Skrivet av Huzzbutt:
14 september 2003 på riksnivå, utöver det finns det möjlighet på både kommunal och landstingsnivå.
Intressant för ingenstans kunde vi rösta om tex FRA lagen, som berör oss alla... eller andra statliga övergrepp?
[quote]Rättelse, vill du måla om ditt hus i en annan färg än den nuvarande och huset är K-märkt eller på annat sätt reglerat? Fråga kommunen om lov.
Vill du måla om ditt 70-tals hus? Kör på.
Rättelse: mitt hus min trädgård, mina regler jag bestämmer. Kommun & landsting = statliga.
Citat:
Rättelse, fråga kommunen om lov.
Rättelse: kommun & landsting = statliga.
Citat:
Rättelse, Vill du samla en större grupp människor för en demonstration så måste du be polisen om lov. Jag får dock vibbar att det är något du aldrig skulle göra och då menar jag inte att be polisen om lov utan att demonstrera.
Som sagt, be om lov för att få göra sin röst hörd offentligt bland andra = diktatur.
Rättelse: polisen = statligt.
Citat:
Du har stora problem med att uttrycka dig rätt. Vad du egentligen menar är:
"Vill du ha möjligheten att inneha ett handeldvapen så att du kan ta dig rätten att bestämma över liv och död trots att det är brottsligt. Gå med i en skytteklubb eller bli jägare."
Nix då hade jag väl sagt det? sluta lägga ord i min mun (men det är ju endast då du kan bemöta mej)
Citat:
Sorry pysen, det är inte en diktatur för att du inte får som du vill.
Mänskliga rättigheter såsom rätten till att bestämma över sitt eget hus och sin egen trädgård, rätten till att försvara sej, rätten till att få göra sin röst hörd offentligt utan censur eller tillstånd är enligt dej "att inte få som man vill" LOL
Citat:
När vi gick med i EU fick vi möjligheten att överklaga till EU domstolen, vi kan därmed söka ändra beslut som staten har fattat. Vad du talar om är rätten att döda människor som gör saker du inte gillar.
Jasså så det fick vi? nåt som staten inte informerat om oss (censurerat) Vad du däremot talar om är att endast den kriminella ska ges möjlighet att döda, själv anser jag det är bättre att offret ges samma chans vilket framgår av mitt förslag ang vapenlagarna, om du nu lärt dej läsa?
Citat:
Ja det har gått fram att du vill ha möjlighet att mörda folk.
folk kommer alltid mörda oavsett vad du eller jag eller nån annan tycker, skillnaden är att du endast vill att kriminella ska ha vapen...
Citat:
Suck pysen, Du skulle aldrig ha råd med en sjukförsäkring eller att betala kontant för ett läkarbesök.
En normal fullt frisk person som arbetat heltid låt oss säja bara under dom senaste 20 åren har säkert skattat bort runt en halv miljon enbart till sjukvården, och hur ofta har denne genomsnittiga person varit inne för sjukdom eller skada? en, max ett par gånger.. då är försäkringar mkt bättre och billigare, och det allra billigaste i längden vore att inte ha nå försäkringar alls.
Citat:
På en höft skulle jag säga att det var en helvetes massa poliser som för 14 timmar sen var ute och brydde sig om misshandel och stök. Nu är det förstås så att Edsbyns enda avtryck på världskartan är en bandyhall, gör ett studiebesök på medborgarplatsen en lördagskväll så får du se poliser.
Ja dom måste väl slå hål på lite ledig tid så inte media skäller ut dom allt för mkt, men du ska inte tro dom stannar kvar på en mordplats om larmet om en fildelare går.
Citat:
Du har inte betalat många gånger om, du har betalat en väldigt liten del av den faktiska kostnaden, det finns som sagt inte en chans i helvete att du skulle ha råd att betala din egen vård.
Två gånger är en gång för mkt. Jag skulle visst ha råd med kontant sjukvård, det är bara hålla sej någolunda frisk och ge fan i att gå dit... känner flera som arbetat i ca 15 år utan ett enda sjukbesök - men hur mkt har dom likförbannat betalat genom skatt? tänk å ha sparat undan motsvarande belopp...!
Citat:
Argumentation på en ny låg nivå.
Allt du nämner och hänvisar till har ett annat primärt syfte än att utbringa dödligt våld. Nyttan av att vi kan skära upp vår mat eller att köra till jobbet eller spela brännboll uppväger helt klart riskerna med att dumskallar får för sig att döda med dem. Din jämförelse är inte rimlig, den är löjlig.
Nu är du där igen? "jag har inga argument alls istället så jag lägger ord i munnen på andra" det är inte mitt eller nån annans fel att vissa mördare använder besticken vi äter med - som mordvapen (för det var väl där skon klämde?) eller bilen du tar till jobbet, tänk dej att det finns galningar som kört ihjäl folk med en bil av samma märke som du själv har... jätteproblem eller hur?
Citat:
Jag har avfärdat alla dina orsaker för att de är pundiga, att jag tog upp anarki är enkelt men vi har nog klarat av den frågan., Du är inte intresserad av demokrati, du är intresserad av att kunna döda politiker.
