Extremt seg Samsung ATIV Book 9 Lite, helt ny

Permalänk
Medlem

Extremt seg Samsung ATIV Book 9 Lite, helt ny

Jag är en oteknisk tjej som inte alls vet vad jag ska göra eller varför den är såhär seg, trots att den är ny.

Jag köpte för två veckor sedan en ny bärbar dator, en Samsyng ATIV Book 9 Lite, som har från start varit väldigt seg.
Jag kan knappt scrolla på olika sidor på internet, främst Facebook eller dn.se osv, då den är för seg och laggar. Jag kan surfa snabbare och lättare på min mobil, Samsung Galaxy s3.

Jag har provat på olika internetuppkopplingar utan resultat. Allt som är internetrelaterat är segt. Word, offlinespel etc fungerar.

Vad finns det för något jag kan göra? Jättetacksam för svar!

Länk till datorn

Permalänk
Medlem

Ska tillägga att jag har testat både chrome, firefox och internet explorer med samma resultat i dem allihop

Permalänk
Medlem

Blås om maskinen med rent OS

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Blås om maskinen med rent OS

Då det bara är facebook, aftonbladet osv som krånglar, kommer det fixas av att ominstallera operativsystemet? Eftersom att word, caesar3 och dylikt fungerar. Jag bara undrar eftersom jag som sagt inte alls är kunnig på det här

Permalänk

Kan vara en massa saker.
Kan t.ex. vara problem med det trådlösa nätverket. Har du provat att surfa med nätverkskabel?
Är det segt att scrolla på webbsidor även efter att webbläsaren fått läsa hem dem i lugn och ro? Eller är det själva inläsandet av webbsidor som är segt?
Mitt råd är att uppdatera drivrutiner för nätverk.

Enligt recensioner är det lite långsam processor i laptopen (något fick stryka på foten för att få ner priset) men om det är segt bara att scrolla är det något som är fel.

Om du köpt datorn i en vanlig affär och inte på Internet tycker jag att du skall ta med den till affären och fråga om de tycker att det är rimligt att det skalll gå så segt att surfa.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara flash också( eller man kanske inte kodar facebook med flash ??) alternativt något skit från tillverkaren som ligger och jävlas. Blås om hela datorn och installera senaste drivisarna så borde det gå bra