

Skickades från m.sweclockers.com

Det har ja missat! får kolla upp de på cdon!

har så många sp fläktar här hemma ja inte brytt mig kolla efter nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Det har ja missat! får kolla upp de på cdon!

har så många sp fläktar här hemma ja inte brytt mig kolla efter nya

Doit!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kent:

Ta även en titt på Phanteks Enthoo, har en del spännande lösningar när det gäller vattenkylning, dessutom fungerar lufkylningen en del bättre än 900D : http://www.sweclockers.com/recension/17531-phanteks-enthoo-pr...
Ligger på ca 2200:- (1922:- om du är student och köper hos Dustin)

Detta är UNDERBART !

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Skulle själv rekommendera Silverstones TJ07, TJ11 är lite över din budget. TJ07 är ett lite äldre chassin men fortfarande väldigt kapabelt att rymma allt man kan behöva. TJ07 är även gjort helt i aluminium och allt är skruvat ihop, så om man vill modda så är den ypperlig. Jag gillar även det lite mindre eller inget fönster samt den lite böjda fronten jämfört med så gott som alla chassin som är väldigt fyrkantiga. Du får även in en 480mm och en 240mm radiator i botten och mera i fronten och toppen om det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Skulle själv rekommendera Silverstones TJ07, TJ11 är lite över din budget. TJ07 är ett lite äldre chassin men fortfarande väldigt kapabelt att rymma allt man kan behöva. TJ07 är även gjort helt i aluminium och allt är skruvat ihop, så om man vill modda så är den ypperlig. Jag gillar även det lite mindre eller inget fönster samt den lite böjda fronten jämfört med så gott som alla chassin som är väldigt fyrkantiga. Du får även in en 480mm och en 240mm radiator i botten och mera i fronten och toppen om det behövs.

Absolut ett jättefint chassi men gillar dock inte silverfärgade insidor :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har 900D och det finns mycket plats men när man börjar fylla det med radiatorer o sånt så blir det trångt. Har en 480 i botten med en D5 pump så där ryms det inget mer ingen radiator iallafall. En 360 har jag i taket o reservoaren har jag satt fast bredvid hdd racket rakt ovanför D5 pumpen.

Har 4st GT typhoon 1850rpm på 480 raden och 3st Noctua NF-F12 på 360 raden.

Jag har inga gpu block än jag vet inte om jag ska byta graffena eller ha de kvar.

Men köp 900D ja ä nöjd.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Jag har 900D och det finns mycket plats men när man börjar fylla det med radiatorer o sånt så blir det trångt. Har en 480 i botten med en D5 pump så där ryms det inget mer ingen radiator iallafall. En 360 har jag i taket o reservoaren har jag satt fast bredvid hdd racket rakt ovanför D5 pumpen.

Har 4st GT typhoon 1850rpm på 480 raden och 3st Noctua NF-F12 på 360 raden.

Jag har inga gpu block än jag vet inte om jag ska byta graffena eller ha de kvar.

Men köp 900D ja ä nöjd.:)

Haha lustigt att du har res och pump precis där jag tänkte med Hur är ljudnivån i chassit då? Är det ett "tyst chassi"? För mitt nuvarande Carbide 500r är ganska "öppet" så det låter en del

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mrbobbin:

Haha lustigt att du har res och pump precis där jag tänkte med Hur är ljudnivån i chasst då? Är det ett "tyst chassi"? För mitt nuvarande Carbide 500r är ganska "öppet" så det låter en del

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror nog på hur mycket fläktarna låter. Men jag tycker den är tyst inget som skramlar o så.:)

Jag testade gt thypoon fläktarna på full fräs 1800 rpm det var förvånansvärt tyst tyckte jag.
Trodde det skulle låta mer.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

nu ser ju chassit sämst ut med bilden som är under, men googla det rätt snyggt när det är fyllt!

My little devil heter det om du googlar vet inte var man får tag i det då, men polarn köpte ett nyss i uk till sitt bygge å har för mig att han fick det rätt nära priset

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Det beror nog på hur mycket fläktarna låter. Men jag tycker den är tyst inget som skramlar o så.:)

Jag testade gt thypoon fläktarna på full fräs 1800 rpm det var förvånansvärt tyst tyckte jag.
Trodde det skulle låta mer.:)

Ja men det låter ju perfekt vill ha helt tyst när jag pluggar eller sitter på nätterna och lyssnar på musik så ljudnivån är väldigt viktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

nu ser ju chassit sämst ut med bilden som är under, men googla det rätt snyggt när det är fyllt!
http://cdn.overclock.net/9/9f/9ff2a489_Casefront-side.jpeg

My little devil heter det om du googlar vet inte var man får tag i det då, men polarn köpte ett nyss i uk till sitt bygge å har för mig att han fick det rätt nära priset

Alright! Har googlat lite snabbt på det tidigare men hittade tyvärr inget då men ska fortsätta kolla mer, för är ett grymt fint chassi tycker jag, och en av dom få som kan vara en värdig motståndare till 900d imo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

LD PC-V8 är ett bra chassi men det har lite nackdelar oxo, jag har haft ett sånt men du får nog inte det inom din budget nytt iaf. http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p13090_LD-Cool...
Trist Phantek inte föll dig i smaken väldigt bra lösningar för vattenkylning tex en 480 monsta i botten och en 480 60mm i toppen bolt on. Men det låter som du bestämt dig för 900D så kör på det.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Kikade lite där men hittade inget som tilltalade mej utan att sticka iväg en bra bit över 3k samt så lät det sjukt jobbigt att bygga ihop det sj :/

Ett SMH10 som är ett chassi som är bättre på många sätt än 900D kostar typ 3400kr.
Du behöver inte bygga ihop något själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Ett SMH10 som är ett chassi som är bättre på många sätt än 900D kostar typ 3400kr.
Du behöver inte bygga ihop något själv

Kommer inte dom "flatpacked"?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit, isf vill jag ha svart/vitt och med fönster etc, då landade det på ca 4000kr med frakt inräknat om dollarn ligger på 6.5 och det låter som lite väl mycket pengar, sambon tycker jag är dum nog som köper ett för 3k haha men det som var lite lustigt var att jag inte fick fram några bilder på hur det såg ut i svart/vitt :/

Permalänk
Medlem

Kommer väl skatt och tull ännu till på priset för ett Caselabs chassi?

Permalänk

Jag har ett Corsair 540 Air som jag tycker är grymt bra och dessutom inte särskilt dyrt.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Kommer väl skatt och tull ännu till på priset för ett Caselabs chassi?

Det tillkommer en importavgift utöver det man betalar till CaseLabs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Kikade lite där men hittade inget som tilltalade mej utan att sticka iväg en bra bit över 3k samt så lät det sjukt jobbigt att bygga ihop det sj :/

Det är inte jobbigt nånstans. Bara kul. Som när man byggde meccano när man var liten

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnmlmxml:

Det är inte jobbigt nånstans. Bara kul. Som när man byggde meccano när man var liten

Haha okey dock så blir det inget caselabs, blir för dyrt just nu, nästa gång kanske!

Skickades från m.sweclockers.com