GTX 760 till BF4. Funkar det till min dator?

Permalänk
Medlem

GTX 760 till BF4. Funkar det till min dator?

Tjena,

Jag har denna dator i dagsläget http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/acer... och tänkte köpa till ett GTX 760. Frågan är bara om alla mina datorkomponenter är kompatibla med kortet? Samt kommer det flyta på bra i BF4 med det kortet?

Tack!

Stig-H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stig-H:

Tjena,

Jag har denna dator i dagsläget http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/acer... och tänkte köpa till ett GTX 760. Frågan är bara om alla mina datorkomponenter är kompatibla med kortet? Samt kommer det flyta på bra i BF4 med det kortet?

Tack!

Stig-H

Kommer funka utan problem! Se dock till att ominstallera Windows efter bytet.

Du lär kunna spela BF4 utan problem, men sen om det är på ultra med 60 fps hela tiden det får vi se när de släpper spelet.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wipen96:

Kommer funka utan problem! Se dock till att ominstallera Windows efter bytet.

Du lär kunna spela BF4 utan problem, men sen om det är på ultra med 60 fps hela tiden det får vi se när de släpper spelet.

Borde väl räcka att göra en sk "clean install" när han installerar de nya drivrutinerna?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Han behöver nog inte installera om Windows om det bara gäller grafikkort. Brukar då jag aldrig göra. Brukar avinstallera gamla drivrutiner för grafikkort och sedan köra DriveSweeper och sen in med "Clean Install"

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Om du menade Asus 760 dc2oc är ett bra kort men det har endast 2GB. Och det behövs bra luftflöde i ett sånt där chassi ,endast ett tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stig-H:

Tjena,

Jag har denna dator i dagsläget http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/acer... och tänkte köpa till ett GTX 760. Frågan är bara om alla mina datorkomponenter är kompatibla med kortet? Samt kommer det flyta på bra i BF4 med det kortet?

Tack!

Stig-H

om du fått samma chassi model som jag fick, så kommer inte kortet få plats. mät hur mycket plats kortet kommer att ha i chassit. jag fick helt enkelt byta chassi.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

om du fått samma chassi model som jag fick, så kommer inte kortet få plats. mät hur mycket plats kortet kommer att ha i chassit. jag fick helt enkelt byta chassi.

Hur mäter man? Bara o kolla hur stort det gamla kortet är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stig-H:

Hur mäter man? Bara o kolla hur stort det gamla kortet är?

Precis, bara att lägga en linjal på det gamla kortet och se hur mycket plats du har tills det skulle slår chassit, borde inte vara något problem dock då 760 och 560 är ungefär lika stora.

Sen det någon tidigare påpekade om att installera om windows; det kan vara så att du har massa "skärp" installerat från acer på datorn som kommer med när man köper den. Dels blir man av med det och dels får du en fräsh dator som alltid är trevligt att ha, speciellt om man kör utan SSD.

Men det är alltså inget måste utan mer en bra sak att göra, grafikkortet kommer sannolikt fungera direkt så länge du ha senaste drivrutinerna installerade. Skulle det vara problem eller att du vill vara på säkra sidan kan du ju alltid installera om drivrutinerna ändå. Se då till att välja clean install så att den rensar kvarlevor från det tidigare grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Borde väl räcka att göra en sk "clean install" när han installerar de nya drivrutinerna?

Skrivet av Taft:

Han behöver nog inte installera om Windows om det bara gäller grafikkort. Brukar då jag aldrig göra. Brukar avinstallera gamla drivrutiner för grafikkort och sedan köra DriveSweeper och sen in med "Clean Install"

Självfallet inte! Men brukar rådgiva det för att det blir alltid lite rester kvar från de gamla drivrutinerna. Så det viktiga kan man bara spara på en annan hårddisk!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk

datoren i min signatur kunde köra bf4 beta på ultra @ 1080p även före dom gjorde optimerande updates.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Funderar dock lite över 770 nu. Undrar lite över nätagget. Det jag har är på 500w enligt min första länk. Kommer det räcka till 770? Läste att det kräver minst 600w men mitt kanske räcker ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

datoren i min signatur kunde köra bf4 beta på ultra @ 1080p även före dom gjorde optimerande updates.

Ursäkta, men vad exakt har det med saken att göra?

TS kommer ha ett GTX 760 jämfört med dina två, men framförallt: Du sitter på en överklockad I7-3770k, TS sitter på en FX-6100.

Om BF4 är så CPU-tungt som det sägs, så är skillnaden mellan er prestanda som natt och dag.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Ursäkta, men vad exakt har det med saken att göra?

TS kommer ha ett GTX 760 jämfört med dina två, men framförallt: Du sitter på en överklockad I7-3770k, TS sitter på en FX-6100.

Om BF4 är så CPU-tungt som det sägs, så är skillnaden mellan er prestanda som natt och dag.

Ja kollad aldrig hans specs.Men jo du har rätt

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080