Permalänk

Installation av trådlös skrivare?

Hej
Köpte mig en Samsung ML-2165
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=660346

Den ska vara trådlös vilket är nice.
Men hur installerar jag den.
Manualen är ett skämt, jag fattar inte vad jag ska göra.

Installationen av drivrutinerna gick ju bra...
Men sedan vill den att jag ska koppla in min USB sladd.
Men det följde inte med någon USB sladd och på lådan står det att det endast ska vara skrivare, lite papper och elkabel.

Vad är det jag missar?

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

Hej

Men det följde inte med någon USB sladd och på lådan står det att det endast ska vara skrivare, lite papper och elkabel.

Vad är det jag missar?

Vet inte om du har länkat fel men det verkar som att det är Samsung ML-2165W som har trådlöst, ML-2165 har bara USB (verifierat både från Komplett och Prisjakt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

Hej

Vad är det jag missar?

Jag kan inte se att den är trådlös?

Från specen på komplett:
"Anslutningsteknologi Kabelansluten"

USB kabel följer oftast inte med utan det får man köpa löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

Hej

Vad är det jag missar?

Usb kabel följer inte med skrivare. De har blivit för biliga. Du brukar kunna ställa in de trådlösa direkt på skrivaren med hjälp av eventuell skärm.

Edit: Efter att kollat på skrivaren som tidigare talare sa. Den är inte trådlös.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk

om jag nu måste köpa en kabel vid sidan om. kan de inte skriva i då vad jag behöver för att installera sakerna...

någon som kan tipsa på kabel att köpa.
det ser ut som det är ett fyrkantigt hål för kontakten i skrivarn. vad är det för usb anslutning?

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

om jag nu måste köpa en kabel vid sidan om. kan de inte skriva i då vad jag behöver för att installera sakerna...

någon som kan tipsa på kabel att köpa.
det ser ut som det är ett fyrkantigt hål för kontakten i skrivarn. vad är det för usb anslutning?

Det är en USB B-kontakt och är vanliga när det kommer till skrivare. Här är en sån kabel: USB 2.0 kabel A/B Grå, 0,5 m

Permalänk

tackar, då får man köpa en sådan imorgon.

jäkla snopet att det inte gick att dra igång ikväll. jag som förberedde med papper och allt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hjarterkung:

tackar, då får man köpa en sådan imorgon.

jäkla snopet att det inte gick att dra igång ikväll. jag som förberedde med papper och allt

Du kanske har fel maskin, vad står det för beteckning på maskinen?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits