Snabbtitt på Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Laddas nu ner smidigt från store

Permalänk
Medlem

Bara dom som har 8.0 som kan uppdatera till 8.1?
Vill ha en ren å fin 8.1 iso (för usbminne) med nyinköpt 8.1 nyckel...

Permalänk
Hedersmedlem

Måsten man använda en "personlig inloggning" för att hämta den här uppdateringen eller går den att hämta från microsofts siter?
Har en gammal hederlig offlineprofil för närvarande så store-appen fungerar ju såklart inte.

Och som Dalton Sleeper säger - en ren image hade ju varit trevligt...

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Skrivet av Segas:

Undra om Skype för Windows 8 stöder att man kan minimera programmet samtidigt som det verkligen fungerar - för det var ju rätt värdelöst att använda som voip som annars fungerade hur bra som helst i Windows 7-versionen.

Annars helt klart intressanta förbättringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja appversionen av skype är ju totalt värdelös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty_Harry:

Fattar inte, kommer inte uppdateringen i Windows Update? ( I windows 8 )

Nä, du får gå till butiken som du hittar i modern-UI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Kommer aldrig uppgradera till ett nytt Windows (ifrån W7) så länge de väljer att forma operativet för en touch miljö när en gigantiskt majoritet använder dekstop med mus och tangentbord. Jävla skräp.

Jajaja, vi har hört ert tjat om det nu i över ett år. Ni behöver inte klottra ner varenda Windows 8-tråd med samma inlägg.

Permalänk
Medlem

Om man kör Windows 8.1 Preview kommer jag att få den fullständiga versionen då? Eller måste jag lägga in Win 8 igen och sedan uppdatera ?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Avstängd

Den finns nu för nedladdning!

Du hittar den inte i Windows Update.
Den finns i Windows Store.

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Nä, du får gå till butiken som du hittar i modern-UI

Oh i see. Tankar nu men fastnat på 13%

Permalänk

Fattar inte vad folk har emot Win 8. Det är skitbra, även för oss skrivbordsentusiaster, och imo bättre än Win 7.

Btw, starta direkt till skrivbord hörde jag nån fågel kvittra. Hur gör jag det?

Permalänk
Medlem

Kommer inte uppdatera något tills dom ger mig möjligheten att ta bort allt som har med metro-ui att göra. Varför MS ska blanda core-settings i två olika gränssnitt är helt jävla oförståeligt...

Sämsta köpet jag gjort. Bara för att Win8 var ett par hundra billigare än Win7

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Sitter på Windows 8.1 Preview och finns inte i Store för mig, skulle vilja ha en ISO, finns inget på deras blogg om någon ISO heller.

Skrivet av GenKaan:

Kommer inte uppdatera något tills dom ger mig möjligheten att ta bort allt som har med metro-ui att göra. Varför MS ska blanda core-settings i två olika gränssnitt är helt jävla oförståeligt...

Sämsta köpet jag gjort. Bara för att Win8 var ett par hundra billigare än Win7

Sen när är 279kr vs 2000kr någon hundring?

Permalänk

00:47 "en 27 tums ganska rejäl dator med pekskärm".
Sen när är en datorskärm en dator?

Kunde inte låta bli..

Permalänk

NI SOM INTE HITTAR UPPDATERINGEN I WINDOWS STORE

Tryck upp " Kör " och skriv in wsreset.exe och starta om butiken.

Så borde det komma upp.

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det finns på MSDNAA (och har funnits där ett tag), så kommer i framtiden förmodligen även fungera för "vanligt folk". Eller om det kanske redan går. I framtiden kommer du förmodligen inte kunna köpa 8.0 hur mycket du än vill.

svar på borttaget inlägg borttaget
Permalänk
Medlem

Hittar inte det i windows store :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

00:47 "en 27 tums ganska rejäl dator med pekskärm".
Sen när är en datorskärm en dator?

Kunde inte låta bli..

AIO dator kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Undra om Skype för Windows 8 stöder att man kan minimera programmet samtidigt som det verkligen fungerar - för det var ju rätt värdelöst att använda som voip som annars fungerade hur bra som helst i Windows 7-versionen.

Annars helt klart intressanta förbättringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Bara att använda Skype for dekstop då. Precis samma version som för Widnows 7.

Permalänk
Skrivet av Goikoi:

Fattar inte vad folk har emot Win 8. Det är skitbra, även för oss skrivbordsentusiaster, och imo bättre än Win 7.

Btw, starta direkt till skrivbord hörde jag nån fågel kvittra. Hur gör jag det?

Här har du en liten guide

http://www.pcworld.com/article/2043243/how-to-boot-to-desktop...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skurtbert:

Har kört Windows 8.1 i några veckor och tycker de fungerar utmärkt. Förstår inte de som har problem att använda tangentbord och mus till detta OS... Misstänker att det är folk som aldrig lärt sig använda snabbkommandon, eller har jag fel?

I Windows 7 använder jag ALDRIG startmenyn för att leta reda på program, så den fyller verkligen ingen funktion, speciellt nu med nya sökfunktionen i 8.1.

De program man använder ofta "pinnar" man väl ändå i desktopläget?

Tro det eller ej men alla sitter inte med 3 olika program hela tiden. Vissa av oss kör flera och framför allt en hel del fönster som man vill komma åt direkt utan att behöva sitta med musen över ikonen och sedan flytta igen till rätt fönster.

Jag har tillräckligt minne i skallen för att hålla reda på alla mina fönster men då blir det trångt om man ska också pinna alla program som används.

Permalänk
Medlem

Mitt Windows Update hittar inte Windows 8.1?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

IDG's artikel har den här kommentaren och jag tycker då att det låter som om man kommer kunna suga ner ISO-filer efter midnatt:

- Vid midnatt den 18 oktober kommer man kunna köpa och ladda ned Windows 8.1 från Microsoft.se. Men redan klockan 13 i dag kommer den nya versionen att bli tillgängligt genom Windows Update, säger Thomas Floberg affärsområdeschef för Windows.

Permalänk

Tack så hemskt mycket Dirty_Harry

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinskugga85:

NI SOM INTE HITTAR UPPDATERINGEN I WINDOWS STORE

Tryck upp " Kör " och skriv in wsreset.exe och starta om butiken.

Så borde det komma upp.

Komma upp var i store? Inte det första jag ser i alla fall... :-\

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Går jue snabbt att ladda hem från store, NOT! 2%....

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

IDG's artikel har den här kommentaren och jag tycker då att det låter som om man kommer kunna suga ner ISO-filer efter midnatt:

- Vid midnatt den 18 oktober kommer man kunna köpa och ladda ned Windows 8.1 från Microsoft.se. Men redan klockan 13 i dag kommer den nya versionen att bli tillgängligt genom Windows Update, säger Thomas Floberg affärsområdeschef för Windows.

Tackar

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man löser "Det gick inte att hitta sidan" i Windows Update?

Jag är ju trög... Uppdatering fanns ju i Store

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Du laddar ner win 8.1 i Windows STORE, inte i Windows update.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Läste precis på IDG:
"Företagsversionen av Windows 8.1 Pro kostar dubbelt så mycket som standardvarianten. Då ingår funktioner som kryptering, fjärrstyrning via remote desktop och möjlighet att ansluta datorn till en domän."

Vafan, ingår inte remote desktop i standard/pro?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-----------------------------------------------------