Att vilja köra sin röst hörd offentligt, att vilja motverka censur och åsiktsfrihet, att vilja bestämma över sitt eget hem - är inte anarki, det är en RÄTTIGHET (som vi saknar i sverige) endast en individ av hjärnvättad svensk statlig media som du tänker på MORD istället för SJÄLVFÖRSVAR ang förslag om vapeninnehav i grundlagen.
Citat:
Grabben, återigen du betalar endast en liten del av den faktiska kostnaden.
Enligt din yrkesbeskrivning är din betalning x0. Även om du lyckas få ett arbete så kommer du aldrig att betala 2 gånger för ett sjukvårdsbesök. Du kommer sannolikt aldrig ens betala för hela sjukvårdsbesöket.
Dubbelt är ingen liten del av någon kostnad, dubbelt är dubbelt.
Citat:
Kom igen nu, fram med uträkningen! Lyckas du inte kan du gott vara tyst.
Vill du veta hur mkt dom drar in på att stoppa fortkörare så får du väl fråga dom?
Citat:
Återigen, att du inte får göra vad du vill betyder inte att samhället är odemokratiskt. Vi har ett majoritetsstyre i Sverige, inte ett Ayn Rand styre.
Återigen, att vilja ha demokratiska rättigheter utan censur och övervakning handlar inte om "att få göra vad man vill" - det handlar bara om någonting som är en självklarhet i alla andra demokratier. och du borde vända på steken istället! bara för att vi kan rösta innebär det inte demokrati, det har ju vår egen massmedia hävdat massviv med gånger då man målat upp den folkvalde saddam hussein som diktator.
Citat:
Nu missar du dock att en majoritet i statistiken inte betyder en majoritet i alla lägen, även om majoriteten av vapenägarna är laglydiga så är 4 våldtäktsmän med pickor mer än en "liten flicka" med pistol.
Löjligt svar, låt alla få ha ett vapen hemma så kan vi se vad som är majoritet i vad
Citat:
Vet du vad, jag tycker att du ska knåpa ihop en egen rapport. Är det så att alla andra har fel och du har rätt så är det upp till dig att åtgärda problemet för att skapa ordning.
Och du tror på fullaste allvar att statliga posten (eller tex FRA som övervakar internet) skulle tillåta att en sverigekritisk rapport lämnar landet? lycka till...
Citat:
Senaste gången vi hade en folkomröstning var som sagt 2003. Senaste gången vi hade ett val var 2010. Passar inte det nuvarande styret dig så får du rösta på ett annat parti. återigen, bara för att du inte får som du vill betyder inte att vi lever i en diktatur.
Jag har aldrig begärt folkomröstning på varenda liten fråga men på större grejer som rör oss alla borde det vara en självklarhet. FRA, tv-avgiften, etc.... när fick vi säja vårt?
Det ändrar inte det faktum att du är totalt hjärntvättad
Citat:
Ibland så överstiger nonsensnivån allt sans, är demokrati 92% av motsatsen till Norge eller 94%
Ja, du skriver mest nonsens...
Du betalar inte dubbelt, du specifikt betalar inget och de flesta andra betalar inte hela summan.
Du sa att tusenlappar för mediciner är en "symbolisk summa", och nu är det ingenting?
Ja
Citat:
Först betalar någon skatt för att du ska få ut FAS-3 Pengar, Sen betalar någon skatt för att bekosta ditt sjukhusbesök och du betalar en symbolisk summa med någon annans pengar. Återigen: Hade du haft ett jobb hade du inte heller betalat för hela besöket.
Har haft jobb under flera år, men nu gäller tyvärr sysselsättningsfas med aktivitetsstöd... har du helt slut på argument så du måste göra det personligt? kan lugna dej med att jag betalar skatt, hög skatt dessutom (mer än nån annan eftersom ovanåkers kommun har världens högsta skatter)
Vad gör du själv? låt mej gissa, bortskämt rikemansbarn som har turen att bo i en lågskattekommun som skor sej på andra kommuner.
Citat:
Det är klart att det var bättre på den gamla goda tiden med kommunalpolis. Samordningsproblem är fantastiska.
Skyll inte ifrån dig, än så länge har alla dina resonemang fallit på eget mynt, du har noll koll på när vi folkomröstat och du misslyckas ständigt med att förstå hur mycket sjukvården faktiskt kostar.
När du anmärker på stavning så skyller jag ifrån mej? *noterar* rätt svårt att ta troll som dej på allvar.
Citat:
Du talar om dig själv i ovanstående citat, du kanske inte menade det men så är det. Dina resonemang bygger på vanvettiga och osammanhängande teorier och ideer som kan motbevisas av de flesta här. Är det så att du vill driva din liberterianska tes så kan du gott ta och bygga upp den bättre och försöka att låta bli att göra grundläggande misstag som att tro att det råder diktatur när du inte får döda politiker.
Seså sätt igång och gör om och gör rätt!
Där kom det igen! jag vill döda politiker igen annars är det diktatur? "jag är ett inavlat troll vars enda chans att hävda mej i diskussionen är att få andra att svara på sånt som aldrig sagts" - stämmer in på dej helt å hållet!
Vad är motbevisat? ska jag motbevisa nåt jag aldrig sagt?
Är det vanvett att vilja ha ett samhälle utan tex statlig övervakning?